Pozor na telefonní automaty: vezmou si více, než se dočtete

Diskuze čtenářů k článku

Subber  |  24. 05. 2006 18:38

jak ja rikam,jdu bojovat proti telecomu,jdu volat zadarmo ale nelegalne,jdu phreakovat...... http://www.phreaking.wz.cz/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mojmír  |  24. 05. 2006 13:58

V Maďarsku má nyní budky T-com (Němci, co mají u nás T-mobile), budku najdete na každém kroku a ne jednu, ale 2, jedna je na kartu a jedna na peníze. Minimum na místní hovor je 20 Ft (2,20 Kč!) a do zahraničí 60 Ft (6,60 Kč!). Mám roaming u Vodafonu, když to byl loni Oskar, za těch 6,60 Kč se dala z Maďarska poslat 1 sms, dnes po "zjednodušení roamingu" se Maďarsko jako vzdálený stát dostalo do zóny 2 a sms stojí 8 Kč bez DPH, takže 9,52 Kč. Zkusil jsem to, za těch 60 Ft můžu volat půl minuty k nám na pevnou linku a každý musí uznat, že za půl minuty se toho dá říct víc než jednou smskou, takže jsem se na nějaké "zjednodušené" čti zdražené sms vykašlal a už jsem z toho Maďarska několikrát volal z budky.
Telecom se nepoučil z toho, jak svojí moudrou cenovou politikou při volání na mobily způsobil, že jsme zemí, kde každý člověk včetně kojenců a starců nad hrobem má víc než jedno mobilní číslo. Teď jeho politika způsobí, že budeme zemí s nejmenším počtem telefonních budek na hlavu.
A také jsem se po vyhlášení nových "levnějších minutových sazeb" u Home Mini konečně odhodlal zrušit pevnou linku, proč jim platit za nic 238 Kč měsíčně a ještě 5 Kč bez daně za zvednutí telefonu (na to sice upozorňují, ale tím nejdrobnějším možným písmem).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Cyp  |  24. 05. 2006 16:07

Postavit ke zdi.Jinak se opravdu,ale opravdu nic nezmění.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr T.  |  24. 05. 2006 02:08

Než dočasně chybnou informaci o ceně volání z automatu vidím jako daleko zákeřnější jiný problém. ČTc má na svých www stránkách nástroj, který má zákazníkovi pomoci vybrat si nejvýhodnější tarif:
http://www.telecom.cz/web/cz/nastroje_a_aplikace/interaktivni_nastroje/optimalni_cenovy_program/index.html
Už asi rok si v této záležitosti mailuji s ČTc ve snaze upozornit na zcela fatální chyby tohoto výpočtu. Přes ujištění ČTc, že "chyby budou do konce týdne odstraněny" nedošlo ani po několika měsících k nápravě.  Bohužel ani po poslední úpravě, kdy tento "Výpočet" byl tuším asi na 2 týdny z www stránek stažen s tím, že se přepracovává, se nic podstatného nezměnilo.
 
Chyba se jistě může stát, ale není-li ani po roce urgencí odstraněna, musím z toho nutně nabýt dojmu, že jde o záměr a že ČTc úmyslně klame zákazníky, tak, aby si sice zvolili optimální tarif, ale optimální pro ČTc.
 
Jeden příklad za mnohé:
Zkuste si zadat pro bytovou stanici, klasickou telef. linku, bez Internetu Expres např. 1000 minut místního volání v noci. Myslíte, že Vám nabídne tarif Telefon Volno, kde za příplatek 95,20 voláte mimo špičku zdarma? Nikoliv. Nejvýhodnější je pro Vás tarif Telefon Standard, kde za těch 1000 minut zaplatíte 750 Kč.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pet  |  24. 05. 2006 09:41

A jaký výpočty byste od nich čekal? Na většinu situací by to stejně musel doporučovat zrušení linky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomik  |  23. 05. 2006 20:55

Kdyz nekdo hodi do budky 4Kc (nebo petikorunu) podle dosavadniho plakatu a zacne volat tak mu budka oznami ze ma malo penez a muze to stornovat.
Nestane se tedy to co se tu popisuje, pouze muzete odejit s vracenymi penezi.
Analogie: prijdu do obchodu, kilo bananu stoji 30Kc, tolik u sebe nemam nebo nechci tolik platit, tak jdu jinam nebo budu hladem...
A jeste by neskodilo napsat jak dlouho muzeme volat s tou desetikorunou...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Franta  |  23. 05. 2006 22:29

a co kdyz mas kartu, tak se asi pak nestacis divit co?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr T.  |  24. 05. 2006 01:34

