Samsung E1107 Crest Solar: slunce místo nabíječky (první info)

Diskuze čtenářů k článku

gut  |  14. 07. 2010 00:33

Já nevím jak to v praxi bude fungovat, ale podle mě je to výbornej nápad. A ne kvůli ekologii (ta se dá šeťřit jinde mnohem víc), ale když si představim, že teoreticky mobil nebude nutný nikdy pripojovat na nabíječku, tak je to přece paráda :). No je mi jasný, že to asi tak ideální není, ale do budoucna určitě. Tak to prosím nekritizujte jenom proto, že nemáte anit trochu otevřenou mysl .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tonjik  |  12. 06. 2009 21:19

Podobne veci se tu uz jednou resily pred par mesici pri uvedeni Samsumgu Blue Earth. Vypocet realneho vykonu zde: ekoblog.cz ...
V nasich podminkach to clovek moc nevyuzije, to uz je lepsi si koupit solarni nabijecku s akumulatorem. Tu muzu nechat lezet na parapetu celej den a vecer pripichnout mobil a precucnout energii.
V rozvojovejch zemich se to muze hodit, stejne jako to radio uvnitr (teda pokud k tomu davaj sluchatka).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 06. 2009 16:29

Předpokládám, že tím byl míněn první mobil značky Samsung. Protože solární panel už měla v roce 1997 Nokia 1611.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
makak  |  12. 06. 2009 11:51

Vaše neznalost o fungování solárních článků vypovídá o vaší skepsi vůči zeleným technologiím. Především fotovoltaika nepotřebuje přímé slunce, naopak podává větší výkon při nepřímém světle. Je to dáno tím, že při přímém osvitu dochází k přehřívání článků a tím menší účinnosti. Tento krok prodlouží životnost baterie a dobu nutnou pro dobíjení. Mimochodem už kalkulačky v 80 letech měly solární článek pro podporu baterie, a to se o žádných zelených ideologiích nedalo ani mluvit. Fandím každé snaze omezit spotřebu energie a šetření. Samsung se vydal správnou cestou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
quickfox  |  12. 06. 2009 15:32

Naprosto souhlasím, telefon si pořídím jakmile bude u nás v prodeji. Často jezdím pod stan kde ho využiju a taky se mi zamlouvá cena, nerad bych pod stanem zrušil G1.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jan  |  12. 06. 2009 16:32

Bohuzel ale zalezi na sklonu telefonu, ktery ma byt idealne 45 stupnu, pootoceni na JIH nejlepe, a pak samozrejme na zemepisne sirce, jine hodnoty zisku energie ze slunecniho zareni namerite napr. v Praze nez Vyssim Brode, atd.. stejne to plati o denni dobe a jestli je zatazeno, jasno, atd.. takze ono je sice hezke takovy mobil mit, ale muze se vam stat, ze naky den nabijete za hodku i max. tech 10 min, jiny to zas muze byt treba 1 min! To ze ten mobil ma clanek je super, ale postrada to hlubsi reseni.. na oko pekne, funkcne na prd..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tonjik  |  12. 06. 2009 21:24

Jen upresnim, ze sklon telefonu nema byt 45 stupnu na jih. Nejvetsi vykon je kolmo na paprsky slunce. Zalezi tedy kde je slumce na obloze v okamziku dobijeni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tonjik  |  12. 06. 2009 21:30

Zalezi na typu panelu, ale vetsina ma nejvetsi vykon na primem slunci, kolmo na paprsky. Ze se vzrustajici teplotou dochazi ke vetsim ztratam je pravda, obavam se ale ze pokud dam panel do stinu aby se snizila teplota, vykon tim stejne nezvysim.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JArda  |  12. 06. 2009 10:09

Tak si zkouším představit, kde bych mohl nechat hodinu mobil na sluníčku... Taky výzkumníci "zapoměli" připomenout, že tu hodinu musí být mobil kolmo na sluneční paprsky aby to nachytalo tu energii na 5 minut hovoru. Takže místo nabíječky budeme nosit nastavitelný nabíjecí stojánek...
Ale co - je to sice na nic, ale Samsung si aspoň může honit triko, jak je "zelený", když využívá solární energii... A to je přeci "in". Někdy mě připadá, že lidem z té "zelenosti" zelení i mozek.
PS: "zelení mozci" jsme na vojně říkali "lampasákům", protože jim z té khaki zelené něco šiblo. Takové blbosti, jaké dovedli vymyslet, dnes dovedou snad jenom poslanci, úředníci a zelení...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mirek  |  12. 06. 2009 10:29

Jsi nemyslící skeptik JArdo, tam kde je nemožné nabít mobil ze sítě (Afrika, Indie, jiné odlehlé oblasti) je toto řešení ideální. Divím se, že tohle už někdo neudělal dávno. Existují sice sluneční dobíječky, ale ty jsou dražší než tento mobil. S tím displejem máte předešlí diskutéři pravdu, lepší by byl kvalitnější ČB než mizerný barevný.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JArda  |  12. 06. 2009 11:13

