Šedý dovoz: Podlehnul jsem mámení, aneb příběh ze života

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 137

Názory k článku

31. 05. 2012 15:01

Nemáte prosím někdo zkušenost s touto stránkou? GSMmarket.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 12. 2011 08:45

Zdravim vsechny, mam uplne stejnou zkusenost akorat s tim rozdilem ze jsem kupoval u oficialniho dovozce. koupil jsem si nokii 6220 po cca mesici pouzivani a noseni v pouzdre, bylo to v lete, se mi zacal telefon restartovat a ruzne zlobit. odnesl jsem to do servisu odkud to posilali do britexu. Po 3 tydnech se telefon vratil s tim ze mi zrusili zaruku (tzn. nejakych 23 mesicu) z duvodu toho ze v telefonu byl zoxidovany spoj. Tresnickou toho vseho bylo to ze telefon vypadal, jako by si s nim nekdo podkladal stul nesel zapnout, byl popraskany kryt, a praskly lcd displej) tak jsem jim rekl ze si delaj ze mne prdel, serval je tam a neprevzal to s tim ze trvam na tom aby uvedli telefon aspon do stavu v kterym jsem ho tam dal. Po dalsich 3 tydnech se tedy telefon vratil, bylo v nem vymeneno skoro vse krome zminovane desky s oxidaci a chteli to po me zaplatit. Vzal jsem pravnika, dosel tam poslal je do prdele, sebral telefon nedal jim ani korunu, pohrozil soudem. dopadlo to tak ze jsem telefon dal detem na hrani a uz NIDKY si neporidil telefon z oficialni distribuce CZ. Radeji s i pro nove telefony jezdim do rakouska, kde se k zakaznikovi chovaj uplne jinak nez u nas tady. Uz jsem tam i jeden telefon reklamoval z duvodu vadneho konektoru, byl mi zapujcen po dobu reklamace zcela novy stejny typ, ktery mi byl nakonec ponechan jako nahrada za reklamovany, a jeste mi pridali bonus v podobe poukazky na doplnkovy sortiment u nich v obchode. To je podle mne jednani obchodnika a duvod proc u nej nakupovat. Za mne tedy v CZ obchodech uz nikdy..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 12. 2011 01:27

Platí to obecně o veškerém zboží, problém není šedivka či oficiál, ale serióznost a ochota prodejce či servisu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 11. 2011 21:04

je to jen propaganda
protoze by to podle ceskych chytraku znamenalo ze pokud si koupim telefon v cizine a ziju tam tak je to asi ok ale pri prechodu hranice bych ho mel vyhodit protoze se tim padem z nej stava sedivka a je to smejd
ste pomateni
a nasrani na to ze se nekteri proste nechteji nechat okradat ceskyma danema ktere predrazuji vsecko

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 11. 2011 19:53

HM Mobil Ostrava, převážně polské přístroje bez záruky a jediný servisní úkon je přehrání sw!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 11. 2011 19:33

Nesouhlasim s autorem.Kupuji sedivky i pro kamose a zadny problem jsem nemel.musi prece vedet kde nakupovat.Jaky je rozdil jestli ho koupim treba osobne v PL nebo Nemecku?A bere se to jako sedivka..Nekoupil bych spise v bazaru...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 11. 2011 10:45

Nějak mi není jasné, proč čtenář, když už šel k soudnímu znalci si od něj nevzal potvrzení. U reklamací platí, že pokud máte potvrzení soudního znalce (řádově pár set korun), tak prodejce jednak musí reklamaci vyřídit a druhak musí ještě proplatit náklady za znalecký posudek. A když už za prodejcem přijdete se znaleckým posudkem a sebejistě mu oznámíte, že to chcete takto řešit a pokud to odmítne, tak se budete soudit, tak to uzná, není sebevrah, zahojí se na někom jiném, kdo nebude tak prudit.
Jasně, že se s ním soudit nebudete, i když se znaleckým posudkem to máte vyhraný, jsou to náklady, čas a to se na to člověk raději vykašle. Ale člověk musí být rázný.Já měl uplně jiný zážite s roztrženým batohem. Reklamoval jsem ho v záruce, reklamace neuznána, protože je prý roztržení má vina. Tak jsem nesouhlasil a poslal to tam znovu. Po měsíci mi řekli, že to nějaký pán, co pro ně řeší stav věcí v záruce řekl, že to prostě neuzná a už mu to tam nemám posílat. Tak jsem řekl, ať mu to tam dají znovu a připíšou k tomu, že ještě jednou mi to pošle zpátky, tak to vezmu k soudnímu znalci a vrátím se z posudkem, který mi budu chtít taky proplatit. A hle, za 14 dní jsem si přišel a dostal zpátky peníze. Člověk se nesmí dát, těch obchodníkům jde hlavně o to vydělávat a nejlépe netratit. Když zjistí, že se nedáte a že když s Váma budou vyjebávat, tak hrozí, že ztratí mnohem víc, raději Vás odbudou tím málem co dát musí a zahojí se na 10ti po Vás, který se na to vykašlou a nechaj to být.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 11. 2011 10:20