Taky třeba předpokládá delší hovor a hodí tam rovnou 10-ti nebo 20-tikorunu ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
*****  |  24. 05. 2006 10:05

Přijdu do obchodu na banánech je napsáno 4Kč,přijdu k pokladně a chtějí po mně 10Kč,které nemám.Není toto klamání spotřebitele?????!!!!!
Dal bych jim pálku několik melounů aby se probrali!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mojmír  |  24. 05. 2006 14:08

V obchodě to řeším okamžitou reklamací. Jednou se mi stalo v Globusu, že mi účtovali něco jiného, než co bylo na cenovce, okamžitě vyslali slečnu, ať se tam jde podívat, omluvili se, vrátili rozdíl a hned řekli, že se cena musí spravit - to je korektní jednání.
Když ještě býval Meinl, naučil jsem se, že se musím dívat na pokladnu, co tam vyskakuje. Když cena nesouhlasila, zásadně odmítali to, co v tomto státě platí - ceny jsou dohodou a platí vyvěšená cena. Takže jsem vždycky trval na tom, že na té ceně jsme se nedohodli a zboží nechci, museli zavolat paní vedoucí a vystornovat položku, ale byli nepoučitelní. Jednu dobu jsem si při každém nákupu vzal perník, o kterém jsem věděl, že na kase vyskočí jiná cena, než je na regále a pokaždé to museli stornovávat a nic, příště se to opakovalo.
Ale jak chcete tento postup uplatnit v automatu? Když tam nehodíte desetikorunu, tak si nezavoláte a budete rádi, jestli vám ty 4 Kč, které tam mají napsané vůbec vypadnou zpátky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
*****  |  25. 05. 2006 09:01

Stejný problém v Hypernově v Trutnově.
Já tady nechci řešit žádný problém,jen říkám,že je to klamání spotřebitele.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tony  |  23. 05. 2006 20:36

Oskar mně na chalupě nejede a z T-Mobila se mně nechtělo volat na pevnou a nebo Eurotel, proto jsem poslal syna,aby zavolal z budky. Potom jsem litoval,že jsem nevolal z T-Mobila na pevnou,vyšlo by to lépe. ČT jsou šmejdi, nedám jim nic, volám z Faynu,platím internet 500Kč kabelákům, na GPRS máme T-Mobil, ani kačku žlutým ďáblům. Měl bych varovat své okolí,stařenky nepřečtou nic a platí a platí

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zaměstnanec Telekomu  |  23. 05. 2006 16:14

Důvodů je několik proč Telecom se rozhodl provést nikoliv zdražení, jak někteří novináři s oblibou používají jako folklór, ale pouhou úpravu cen, která je nyní výhodnější a přehlednější pro zákazníka, došlo k výrazným úsporám při meziměstském volání. Taktéž došlo k úsporám při hovorech do zahraničí.Co dodat, zkrátka, Telecom neklame cenami volání z automatů, jelikož není v jeho síle a technických možnostech aby během 24 hodin změnil informační letáky ve všech telefonních automatech, to je prostě technicky neproveditelné a tak to chvíli trvá. Za další, lidé se vůbec nemusí orientovat podle toho, co mají napsáno na letáku v telefonní kabině, mohou se bezplatně a kdykoli bez vhození mincí informovat na bezplatné lince 800 123 456 a tam jsou vždy aktuální ceny podávané operátorkami Českého Telecomu.Inu, nadávat na Telecom je prostě starý a přežitý folklór.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JayDee  |  23. 05. 2006 16:30

nekdo z telekomu se ozval zajimavy ze v jiny firme de vylepit ceniky predem s vyznacenou platnosti to samy plati o jizdnich radech na zastavkach ale to telekom asi nezajima

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mobilman  |  23. 05. 2006 16:54

zkuste si jit koupit nejakou elektroniku v hypermarketu a pak u pokladny, kdyz vas pozadaji o vyssi cenu, chci videt vas klid s jakym budete zirat na prodavace kdyz vas bude informovat ze jste si cenu uvedenou u vyrobku mohl nezplatne overit na jejich infolince a ze nadavat na ne je levny zpusob, protoze nejsou schopni u vsech vyrobku vzdy aktualizovat cenovku. CHA-CHA

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
marta  |  24. 05. 2006 08:08

jdi nakoupit do Makra
tam mi prodavačka odpoveděla na rozdílnou cenu mezi cedulkou a kasou: " To se nám nevyplatí měnit cedulky na těch 14 dní akce."
Je pravda, že tam šlo o zlevnění, ale...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MirrA  |  23. 05. 2006 17:23