Jseš zase nemyslící optimista: v odlehlých oblastech - tedy všude tam, kde není "rozumný" zdroj energie pro BTS ("rozumný" = vedení k nějaké "elektrárně"), není ani GSM síť. Je to taky proto, že si lidé nemají kde nabít mobil "normálním" způsobem a tedy nevolají. A tedy se nebuduje GSM infrastruktura - nevrátí se náklady. Ostatně i v Čechách najdeš odlehlé oblasti, kde není žádný signál, ale elektřiny v zásuvkách je tam dostatek... Vidíš není problém s nabíjením nikde, kde se dá volat.
Ostatně když se podíváš z okna, tak už u nás 4 dny sluníčko nevysvitlo, dnes už asi taky nezasvítí a zítra - kdo ví?
PS: pořád mě nějak nenapadlo, kde bych mohl nechat mobil na hodinu na sluníčku a po té hodině se s ním ještě potkat... Dej mi nějaký rozumný příklad (že by ve školce za oknem, když máte odpolední spánek?)
PS2: Dnešní mobily mají výdrž minimálně 100 minut - to je minimálně 20 hodin nabíjení na plném slunci. Zůstávám skeptikem a raději dám v neděli a ve středu mobil na noc na nabíječku.
PS3: V mládí jsem býval taky optimistou a pořád jsem "dostával do nosu". Teď jsem skeptikem - žádné nečekané rány osudu, ale občas (maximálně několikrát do roka) bývám příjemně překvapen

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xvasek  |  12. 06. 2009 11:22

Máme letní stanový tábor, kde není elektřina a nedá se tam ani dojet autem. Tam by se určitě takový telefon hodil, na sluníčku bych ho mohl nechat celý den. V létě je taky člověk často na zahrádce třeba na kafe. 10 minut hovoru je aspoň 2 hodiny standby, to se taky může hodit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JArda  |  12. 06. 2009 11:42

Ad letní stanový tábor:
1) A signál tam je?
2) Když divočina, tak divočina - neuškodí být jednou za rok na týden až 14 dní bez mobilu...
3) Taky vám může celý tábor propršet nebo být pod mrakem a sluníčko neuvidíš - to není v Čechách nic neobvyklého ani v létě.
Ad zahrádka: Já mám na zahrádce v boudě zásuvku - za 2 hodiny mám mobil nabitý úplně. Máš-li zahrádku "u baráku" není důvod kupovat solární mobil kvůli 5 minutám hovoru nebo 2 hodinám pohotovosti. A máš-li zahrádku v nějaké kolonii (jako já), tak většina kolonií je nějakým způsobem elektrifikovaná (nemáš-li elektřnu ty, určitě nějaký soused má).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zjoova  |  12. 06. 2009 11:39

Hlásím se taky k nemyslícím optimistům. Zkušenost z praxe: Madagaskar, na každý ulici co deset metrů stánek s logem mobilního operátora a "dobíjení" tak za 2Kč. Řikám si že mají levnej kredit - ale oni dobíjeli baterky do mobilu, protože mobil tam má snad každej (tolik smartfounů pohromadě jsem ještě neviděl), ale elektriku (vodu, kanalizaci, záchod) už ne... A slunce jim svítí skoro pořád. Teda teď v zimě.
No a BTSek je tam kupodivu taky dost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sidee008  |  12. 06. 2009 14:53

Taky pridam dalsi zkusenost z praxe. Neco podobneho co jsi popsal ty o Madagaskaru jsem zazil i v Ugande a Kongu. Signal na hodne mistech, ale misto kde dobit telefon temer nikde... :( Takze si myslim, ze je to skutecne dobry napad akorat jsem zvedav jak moc dobre bude chranena ta fotovoltaicka cast pred poskozenim...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michals  |  13. 06. 2009 21:20

nezapomněls náhodou na sony PSP ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pavel K.  |  06. 10. 2009 16:36

KOLMO nemusí být, dnešní solární panely (prošla mi rukama solární nabíječka na mobily) už zvládnou 100% výkonu už při 30 stupních (úhlových, ne teploty)
při cca. 60 stupních to ještě šlo kolem 50%
i bez sluníčka to trochu dobíjí - stačí denní světlo - jen je to podstatně menší proud
myslím že při celodenní tůře někde ve městě či přírodě - pokud mobil bude vystaven světlu - to bude příjemné dobytí alespoň části energie
nevím ale zda bych třeba v Praze toto risknul ale někde v Krkonoších klidně
uvítal bych to u typu Samsung Omnia PRO - ten baterky žere ke svačině

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
stepanek.84  |  12. 06. 2009 09:26

Po hodině na sluníčku bych možná čekal více, zas na druhou stranu to bude asi reálná informace - takže děkuji za upřímnost. Pořád si ale říkám, jestli by nebyl lepší kvalitní černobílej, než špatnej barevnej displej...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
P.  |  12. 06. 2009 09:46

Ono u hovoru hodně záleží na síle signálu, resp. jestli telefon vysílá nějakým minimálním výkonem (10 mW?) nebo maximálním (2 W pro 900 MHz a tuším 1 W pro 1800).
S displejem máte naprostou pravdu. No a dualSIM verze by taky nebyla na škodu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor