Přenositelnost: začátky jsou někdy krušné

Přenositelnosti mobilních čísel můžete naplno využívat. Operátoři své povinnosti zvládají dobře, ale chybám se nevyhnuli. Při testování této nové služby jsme na den ztratili své telefonní číslo.

Uplynulo deset dní od spuštění přenositelnosti mobilních čísel. Využili jste této možnosti? My ano, abychom tuto novou službu otestovali. Nikdo nebude ušetřen; přenést zkoušíme u každého operátora dvě čísla k operátorům konkurenčním a o své zkušenosti hned zapisujeme na speciální blog o přenositelnosti. Včera jsme zdárně přenesli první z této šestice čísel, neobešlo se to ovšem bez komplikací.

Eurotel: celodenní napětí

Postup při přenášení čísla je už snad každému věrnému čtenáři MobilManie dobře znám. Kdyby tomu tak náhodou nebylo, přečtěte si tento článek. Po zdárném vyřízení všech formalit jsme předevčírem měli dvě připravené SIM karty, mezi kterými se mělo číslo přenést. Jednalo se o SIM kartu T-Mobilu s programem Twist a novou SIM kartu Eurotelu s programem Go a dočasným číslem, které mělo být nahrazeno číslem T-Mobilu z Twist karty.

S napětím jsme očekávali, zda se ve stanoveném časovém rozmezí, mezi půlnocí a druhou hodinou ranní, SIM karta T-Mobilu deaktivuje. Stalo se tak, na SIM kartu Eurotelu se však nové číslo ještě nepřeneslo. Operátor má však podle předpisu čas až do šesti hodin ráno. V šest hodin však stále karta fungovala s dočasným číslem, v osm také, v deset stále a už nám docházela trpělivost.

Následoval telefonát na infolinku, kde však operátoři z technických důvodů nemohli stav přenosu ověřit. Byla nám doporučena návštěva prodejny Eurotelu, ale ani zde jsme neuspěli. Pracovník prodejny se pokusil v počítači zjistit, v čem je problém, ale ani s pomocí kolegy se mu to nezdařilo. Proto zaslal technikům reklamaci s tím, že nás budou informovat.

Den se přehoupl do odpoledne a původní číslo stále nebylo aktivní. Pokud by patřilo nějaké firmě, zákazníci by se nedovolali a hrozila by finanční újma. Při zavolání se navíc dozvíte, že volané číslo neexistuje. Obrátili jsme se proto přímo na tiskové oddělení Eurotelu s žádostí o vysvětlení. O problému už věděli a pracovalo se na jeho odstranění, postiženo prý takto bylo pouze přibližně deset telefonních čísel. Nakonec byla závada odstraněna po necelých dvanácti hodinách po limitu bylo číslo přeneseno (cca v 17:30).

Zeptali jsme se také Oskara a T-Mobilu, zda zaznamenali nějaké technické závady v souvislostí s přenositelností, ale s řádnými se zatím nesetkali.

Jen maličkosti

Výše zmíněný zádrhel Eurotelu byl zatím nejvážnější chybou, kterou jsme v průběhu testování přenositelnosti zaznamenali. Vzhledem k malému počtu postižených zákazníků a včasnému odstranění ji nemusíme přikládat velký význam. Za větší nedostatek proto považuji nepřipravenost autorizovaných dealerů. Vyhledat tedy musíte značkovou prodejnu operátora.

Drobným nedostatkům se samozřejmě nevyhnuli ani ostatní operátoři. Ze stránek T-Zones se nám například napoprvé nedařilo odeslat žádost o přenesení čísla a Oskar Vodafone měl prodlení se zasláním potvrzovací textové zprávy.

Za chybu týkajících se všech operátorů považuji nesmyslné omezení provozu systému pro správu identifikačních čísel na dobu od 9:00 do 17:00 hodin, a to jen v pracovních dnech. Pokud se rozhodnete záležitost přenosu řešit ve volném čase o víkendu, máte smůlu. Navštívit můžete pouze nového operátora a za stávajícím musíte zajít až po nějakém čase provozu společné databáze (max. dvě hodiny).

Rychleji by to nešlo?

Je nám jasné, že pro pracovníky operátorů je přenositelnost zcela novou službou, která se musí nechat zaběhnout. Po rozpačitých začátcích už se stala z této činnosti rutina. Stále nám ale připadá, že je celý proces zbytečně zdlouhavý. V některých evropských zemích je kompletní proces přenosu čísla mezi operátory zajištěn v rozmezí několika hodin.

Diskuse: jaké jsou vaše praktické zkušenosti s přenositelností čísel?

Diskuze (13) Další článek: Čtyři nadupané placky pro japonský Vodafone

Témata článku: , , , , Autorizovaný dealer, Časové rozmezí, Přenos, Pře, Původní číslo, Rutina,