Taky jsem si dobře nalítnul... Schnáněl jsem za co nejlevnějš Nokii 5530EM. A pár dní mi přišel email od policie řekli mi že mají šedý dovoz a ptali se mě jestli mam z toho shopu objednané zboží v pořádku. Tak samozřejmě že mi to v tý ddobě ještě běhalo... tak sem nic neřešil a teď teď mi nefunguje jeden kanál ve výstupu na sluchátka. A reklamace opět nemožná... Dejte si na to bacha! a objednávejte od známích shopu... Buď u výrobce, nebo mobilky.cz popřípadě velký elektronický shopy (czc alza mironet...)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 11. 2011 09:59

Další kličkou u takovýchto prodejců je např. u Vašeho práva vrátit telefon do 14-ti dnů bez udání důvodu, z Vaší strany vše proběhne jak má, telefon je do lhůty odeslán, bohužel vychytralý prodejce zásilku do 14-ti dnů nevyzvedne a pošta Vám ho pošle zpět, jak jednoduché a Vy se opět shledáte se zbožím za které Vám měly být vráceny peníze

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
30. 11. 2011 09:16

Obsáhlejší článek je nad úroveň vašich novinářských schopností? Co to jako má být? Kde mám zaručeno, že to samé mi neřekne Pepa v autorizovaném servisu? A proč to pán nedotáhl do konce? Protože mu znalec řekl, že to nemá cenu? No nezlobte se na mě, ale mám nějaká práva a když to takhle kupující vzdá, tak je to už jeho problém a může mít telefon z šedého dovozu nebo i třeba z Marsu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 11. 2011 09:11

A nějaké vysvětlení co to znamená šedý dovozce? V životě jsem to neslyšel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
30. 11. 2011 08:27

Dobrý den...Můj názor na téma... Taky jsem koupil telefon,konkrétně Samsung Galxy S který vycházel o 3000kč méně než v obchodě .... Po roce užívání bez problému... Takže nevím,ale asi to bude kus od kusu ... Teď jsem Samsunga prodal,a koupil jinej tel v Datardu s prodlouženou zárukou .... Takže se dá říct že jsem věděl že kupuju z Šedého dovozu a že to není CZ distribuce,ale risknul jsem to... Njn ty peníze

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 11. 2011 07:04

Já mám take zkušenost se šedým dovoze, a jen tu negativní. Koupil jsem nokii 5800 u ALL..... a bez mého zavinění přestala fungovat, opakovaně se restartovala. Schrnu to asi 4x ji opravovali neúspěšně nekdě v pochybných servisech v pražkých metrech, zástavárnách a podloubích. Až na popáté kdy jsme na sebe s panem majitelem firmy na sebe po telefonu deset minut řvaly tak zjistily že je od výroby vadná základní deska a vyměnily jí. No jenže během oprav mi ztratily 8Gb kartu kterou už jsem v životě neviděl. Co chci tím říci že NEKUPUJTE ŠEDIVKY, nevyplatí se to ani finančně (přehrávání SW na čj, odesílání do servisů atd) . Mám negativní zkušenosti s: Allmob.., české telefo.., mobilky.cz... . Teď kupuju jen u SETOS nebo AGORA, to je základní podmínka pro můj vlastní klid a mám všeplatnou záruku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
30. 11. 2011 06:21

jasně, možná bychom měli hlavně kupovat od operátorů, že?
kdo článek zaplatil? operátoři? každý ví, že když je něco moc levný, je třeba zbystřit a nechat to na pravděpodobnosti......taky jsem koupil levnej a vyšlo to, podruhy to to nevyšlo, ale jen o pár stovek, ale stále jsem celkově v plusu......je to o risku, každý to ví, článek má přínos = 0

