Částečně už odpověděli ostatní, já ještě dodám - záruka na baterie je 8 let a neomezeně kilometrů, tedy mnohem víc než na cokoliv v jakémkoliv jiném autě, za tu dobu ve spalovacím autě s velkým nájezdem vyměníš opravdu hodně součástek, které tady vůbec nemáš.A ještě taky počítali standardní cenu el. energie, Teslu můžeš ale tankovat na jejich čerpačkách úplně zdarma (případně i z vlastní elektrárny, když na to přijde, na běžný nájezd 80 % čechů ti stačí i celkem malý sluneční panel).Pak bych taky mohl argumentovat jednou takovou zajímavostí - Tesly paradoxně po prodeji stoupají na ceně, spousta lidí si dost připlatí, aby nemusela čekat, takže když budeš chtít, můžeš si každý rok kupovat novou Teslu s novými bateriemi a prostě prodávat tu starou a dost možná i vyděláš.Ale i kdyby ne - zatím není známa cena toho battery packu, před 2 lety se mluvilo o nějakých 12 000 dolarech, ovšem už několik let cena baterií neustále klesá (cca. 10-15 % ročně), se spuštěním výroby v Gigafactory to má být pokles výrobních nákladů skokově o 35 %. Takže někdy okolo toho roku 2025, kdy by ti expirovala by cena nového battery packu měla být výrazně nižší než teď.Ale to není vše - baterie v Tesle jsou v podstatě ze 100 % recyklovatelné. Tedy při výměně baterií bude nepochybně nabízena nějaká protihodnota, takže cena bude ještě nižší. Mimochodem starší battery pack se může nejen recyklovat, ale také použít jako batterypack pro domácnosti, kde pokles kapacity není zásadní problém. Reálně jsou tak náklady na nový batterypack po započítání protihodnoty starého cca. 20 % ceny nového.Ale teď nelze prostě říct, kolik to bude stát, protože stejně dobře to může Elon nabízet třeba za milion, když na tom bude chtít rejžovat, je to čistě o jeho obchodním rozhodnutí a to se může do té doby mnohokrát změnit.Nic z toho ale není moc podstatné pro celkový vývoj - je jedno co bude dělat Elon a Tesla, v roce 2025 už všichni výrobci budou dělat většinu vozů jako elektrovozy, protože díky poklesu nákladů na výrobu baterií a zvýšení kapacity výroby cena vozů střední třídy a výš už bude prostě výhodnější v elektroprovedení než se spalovacím motorem (zejm. při nutnosti splňovat stále přísnější ekologické normy). A naopak s tím jak se budou elektromobily rozšiřovat budou muset státy požadovat daň z jejich provozu, tak jak teď mají daň v ceně benzínu, protože z těchto daní se staví silnice.