Tak tahle věta mě pobavila: ..telecom se rozhodl provést nikoliv zdražení, jak někteří novináři s oblibou používají jako folklór, ale pouhou úpravu cen..
Je to něco stejného jako se za němců říkalo v rozhlasech: ...německé armády zahájily strategický přesun... běžní lidé to řekli jednoduše že němci zase ustupují. Jedna věc se dá vyjádřit více způsoby. A ty z telekomu nás tu laskavě neopíjej rohlíkem! Všichni víme co jste zač!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marty  |  23. 05. 2006 17:26

Ta vase "uprava cen" mi pripomina zvyklosti z obdobi pred rokem 1989. Tehdy taky bylo slovo "zdrazovani" tabu, ktere novinar nesmel napsat. A taky se "upravovali ceny". A take neco zdrazilo a neco zlevnilo. Kuprikladu zdrazeli dupacky pro miminka, ale zlevnili souradnicove frezy. Nebo zdrazelo maso ale zlevnily dieseleelktricke lokomotivy...
 
Vy tady hajite presne to same. Telecom zlevni hovory do Paraguaye o 85% a zaroven zdrazi mistni hovory o 300%. a vy to jeste nazyvate 
 pouhou úpravu cen, která je nyní výhodnější a přehlednější pro zákazníka.
A pritom velice dobre vite, ze do Paraguaye bude z budky volat jen idiot, ale pro taxik si z te budky zavola za vecer 20 lidi... Tak proc oblbujete lidi ?
 
A jeste zaverem. Kdyz muze dopravni podnik behem jedine noci zmenit cestovni rady v cele Praze vcetne zapadle zastavky v Hornich Prdelakovicich, pak se mi jen stezi chape argument, ze Telecom nebyl za MESIC schopen zmenit informacni samolepky v budkach. Opravte mne pokud se mylim, ale nevybiraji se ty automaty nahodou jednou tydne? Tak proc ksakru nemohli ti lide co vybiraji automaty nalepit novou samolepku ?  Protoze skratka NECHTELI. To co jste napsal je asi takovy argument, jako kdyby jste si v Tescu koupili kilo bananu za 20,- a pak pri pokladne by vam nauctovali 80,- a pokladni by rekla "no, vite, zmenit za tyden cenu bananu je technicky obtizne, chvili to trva, ale uz jsme vypsali konkurz na firmu co nam zapise ty nove ceny na vyvesky...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pet  |  23. 05. 2006 17:43

Vy mně mluvíte z duše. Každej se do nich neprávem trefuje, lidi, kteří nic nevědí, je nazývaj žlutejma sviněma, o úpravách cen nemluvím. Hlavně když na ně s tou úpravou cen šéfové vyrukujou ze dne na dne, tak se přece kvůli tomu zaměstnanci neposerou. Nehledě na to, že ČTc tady není od toho, aby poskytovala služby sockám. Ty ať si volaj z mobilu a do budky nelezou. Když donutili důchodce a další socky zbavit se pevnejch linek, donutí je i zapomenout na budky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hnidopich  |  23. 05. 2006 20:38

Je zvláštní, že já, ubohá nula, která nic neví (viz váš příspěvek), nemám důvod nazývat ostatní poskytovatele telekomunikačních služeb sviněmi libovolných barev. Že by to bylo kvalitou služeb? Jinými slovy, u __poskytovatele služeb__ mě nezajímá, jestli se generální ředitel špatně vyspinkal, nebo zda opravářovi Pepovi Novákovi umřela babička, ale zajímá mě, zda a jak __poskytuje služby__, za něž mu platím. Pokud takový __poskytovatel__ mi dodává své __služby__ hůře nebo dráže, než by měl (tj. např. za výrazně vyšší cenu, než inzeruje, mrk mrk), trefuji se do něj zcela právem.

Hlavní důvod je možná naznačen ve vašem příspěvku: "přece se neposerou." Jistěže se zákazníci neposerou, ale koupí si mobil - že by se ČTc snažil za každou cenu zbavit zákazníků? Tomu by nasvědčovalo i vaše zvolání "ať do budky nelezou." Pro koho jsou tedy budky určeny? Jestli ani pro ty, kteří nemají na mobil __a jeho provoz__, tak pro koho? Pokud pro nikoho, pak by možná bylo načase budky ohradit a napsat na ně asi toto: "Veřejná telefonní budka, nevstupovat!" Nebo jednodušeji třeba odvézt a sešrotovat, ne? Dokud bude přístup ČTc "nevotravujte nás, my tu nejsme pro vás" a "šak voni se neposerou," bude kritika ČTc oprávněná (pokud nezkrachuje, až mu všichni utečou k mobilům).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
notch  |  23. 05. 2006 17:43

Spina se ozvala........

