Rekordní rok pro Facebook. Motorem byla mobilní reklama

Rekordní rok pro Facebook. Motorem byla mobilní reklama

Facebook zvýšil ve čtvrtém čtvrtletí tržby o 49 % na 3,85 miliardy dolarů (95 mld. Kč). Za celý rok Facebook utržil 12,5 miliard dolarů. Růst podpořil hlavně zájem o reklamu v mobilních zařízeních a právě tam hodlá letos firma masivně investovat.

Klepněte pro větší obrázek 
Vývoj tržeb Facebooku

Tržby z mobilní reklamy se nyní na celkových příjmech Facebooku z reklamy podílejí 69 % (před rokem 53 %). Firma přitom začala nabízet mobilní reklamu teprve v roce 2012. Facebooku se tak na poli mobilní reklamy daří více než konkurenci. Například Google nebo Yahoo bojují s přesunem inzerentů do mobilních zařízení s mnohem většími obtížemi.

Facebooku přitom roste i počet uživatelů. Minimálně jednou denně navštíví Facebook 890 milionů uživatelů, což je bezmála 140milionový nárůst oproti loňsku. Výrazně přitom roste počet uživatelů, kteří denně na Facebook zavítají z mobilního zařízení: 745 milionů. Pouze 150 milionů uživatelů tedy největší síť navštěvuje pouze na počítači. Alespoň jednou za měsíc je potom aktivních 1,4 miliardy uživatelů.

Nadšení investorů ale může zkrotit například skutečnost, že společnost zaznamenala pokles čistého zisku na 701 milionů dolarů. Nemalé prostředky odčerpaly investice do brýlí pro virtuální realitu Oculus, chatovací aplikace Whatsapp a do služby Instagram pro sdílení fotek. I přesto však Facebook poprvé překročil hranici jedné miliardy dolarů volných finančních prostředků.

Úsporný režim ale firma neplánuje, naopak zvýší kapitálové výdaje až o 1,4 miliardy dolarů. Jejich výše by tak mohla přesáhnout tři miliardy dolarů. „Zajímají se o investice v oblasti využití dat a videoreklamy, které jsou obecně drahé,“ říká Ken Sena, analytik investiční společnosti Evercore ISI. Akcie Facebooku ovšem zareagovaly na odhalení plánů dalších výdajů poklesem o 2,6 %.

Diskuze (4) Další článek: Lollipop pro Galaxy Note 4 nabírá zpoždění. Na vině je Gear VR

Témata článku: Hospodaření a finance, Virtuální realita, Sociální sítě, Facebook, Reklama, Motor, Rekord, Rok, Mobil, Investiční společnost, FAC, Chatovací aplikace


Určitě si přečtěte

RECENZE: Huawei Nova 3i — když se po hvězdě zrodí i hvězdička

RECENZE: Huawei Nova 3i — když se po hvězdě zrodí i hvězdička

** Levnější odvozenina od Huawei Nova 3 má jen málo ústupků ** Zařadila se však do plného rybníka konkurence, včetně té vlastní ** Doufejme, že jí to nesrazí vaz, jedná se o povedený smartphone

Jakub Vrbacký | 31

Vybrali jsme 12 povedených tabletů, které udělají radost pod stromečkem

Vybrali jsme 12 povedených tabletů, které udělají radost pod stromečkem

** Jak se zorientovat v široké nabídce tabletů a proč tablet vůbec chtít? ** Vybíráme 12 nejlepších modelů napříč cenovým spektrem ** Cena použitelných modelů začíná na dvou tisících korun

Jan Láska | 92

RECENZE: Sony Xperia XZ3 — Japonci jsou zpátky v extralize

RECENZE: Sony Xperia XZ3 — Japonci jsou zpátky v extralize

** Sony výrazně zmodernizovalo vlajkový model ** OLED displej patří mezi nejlepší na trhu ** Opět se zlepšil i fotoaparát

Jan Láska | 102

Jak správně dobíjet baterie současných mobilů? Pozor na zastaralé návyky

Jak správně dobíjet baterie současných mobilů? Pozor na zastaralé návyky

Baterie v mobilních zařízeních se vyvíjejí, i když možná ne tak rychle jako některé jiné komponenty. Přesto už s dnešními články není žádoucí pracovat jako kdysi s NiCd bateriemi.

Jan Láska | 118

RECENZE: Huawei P20 Lite — odlehčená verze letošní špičky láká vzhledem i cenou

RECENZE: Huawei P20 Lite — odlehčená verze letošní špičky láká vzhledem i cenou

** Osvědčený recept Huawei v trochu modernějším střihu ** Výřez v displeji neruší ani zdaleka, jak by se mohlo zdát ** Odemykání obličejem je návykové a překvapivě dobře funguje

Martin Herodek | 34