Trh s tablety se začíná nasycovat a růst prodejů razantně zpomalí. Ve své aktuální studii to predikuje analytická společnost IDC. Proti loňskému růstu trhu tabletů o 52 % bude letošní růst řádově nižší, a to zhruba o sedm procent. Důvodem je zejména pokles dodávek iPadů od Applu, které by letos poprvé měly zaznamenat meziroční pokles. Více než dvě třetiny letošních prodejů by měly tvořit tablety s Androidem, jejichž dodávky mají vzrůst o 16,5 % na 159,5 milionu kusů.
Operační systém |
Distribuce kusů 2014 |
Tržní podíl 2014 |
Meziroční změna 2014 |
Distribuce kusů 2018 |
Tržní podíl 2018 |
Meziroční změna 2018 |
Složená míra růstu 2014-2018 |
Android |
159,5 |
67.7% |
16.0% |
183,1 |
64.0% |
2.2% |
5.9% |
iOS |
64,9 |
27.5% |
-12.7% |
70,1 |
24.5% |
2.2% |
-1.1% |
Windows |
10,9 |
4.6% |
67.3% |
32,6 |
11.4% |
17.9% |
38.1% |
Ostatní |
0,5 |
0.2% |
-70.6% |
0,1 |
0.0% |
-11.3% |
-43.0% |
Celkem |
235,7 |
100.0% |
7.2% |
285,9 |
100.0% |
3.8% |
5.4% |
Dalším důvodem zpomalení tabletového trhu je nižší frekvence výměny zařízení, než se původně předpokládalo. Analytici předpovídali podobný interval jako u smartphonů, tedy zhruba dva až tři roky. Místo toho uživatelé své tablety obměňují průměrně po třech, někdy i čtyřech letech. Ve srovnání se smartphony zůstává tabletový trh zhruba pětinový. Podle IDC by se mělo za rok 2014 globálně distribuovat celkem 236 milionů tabletů.