Pozor, Eurotel špatně účtoval soutěžní SMS zprávy (oživeno - vyjádření operátora)

Diskuze čtenářů k článku

lola  |  19. 08. 2006 13:33

Tak pokud mám pocit že mě někdo okrádá, v tomto případě telekomunikační společnost - seženu si důkaz a podám podnět k řešení na ČTÚ. Jenže pro všechny stěžovatele je asi jednodušší si tady anonymně zaplkat a zanadávat, jak jsem vyzkoušel všechny operátory a KAŽDÝ mě okrádal! Ale důkaz nemáte nikdo, jen blbě žvaníte.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirda  |  19. 08. 2006 15:49

Ty si vážně myslíš, že okradení lidé mají náladu a čas kvůli pár " pětkám" někde lítat po soudech a platit si právníky? Vlci to moc dobře vědí, a proto toho náležitě využívají a zneužívají. Viz. Můj případ s Euroteláckým tarifem Individual: Stalo se mi, že jsem tzv. minimální plnění neutratil (150Kč bez DPH) a jaké bylo mé překvapení, když mi naúčtovali 150Kč+provolané hovorné cca 140Kč bez DPH. Když jsem tam volal, že mně okradli, tak se na mně pár minut radili a poté mi zdědili, že si musím k tomu tarifu přikoupit buď volné minuty, anebo volné SMS, či nějakou jinou službu, která bude stát minimálně 150Kč bez DPH a poté už mi to dvakrát účtovat nebudou. Byl jsem tak překvapen, že jsem si našel smlouvu, kterou jsem s Eurotelem uzavřel a i po několikáterém přečtení jsem žádné takové podmínky nenašel. Samozřejmě, že mi je nesdělil ani jejich zaměstnanec na značkové prodejně, kde jsem si ten tarif objednával.
Toto je jenom malý příklad zlodějiny ze strany operátora a já jakožto její oběť rozhodně nemám ani náladu, ani čas se s nimi soudit, anebo psát dopisy na kdejaké instituce zabývající se ochranou spotřebitele. Prostě jsem sklonil hlavu a z hořkostí v krku platím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lola  |  20. 08. 2006 07:59

Hele, tohle ale není důkaz, o kterém jsem mluvila. To, že ti někdo něco řekne a ty ho (evidentně!) blbě pochopíš, to je něco jinýho...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr T.  |  21. 08. 2006 01:57

No - a není to s tím tarifem Individual trochu jinak, než jak si asi většina lidí (a doteď i já) myslí? Na webu ET o tom píšou toto:


# Minimálním plněním se rozumí základní měsíční paušál ve výši 150 Kč (178,50 Kč s DPH) (dále jen „Minimální plnění"), který je součástí tarifu Eurotel Individual.

# Svému zákazníkovi poskytneme slevu z Minimálního plnění v závislosti na výši částky ceny služeb poskytnutých zákazníkovi v příslušném zúčtovacím období prostřednictvím daného telefonního čísla, od které se odečte částka Minimálního plnění a náklady na odchozí roaming (dále jen "celková částka"), a to podle následujících pravidel:

# Pokud je výše celkové částky vyšší nebo rovna Minimálnímu plnění, poskytneme zákazníkovi slevu z Minimálního plnění ve výši 150 Kč (178,50 Kč vč. DPH).

# Pokud je cena za využité služby nižší než Minimální plnění, poskytneme zákazníkovi slevu z Minimálního plnění do výše ceny za využité služby.


Když si opravdu pořádně přečtu ten druhý odstavec, tak z něho vyplývá, že musíte utratit víc než minimální plnění, aby Vám ET vůbec začal něco od minimálního plnění oděčítat. Nebo jinak - aby Vám odečetl celé minimální plnění, musíte vyčerpat služby za 2x178.50 = 357 Kč. Tedy ještě jinak: Nejmenší částka, kterou za tarif Individual můžete měsíčně zaplatit není Minimální plnění (178.50 Kč), jak jsem si doposud myslel, ale dvojnásobek Minimálního plnění (357 Kč).


(Všechno vězí v té definici pojmu - dále jen "celková částka" - totiž že je to částka za poskytnuté služby SNÍŽENÁ O MINIMÁLNÍ PLNĚNÍ A PŘÍCHOZÍ ROAMING).


Netvrdím, že to tak je, ale tak to vyplývá z uvedených informací - i když ani to není úplně pravda - protože i ve 4. odstavci by pak měl být použit předdefinovaný pojem "celková částka".


Pokud by to tak opravdu bylo, řekl bych, že by to opravdu VELMI SILNĚ připomínalo klamavou reklamu. (Minimální plnění není Minimální plnění, ale 2x Minimální plnění).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr T.  |  21. 08. 2006 02:01

Sorry za překlep - ODCHOZÍ ROAMING, ne PŘÍCHOZÍ)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr T.  |  21. 08. 2006 03:07

Sypu si popel na hlavu, z těch výše citovaných pravidel z webu ET vyplývá přece jen něco krapet jiného:

Minimální částka, kterou lze měsíčně za tarif Individual zaplatit, je opravdu jen 178.50 Kč. Tu ale zaplatím pouze v tom případě, že nevyužiju vůbec žádnou službu (žádný objednaný balíček, žádná odeslaná SMS, žádná provolaná minuta).

Pokud využiju služby v rozsahu 0 až 178.50 Kč, tak si je k tomu Minimálnímu plnění připlatím v plné výši, tj. zaplatím celkem 178.50 - 357 Kč. Teprve když se s využitými službami přehoupnu přes částku služeb 178.50 (a nebude v tom odchozí roaming), tak přijde na řadu "čerpání" Minimálního plnění a účtovaná částka se zastaví na 357 Kč až do chvíle, kdy cena využitých služeb dosáhne těch 357 Kč.

Takže beru zpět svůj předchozí závěr, že minimální plnění = 2x Minimální plnění, ale trvám na tom, že pojmenování oné částky 178,50 Kč jako "Minimální plnění" je silně zavádějící, což dokládá i Mirdova "stížnost".


Takže pokud jsem ta pravidla správně pochopil, tak Mirdovi těch 150+140 Kč naúčtoval ET správně, a nepomohlo by mu ani, kdyby měl ty SMS nebo volné minuty objednané v balíčcích. Prostě minimální plnění se nečerpá hned, ale až po dosažení stejné částky (178.50)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sergey  |  23. 08. 2006 13:49

Tak právě řeším podobný případ, mám taktéž Individual, a tento měsíc poprvé se na faktuře objevilo min. plnění 350Kč. po zavolání na infolinku jsem se dozvěděl, že prý 150 je za individual a 200 za dotovaný telefon, který jsem si bral před vánoci při prodloužení smlouvy (doteď byly faktury v pohodě). Chlapík tvrdil, že pokud je částka menší než 150 odečte se od oněch 350 a výslednou částku platím. pokud je provoláno víc, rozdíl mezi provolanou částkou a 150 de přičte k těm 200 za přístroj a vyjde výsledná částka k zaplacení. Pokud to dobře chápu, tak mám ten mobil prakticky na splátky, akorát zaplatím cca dvojnásobek, než kdybych si ho koupil za hotové. Buď v tom mají nějakej bordel, nebo je to pěkný podraz, protože o tom se nikdo při prodloužení smlouvy nezmínil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kerty  |  18. 08. 2006 16:53

Ten eurotel me taky štve mam předplacenku a dobil jsem si kredit za 200kč 2 x jsem volal asi 3celkem 6minut,  a neposlal ani jednu sms zpravu a přišlo vyučtovani za 11 go sms  , a kredit byl hned fuč, když jsem tam volal tak řekli že jim nejde system ať zavolam zítra, krom toho mam paušal a naučtovali mi misto měsice 37 dní a potom 23 a po druhe jsem nevolal a bylo to víc než za 1 fakturu, a když ještě nepočítam že neposlali fakturu a blokli mě a asi 3 tydny po zaplaceni jsem bloklej, uz asi se  na eurotel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bill Gates  |  18. 08. 2006 22:31

Zase Errortel,zase krádež? To JE ale náhoda...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Crescenzio  |  19. 08. 2006 07:59

S tými 37 dňami a 23 dňami na faktúre som mal aj ja. Bolo to v květnu 2006. Stalo sa to tým, ktorým fakturačné obdobie končí jedenásteho. Ale ak si to dobre pamätám, tak s faktúrou prišiel aj ospravedlňujúci list s vysvetlením, čo sa stalo. Ešte potom mi prišli asi 3 SMSky s ospravedlnením za zlú a neprehliadnu fakturáciu. Takže urobili chybu, za ktorú sa slušne ospravedlnili.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
John Jigsaw  |  18. 08. 2006 00:14

On pan Eurotel ty SMS počítá špatně i jindy. Vyhrál jsem v soutěži telefon se SIM Eurotel, TXT tarif mi udělali na prodejně, asi za týden nepoužívání( používám OSKAR) jsem napsal 3...slovy tři...SMS a přišla zpráva že odečteno 7...slovy sedm..., jinak jsem nevolal ani nezprávoval. A nestává se to jen mě. A to měl ten telefon čítač zpráv a tam taky svítily 3. Jak je toto možné? Proti tomu se nejde ani bránit, nemáme v rukách důkaz, na ET lince (vyslovovat í Tý linka) mě odporoučeli do...mů. Ale to nevadí, vyvolám kréďo a hurá Oskarta a jede se dál...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
will27  |  18. 08. 2006 10:29

Delate tady,jako kdyby se to nikdy Vodafonu,ci T-Mobilu nestalo... Od toho jsme tu my,abychom si to kontrolovali... Stejne spatne dokaze uctovat kazdy operator...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 08. 2006 11:28

Přesně tak, chyby dělá každý operátor. Když účtoval SMS špatně t-mobile, bylo zde plno euroteláků, kteří tvrdili, že jim se to stát nikdy nemůže. Tak to máte tady, teď chci vydět, co na to budete říkat. Jsme jen lidi a holt jsme ty počitadla asi naučili špatně počitat .
R.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pet  |  18. 08. 2006 14:12

Ano, může se to stát i u VF, ale tam má k dispozici zadarmo naprosto jasný seznam toho, co, kdy a kde proběhlo. Když se mi něco nezdá, stačí se podívat...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
will27  |  18. 08. 2006 15:52

Ano,ale kdyz clovek umi pocitat,tak ani u Eurotelu nebude oklaman...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ZtF  |  18. 08. 2006 18:56

Prirozene... muzete si zapisovat kazdou zpravu a kazde volani. Na konci kazdeho mesice si pochopitelne sednete a s kalkulackou v ruce se pokusite vyrobit si vlastni vyuctovani a pak provedete metodicky pruzkum toho, zda se vam neco nezda.
Rekneme, ze tato metoda mi pripada ponekud... tezkopadna.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Crescenzio  |  19. 08. 2006 08:04

Jo, takysto sa mi zdalo, že ma na faktúre podvádza Eurotel. Presne som si začal všetko písať, každú odoslanú SMSku, každé zavolanie s presnou dĺžkou hovoru (GPRS našťastie vtedy ešte neexistovalo, lebo to by sa nedalo). A čuduj sa svete, keď som všetko za fakturačne obdobie sčítal, nestačil som sa diviť koľko som toho prevolal. Robil som to 4 fakturačné obdobia a ani raz sa Eurotel nesekol. Len ja som sa pred sebou hanbil, že som podozrieval niekoho, že ma okráda.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PH  |  19. 08. 2006 17:14

Kdyby t-mobile špatně účtoval jenom SMS, tak by to ještě šlo. Oni ale velmi rádi účtujou všecko špatně a to obyčejně tak aby oni na tom vydělali na úkor tarifního zákazníka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lola  |  19. 08. 2006 13:28

Jsi hloupej. Opravdu. Takovýhle slátaniny typu: "A nestává se to jenom mně!" nebo "Nejde mi o peníze, jde mi o princip!" apod. mají na linkách všech ope nejradši. Laskavě si uvědom, že:
1/ nemáš mobil 24 hodin denně u sebe a může z něj poslat SMS někdo jiný
2/ jako SMS se zaúčtuje i třeba *111*#, nebo aplikace na SIM - jako je GSM banking apod., příp. jak mnozí "chytráci" používají *122*# v domnění, že jim to zlevní SMS - přitom to je požadavek do KB, zaznamená se jako odeslaná SMS, ale neúčtuje se,
3/ pokud pošleš zprávu delší než 160 znaků, příp. SMS s diakritikou, tak se zaznamená v počítadle zpráv jedna SMS, ale odejde jako 2 nebo 3
...tak si prosím tě tohle všechno uvědom a pak tady dělej bordel, hňupe.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Důkaz  |  17. 08. 2006 22:16

minulý týden mi přišla potřetí !!! - špatně vyúčtovaná faktura. Přestože používám pevný tarif jenom na internet 720 Kč měsíčně, 1. faktura mi přišla na 43 000,--, další měsíc na 35 000,-- a daší na 8 500,-- Kč ...jsem zvědavý, kdy se dostanou ke skutečné částce..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jojo  |  18. 08. 2006 10:56

Měli by zdarma udělat e-učet jako na pevné, aby jsme měli větší kontrolu. Těch omylů je poslední dobou hodně. Chápu, že sjednocení s telekomen je technicky složité, ale to nemění nic na tom, že za to má někdo odpovědnost a pokud nemám podrobný účet, nemám šanci zjistit, pokud tam nebude nějaký větší rozdíl. Podrobný e-účet by měl být standard a zdarma, jinak to jenom ukazuje na to, že je to záměr operátora, aby se v tom nikdo nevyznal. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
david  |  18. 08. 2006 12:17

Bud rad aspon ti nechaji benefit body.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
:-)  |  17. 08. 2006 16:40

Mám předplacenku a nic takového se mi nestalo,byla mi účtována normální cena za sms (mám GoTXT takže 2Kč) a ještě mi byl uznán bonus z Go bod+takže jsem hlasoval bez starostí

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AgentSvr  |  17. 08. 2006 08:32

...a ujišťoval se jak je to zpoplatněný a dohadoval se jestli se to odečítá z volných SMS či ne...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor