Černého Petra z BIZu samozřejmě znám, stejně jako se znám s autorem, kdo Černého Petra psal.
A možná i proto si dovolím ponechat vlastní názor. I bez toho, abych protistranu definoval jako kripla.Problematika je to samozřejmě složitější. A nelze ji uplatnit jako obecně platnou metodiku.
Někde má smysl outsourcovat určitou oblast činnosti firmy, protože by interní zaměstnanec nebyl vytížen na 100% a tudíž je outsourcing efektivnější. To má platnost pro malé firmy.
Někdo jiný to tak udělá, protože se chce soustředit na svůj core byznys, kterému rozumí. A některé servisní činnosti okolo prostě z pohodlnosti přenéchá externí firmě.
Velké korporace (a můžeme tu dlouze diskutovat, komu to prospěje, ale stejně nic nezměníme.) to dělají zas z jiného důvodu. Kvůli větší flexibilitě, nebo hlavně proto, že mzdové náklady a provozní náklady jsou každé z jiné hromádky. A i když outsourcing může vycházet dráž, v číslech účetní uzávěrky to vypadá lépe. Přijde totiž na to, podle čeho se zdraví a síla firmy hodnotí.
A zase, můžeme tu diskutovat o tom, jestli je to jen habaďůra na investory, nebo jestli to zvýší odměny managementu, protože přeplní stanovené cíle, nebo jestli to má jiný efekt.
To stejné platí o tom, proč korporace prodá budovu ve které sídlí, aby si ji zpětně pronajala. A nebo proč si ji jindy zas nechá postavit a vlastní ji. Proč jsou insourcingy a outsourcingy v cyklech. A proč je jednou vše tlačí do CAPEXů, aby po letech zas byla preference na to vše tlačit do OPEXů.Bohužel, tohle je ve výsledku ta realita všedního dne. Ať se to mravenečkovi někde mimo jeví jako z jiného světa a na hlavu padlé.A nic na tom nezmění ani fakt, že mne kvůli tomu nazvete kriplem s nulovou vazbou na realitu všedního dne. K čemuž máte právo. Já si zas můžu myslet, že to tvrdíte jen proto, že vůbec nechápete, co se vám snažím svým textem říct.