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
30. 11. 2011 03:03

U jisteho prodejce s jistym maskotem ve forme zelenho pindoura sem chtel v zaruce opravit disfunkcni display nacez sem se dozvedel ze to je naprosto jasna mechanicka zavada a ze se to na to nevstahuje. To mi rek nejakej picicmunda sotva se stredni skolou na prepazce reklamaci aniz by se na to vubec poradne podival. O nejaky disagnostice pres PC asi v zivote ani neslysel.
Pak mi rek ze jestli si to chci zkusit primo u vyrobce at si to odnesu/odeslu do autorizovanyho servisu. Nacez sem ho odpalkoval ze neni adekvatni osoba aby posuzoval co je a co neni zarucni oprava a at to kouka poslat do toho servisu ze mu tu povinnost uklada zakon. Ja prisel za prodejcem a chtel po nem reklamaci.
Ten jelimanek to nakonec sice udelal, ale do protokolu pro autorizovanej servis si stejne neopomel prisat ze jista firma se zelenym pindourem jako maskotem reklamaci neuznava a nasledne mne upozornil ze jakykoliv naklady ktery jim vzniknou s neopravnenou reklamaci nebo pripadnou opravou mimo reklamaci mi vyuctujou (to ze by mel povinnost mne nejdriv informovat co to bude stat a jestli s tim souhlasim ho nijak nevzrusovalo). Mel setsakrametnskou kliku ze tam bylo moc lidi a mne se nechtelo natahovat pres pult.
Btw... autorizovanej servis reklamaci uznal opravil a zaslal zpet.
Na druhou stranu jsem si zazil i to ze autorizovanej servis se s tim proste nes*re a vzdycky si neco najde, kuprikladu u digitalek od cassia ktery mely byt vodotesne a pri prvnim koupani v podoli sli do kytek protoze navli mi bylo sdeleno ze se jedna o prasklinu spoje mezi pouzdrem a sklem a ze na to se zaruka nevstahuje. Samosebou sem za tech 14 dnu mel ty hodinky na ruce jen parkrat a nikde sem s nima ani neklep. Ale hadejte se s nima. Hodniky za tri a pul litru v pr...
Nevim jesli regulerni prodejci maj nebo nemaj potrebu reklamace zametat pod koberec... ale zjevne to delaj. Osobne si myslim ze je uplne jedno skoro jedno. I sedivak to odnekud nakupuje a imho tak na to musi mit zaruku nekde sam. Pokud to dam ja jemu, on to posle tam kde to koupil. V zasade je zvyseny riziko akorat toho ze se nestihne doreklamovat do 30ti dnu a penize se jim pak moc vrcet logicky nechce. (i takove zkusenosti jsem od kamaradu nabyl)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
30. 11. 2011 02:17

Opět článek zaplacený SETOSem ? Už jen "šedý dovoz" je pomluva prodejců, protože v rámci EU nic takového jako "šedý dovoz" neexistuje.
Navíc existuje mezinárodní záruka. Nebýt zdejších servisů, které nejsou placené přímo výrobcem, ale českými distributory, museli by vám opravit telefon dovezený odkudkoliv z EU a velmi zvláštní je, že u nových Nokia Lumia telefonů bude muset každý český servis opravovat i EU verze ! Je to nařízení Nokia.
A pokud si myslíte, že zamítnout reklamaci oxidací nebo mechanickým poškozením je tabu jen prodejců co neprodávají CZ distribuci, tak jste na omylu a často například německý servis bývá benevolentnější k opravám telefonů co vypadají jak kdyby s nimy pracovali zedníci.Chápu to platí vám nejspíš SETOS či další distributoři v ČR, unikají jím obchody, nicméně alespoň vidíte, jak na tom v ČR jsme, když si jinde ten telefon koupíte například z německa o třeba 30-40% levněji. Jsme taky členové EU a trh by měl být rovnocený a hlavně otevřený a stejně tak servis, což všude jinde kromě ČR funguje. Měli bychom se zabývat právě tím, proč u nás nic pořádně nefunguje, než vaším tzv. "šedým dovozem".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
30. 11. 2011 02:15

Moje zkusenosti s reklamacema:Siemens S35 - sedivka ( byl cernej ten se sem ofiko nevozil) - blbnul FW bez kecu na pockani prehran pak OKSiemens S45 - ofiko CR distribuce - byl sem vyhozen ze servisu s tim, ze typ zar.listu se neshoduje s datem prodeje. Ano neshodoval, neb prodejce ho mel na sklade od unora a ja ho kupoval v dubnu a oni od dubna menili zar.listy ( ovsem jen nove prodanym tel.).
Nakonec reseno pres prodejce ktery jim musel dokladat nakupni fakturu kdy ho naskladnil.
Tel. Po oprave neprisel, lepe receno misto S45 prisla C35.
Od prodejce jsem dostal novy a prodejce se se servisem dohadoval jeste trictvrte roku o nahradu.Posledni reklamace byla LG Arena od T-mobilu - problem se SW + obcas blbe reagoval display.
Po mesici prisel z opravy s vymenenym displayem, zakl.deskou a novym SW - takze reklamace OK.Jinak doufam, ze v nejblizsi dobe nebudu muset reklamovat, neb jaktotak pozoruju, servisum se nechce opravovat :(. Zrejme cim min vydelava pobocka na tel, tim vic zamitnutych reklamaci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
30. 11. 2011 01:57

my jsme telefony vždy kupovali jen u operátorů. Až před rokem a 11měsíci jsem ukecala rodinu, aby mi pořídili SE W995i, přes internetový obchod ESOMOBIL.CZ
Co vám budu povídat, komunikace s nimi otřesná, telefon dorazil v potrhané krabičce. Ani ne 24hod po převzetí balíčku telefon nefungoval. Zasílala jsem na reklamaci. Trvala měsíc. Poté telefon nefungoval ani pár hodin, tak jsem ho zasílala na reklamaci znova. O další měsíc později mi opět přišel. Už od úplného zaačátku jsem žádala o vrácení peněz a nebo nový telefon. Ani jednou to neudělali, místo toho údajně jen přehráli fw. A že prý telefon vůbec nevykazoval můj problém (dodnes mám na to 15 svědků). Poté se telefon vrátil a jakš takš fungoval 4-5měsíců, během něhož jsem ho trochu poškrábala. Ale nic závažného. A telefon zčistajasna začal vykazovat tu samou chybu, co při dvou předchozích reklamacích (když jsem telefon neměla nikdy déle než 24hod). Opět trvala reklamace měsíc, opět nevyslyšeli moje žádosti o vrácení peněz nebo výměně mobilu. No a hle... telefon hned po rozbalení vykazoval stejnou chybu. Takže po čtvrté na reklamaci...načež oni jsou povinni to dát přezkoumat a vrátit mi peníze. Jenže... hle... telefon měl závadu. Vytržený kabel u hl. panelu. (dodnes nevím jak bych to podle nich udělala). Neměla jsem sílu telefon rozbalovat, takže až před 5měsíci jsme se dozvěděli, že mi neposlali telefon celý, nýbrž bez krytek reproduktorů a v daleko horším stavu než jsem ho zasílala já. Kontaktovala jsem právníky, kontaktovala jsem ČOI. Dodnes mám veškerou dokumentaci a 18.12.2011 to budou dva roky, co jsem si koupila mobil, který mi nefunguje a ani nebyl dodaný celý. TOLIK K ŠEDÝMU DOVOZU a těm svi**m. Jsem na mateřské/rodičovské. A těch 7300Kč za telefon byla docela darda.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
30. 11. 2011 00:46

Mel jsem uz teda par telefonu a musim rict, ze jsem nemel potrebu reklamovat jeste ani jeden a jsem za to velice rad

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
30. 11. 2011 00:04

Ja mam presne opacnou zkusenost. Pritelkyni jsme reklamovali telefon, ktery prestal znicehonic reagovat na dotek a operator to neuznal jako reklamaci. Pritom ja byl svedek ze se ta kabelka s telefonem ani nehla. Pak jsme koupili telefon levneji jako sedivku a vse bez problemu. Nakonec jsem si tam koupil telefon i ja a usetril tak 3 tisice. Software si stejne nahravam svuj, takze to neresim a hw opravy pry v tomto obchode resi promptne. