Rekordní rok pro Facebook. Motorem byla mobilní reklama

Rekordní rok pro Facebook. Motorem byla mobilní reklama

Facebook zvýšil ve čtvrtém čtvrtletí tržby o 49 % na 3,85 miliardy dolarů (95 mld. Kč). Za celý rok Facebook utržil 12,5 miliard dolarů. Růst podpořil hlavně zájem o reklamu v mobilních zařízeních a právě tam hodlá letos firma masivně investovat.

Klepněte pro větší obrázek 
Vývoj tržeb Facebooku

Tržby z mobilní reklamy se nyní na celkových příjmech Facebooku z reklamy podílejí 69 % (před rokem 53 %). Firma přitom začala nabízet mobilní reklamu teprve v roce 2012. Facebooku se tak na poli mobilní reklamy daří více než konkurenci. Například Google nebo Yahoo bojují s přesunem inzerentů do mobilních zařízení s mnohem většími obtížemi.

Facebooku přitom roste i počet uživatelů. Minimálně jednou denně navštíví Facebook 890 milionů uživatelů, což je bezmála 140milionový nárůst oproti loňsku. Výrazně přitom roste počet uživatelů, kteří denně na Facebook zavítají z mobilního zařízení: 745 milionů. Pouze 150 milionů uživatelů tedy největší síť navštěvuje pouze na počítači. Alespoň jednou za měsíc je potom aktivních 1,4 miliardy uživatelů.

Nadšení investorů ale může zkrotit například skutečnost, že společnost zaznamenala pokles čistého zisku na 701 milionů dolarů. Nemalé prostředky odčerpaly investice do brýlí pro virtuální realitu Oculus, chatovací aplikace Whatsapp a do služby Instagram pro sdílení fotek. I přesto však Facebook poprvé překročil hranici jedné miliardy dolarů volných finančních prostředků.

Úsporný režim ale firma neplánuje, naopak zvýší kapitálové výdaje až o 1,4 miliardy dolarů. Jejich výše by tak mohla přesáhnout tři miliardy dolarů. „Zajímají se o investice v oblasti využití dat a videoreklamy, které jsou obecně drahé,“ říká Ken Sena, analytik investiční společnosti Evercore ISI. Akcie Facebooku ovšem zareagovaly na odhalení plánů dalších výdajů poklesem o 2,6 %.

Diskuze (4) Další článek: Lollipop pro Galaxy Note 4 nabírá zpoždění. Na vině je Gear VR

Témata článku: Hospodaření a finance, Sociální sítě, Facebook, Virtuální realita, Reklama, FAC, Mobil, Motor, Rok, Investiční společnost, Chatovací aplikace, Rekord


Určitě si přečtěte

RECENZE: OnePlus 6 — další pokus o zabití vlajkových lodí

RECENZE: OnePlus 6 — další pokus o zabití vlajkových lodí

** Poměr ceny a výkonu je fantastický ** OxygenOS je fakticky čistý Android ** Foťák je krůček za nejlepšími

Jakub Michlovský | 53

RECENZE: Samsung Galaxy Note 9 — modrožlutý náčrtník tahá esa z rukávu

RECENZE: Samsung Galaxy Note 9 — modrožlutý náčrtník tahá esa z rukávu

** Nejnovější Note z dílny Samsungu vylepšil pero S Pen. Přes Bluetooth s ním můžete třeba fotit selfíčka ** Telefonu narostla paměť, zvýšila se kapacita baterie, nově dostal i kapalinové chlazení ** Note 9 se neprofiluje jen jako pracovní nástroj, stejně velký důraz je kladen i na mobilní hry

Martin Chroust | 31

Samsung Galaxy Watch: Chytré hodinky tikají a odbíjejí. Těšte se na eSIM!

Samsung Galaxy Watch: Chytré hodinky tikají a odbíjejí. Těšte se na eSIM!

** Samsung v New Yorku představil i novou generaci hodinek Galaxy Watch ve dvou velikostech a třech barvách** Hodinky mohou tikat a odbíjet jako běžné analogové hodinky ** Připojíte je k Androidu i iOS, my se těšíme zejména na model s eSIM

Martin Chroust | 23

RECENZE: Nokia 7 Plus — takhle se zadělává na bestseller

RECENZE: Nokia 7 Plus — takhle se zadělává na bestseller

** Nokia 7 Plus je smartphone vyšší třídy s rozumnou cenovkou. ** Lákadlem je čistý Android, skvělá výdrž i fotoaparát Zeiss ** Bonusem je dostatek výkonu i paměti

Martin Miksa | 61