Pokémoni v McDonaldu? Přichází prodejní revoluce

Mobilní hra Pokémon GO se během pár dní stala světovou senzací, po světě ji hraje již 21 milionů lidí. Rovněž její spuštění otřáslo tokijskou burzou, když akcie společnosti Nintendo zažily rekordní růst. Otázkou dodnes zůstávalo, jak chce obrovskou popularitu tvůrce hry proměnit v zisk. První plány získávají jasnější obrysy.

Pokémon GO je dostupná zdarma. Hráči si však mohou zaplatit za vylepšené herní prvky, které jim zážitek zatraktivní, nebo usnadní. Tuto možnost jistě velké množství hráčů nevyužije, proto Niantic chystá další způsoby, jak na hře vydělat.

První náznaky objevil australský student Manu Gill. V jedné ze složek hry je její zdrojový kód. Ten se na první pohled může jevit jako nesmyslná masa čísel a písmen, Gill v něm však nalezl jméno jedné známé společnosti. McDonalds. Další uživatelé na sociální síti Gillův nález potvrdili a v jednom ze skrytých souborů našli také logo společnosti.

Klepněte pro větší obrázek
Zdrojový kód hry Pokémon GO, který obsahuje zmínku o řetězci McDonalds (obr.: Bryan Menegus)

I když se na první pohled spojitost mezi Pokémony a hamburgery může jevit jako zvláštní, v souvislosti se slovy ředitele Nianticu Johna Hankeho začíná dávat smysl. „Jedním z pilířů našeho obchodního modelu je koncept sponzorských míst,“ prozradil Hanke pro Financial Times. Na podobném principu funguje i minulá „velká“ hra společnosti, Ingress.

Co to tedy pro hráče znamená? Podle dostupných indicií především to, že je hra sem tam zavleče do obchodů či restaurací, které Nianticu zaplatí. Společnost pak do jejich provozovny umístí důležitá herní místa, kolem kterých se hráči srocují. Těmi mohou být především takzvané gymy (tělocvičny), o které mezi sebou jednotlivé týmy bojují.

Až tedy příště budete hledat po městě nějaký gym, který chcete ovládnout, je pravděpodobné, že vás zavede do světa hranolek a hovězího masa. A pokud tento model Nianticu opravdu zafunguje, společně s dalšími hráči v McDonaldu také poobědváte.

Ve hře Ingress společnost Niantic podobně umisťovala takzvané portály. Američany tedy mohla hra zavést například do provozoven firem ZipCar, Jamba Juice nebo Verizon. Šanci využila také německá větev společnosti Vodafone, která za sponzorský poplatek nechala umístit portály do svých poboček po celé zemi.

Otázkou tedy zůstává, zda se podobné příležitosti chytí také čeští podnikatelé. Zatím ale není hra Pokémon Go dostupná v České republice, budeme si tedy muset počkat několik týdnů.

Přesto, že si s Nianticem sponzorskou spolupráci nedohodnete, neznamená to, že vaše podnikání nebude hrou ovlivněno. Společnost totiž umisťuje gymy a ostatní herní body i do prodejen a podniků, které s hrou nijak nespolupracují . Zatím se k tomu podnikatelé staví různě. Někteří doufají, že jim návštěvnost zvýší tržby a zdarma poskytne reklamu, jiným vadí hráči, kteří pouze uloví Pokémona a odejdou.

Diskuze (14) Další článek: Týden mobilně 341: Gadgetový speciál

Témata článku: , , , , Financial Times, První náznak, John Hank, McDonald, Ingress, Obchodní model, John Hanke, Hranol, Revoluce, Pro +, Větev, Herní bod, McDonalds, Hranolek, Hamburger, Pokémon, Prodej, Verizon, Zdrojový kód, Nianticu