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Majk  |  23. 05. 2006 18:41

Je mi z Tebe na blití.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Subber  |  23. 05. 2006 19:39

ja umim phonovat zadarmo ,ale nelegalne z budky,teto tematice se venuje stranka www.phreaking.wz.cz ale je to nelegalni.Cela stranka je skoro jenom o tom

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Laggeras  |  23. 05. 2006 19:41

mas pravdu,je to docela husty ale nebezpecny
 
odpovidam na: ja umim phonovat zadarmo ,ale nelegalne z budky,teto tematice se venuje stranka www.phreaking.wz.cz ale je to nelegalni.Cela stranka je skoro jenom o tom

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
yoki  |  23. 05. 2006 22:21

a ze si na to odpovedel jen za dve vteriny a ze stejny IP adresy...tady neco nehraje

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
notch  |  24. 05. 2006 17:24

   

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kuliferda  |  23. 05. 2006 19:39

Tomu se rika slapnout do vlastniho hov.na

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hnidopich  |  23. 05. 2006 20:17

Důvodů, proč se Český Telecom rozhodl provést zdražení, jejž jeho PR oddělení (jemuž zjevně slovosled, a, gramatika, dělá problém v češtině - že by to byl překlad ze španělštiny?) vydává za zlevnění, je několik:

1) vzhledem k jeho pověstné kvalitě služeb mu masově utíkají zákazníci k mobilním operátorům
2) provozovat telefonní automaty je ve 21. století téměř všude na světě ztrátová aktivita
3) nezapomínejme ani na nenažranost ex-monopolního molochu, který je (i přes bod 1) zřejmě nepoučitelný

Co se týče slavné linky 800 123 456, než se člověk proseká jejich systémem k živému operátorovi, trvá to dost dlouho - nejdřív se musí prodrat několika úrovněmi navigace a pak ještě vydržet, než se mu přihlásí operátor - a rád bych viděl toho smělce, který se vydá touto trnitou cestou, aby zjistil pravý stav věcí.

A prohlášení, že Telecom "neklame cenami volání z automatů," může snad věřit jen úplný naivka (bez ohledu na nezákonnost postupu ČTc v tomto případě (naplnění skutkové posdtaty trestného činu podvodu)). Ono to, totiž, jde udělat i obráceně: napřed vyměnit letáky, potom zdražit. Případní zákazníci v přechodovém období budou naopak spokojení, že je hovor levnější.

Nadávat na Český Telecom je starý folklór, souhlasím. Ale přežitý? Kdepak. To by totiž chtělo, aby Telecom poskytoval i jiné služby, než velkohubé PR - pro začátek by stačily služby v kvalitě a ceně, kterou slibuje. Ale co čekat od našich žlutých soudruhů?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pet  |  23. 05. 2006 23:23

Nevím co se rozčilujete, budka je luxusní služba, nic pro socky. Když se vám nechce čekat na slavnou 123456, vytáhnete mobil, pomocí edge si připojíte k internetu a na stránkách ČTc si cenu volání z budky bez problémů najdete. Je to určitě rychlejší než tam volat a ty kravky vám stejně s největší pravděpodobností nedají správné informace.
 
No a pak cenu máte, můžete klidně z tý budky i zavolat. Za ty peníze je to opravdu super luxuxní služba. Já doma budku nemám, takže jsem odkázanej na Skype. Za ty samý peníze co stojí v budce 1 minuta luxusního místního volání mám jen asi 20 na pevnou třeba do USA. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Stanley  |  23. 05. 2006 23:47

Zajímavej příspěvek (ten původní), tak nevim jestli to bylo myšleno vážně, ale přijde mi pěkně prosáklej ironií. Ale alespoň je hezky vidět jak málo stačí k tomu aby někteří lidi začali vidět žlutě

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr T.  |  24. 05. 2006 01:46

došlo k výrazným úsporám při meziměstském volání

Ani to není tak úplně pravda. Kdo se v cenách ČTc trochu orientuje, používá balíčky volných minut (Pevná 100, Pevná 250, Pevná 500, nyní nově i Pevná 50). Volná minuta z těchto balíčků při meziměstském (správně dálkovém) volání, především ve špičce, vycházela výrazně levněji než minuta placená z běžných cenových plánů, ať už pro bytové stanice nebo pro podnikatele.

Po poslední změně se ceny balíčků změnily jen nepatrně (cca 1-2% dolů), ale co se změnilo, je tarifikace meziměstských hovorů - z 60+30 na 120+60. Při využívání balíčků Pevná se tedy dálkové volání nezlevnilo, ale naopak zdražilo. Velké procento hovorů je totiž typu "Je tam prosím pan Novák? Aha, tak já zavolám za 20 minut, děkuji". Tento hovor (při používání balíčků) se zdražil téměř o 100%.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pet  |  24. 05. 2006 09:37

To bylo jeden z důvodů, proč jsem přešel na VoIP. Ceny volání byly přes mýho operátora docela slušný, tam by kvůli volání nemělo cenu přecházet. Když se do toho ale započte rozdíl 1+1 vůči 120+60, vypadá to jinak. Hold ČTc přispívá k rozvoji nových technologií. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jakub  |  24. 05. 2006 11:14

Jo nadávat a být se vším nespokojen je holt v české povaze, ale na druhou stranu pokud do nedávna polostátní podnik Český Telecom v téměř monopolním postavení nabízí nějakou službu a pak ani není ochoten zajistit její pořádné zprovoznění a jeho podpora stojí s prominutím za h.... , tak se nedivím.
Má zkušenost je taková:
V prvopočátku ADSl jsem si službu nechal zřídit domů, jakožto člověk z oblasti IT jsem si sám obstaral modem (homologovaný pro provoz na linkách ČT) a od telekomu jen nechal zřídit službu na stávající lince.Doma jsem pak vše nastavila zprovoznil - pohoda. Po delší době chtěla tu samou službu i kamarádka - stejné podmínky, stejná služba, ale vyskytl se problém, po prvních cca dvou dnech provozu najednou přestalo ADSL fungovat, od podpory CT se dozvídám že "věc bude předána technikům ozvou se" po 3 dnech kdy se nikdo neozval, opět telefonát na hotline a opět "předáme technikům - ozvou se". Za další dva dny skutečně volal jakýsi technik a sdělil, že podle nich je vše v pořádku, následoval dotaz "Jaký máte modem?" sdělil jsem typ odpověď: " takový my nenabízíme, asi není homologovaný, obraťte se na dodavatele modemu" No samozřejmě jsem v tu chvíli vypěnil a praštil s telefonem, protože nejsem idiot a první co mne napadlo že jsem modem zkoušel svůj co mě doma chodil a tuto skutečnost měli nahlášenou v popisu závady.
Výsledek: Po dalším telefonátu kdy jsem se nechal přepojit přímo na vedení technické podpory se ukázalo, že kdesi na ústředně někdo chybně přiřadil naší službu ADSL k chybnému telefonímu číslu, to sice dva dny fungovalo, ale pak to někdo "opravil" tím způsobem že tu službu úplně zrušil.
Nakonec jsem stejně našel lepší nabídku a přešel jsem ke konkurenci, u níž vidím i další pozitivní věc: Jakýkoliv plánovaný výpadek služeb je avizován minimálně týden dopředu. A ceny? Taky jinde...
Minulý týden byli u nás doma agitátoři ČT a jak jsem řekl jim tak to platí i tady:
ČESKÝ TELECOM JIŽ NIKDY VÍCE AŤ UŽ TO BUDE TELEFONICA NEBO O2 NEBO BŮHVÍ CO JEŠTĚ !!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  24. 05. 2006 11:18

V podstate souhlasim, ze to je neproveditelne behem jednoho dne a nejaky cas si to vyzada. Telecom ovsem o teto zmene vedel hodne dlouho dopredu. Proc tedy nezmenil ty letaky dopredu? Stacilo by t tam dat s predstihem s tim, ze cena je platna od ...
Stejnym zpusobem to udelal pri posledni zmene cen dopravni podnik a evidentne to udelal dobre.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bývalý servisák VTA  |  23. 05. 2006 15:36

Automaty jsou nyní ztrátová záležitost, vydělat se musí, když servis automatů je jako samostatně hospodařící jednotka uvnitř molocha. ČT je nasraný, že tuto službu vlastně musí jako dominantní operátor poskytovat, tak ji aspoň osolí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
notch  |  23. 05. 2006 15:22

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Subber  |  24. 05. 2006 18:37

jak ja rikam,jdu bojovat proti telecomu,jdu volat zadarmo ale nelegalne,jdu phreakovat...... http://www.phreaking.wz.cz/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor