Samsung je čtyřka na českém trhu

Samsung dosáhl pozice 4. nejprodávanější značky s podílem 7,3% českého trhu

Tisková zpráva, Praha, 18. září 2003 – Výsledky GfK za období červen-červenec 2003 ukazují dramatický růst tržního podílu značky Samsung, a to z 2,9 % v předchozím období na 7,3 % hodnoty trhu. Značka tak získala postavení jasné čtyřky na českém trhu. V dalším období je možné očekávat souboj se značkou Sony Ericsson o třetí pozici.

Bestsellerem značky je stylový Samsung A800, který je dle GfK 11. nejprodávanějším telefonem na českém trhu. V segmentu střední a vyšší třídy (koncová cena nad 150 EUR) již podíl Samsungu přesáhl 13 %. V nejrychleji rostoucím segmentu build-in camera (vestavěný fotoaparát) je podíl Samsungu dokonce 20,6 %.

"Ve 4. čtvrtletí 2003 nebude limitem našeho dalšího růstu zájem zákazníků, ale pouze dostupnost výrobních kapacit vzhledem k velmi silné globální poptávce", říká Kamil Vacek, předseda představenstva Kiboon Mobile, a.s.


MobilMania komentuje

Nástup Samsungu na český trh hodně připomíná stejnou situaci v západní Evropě. Kde nic, tu nic - a najednou zde byl hráč, na něhož si ostatní už musí dávat pozor. Lze předpokládat, že podíl výrobce neklesne ani v dalších měsících. Začaly se totiž prodávat levné modely SGH-C100 a SGH-S500, které podle všeho mají úspěch.

Témata článku: Samsung, Samsung A800, Trh, Čtyřka, Rostoucí segment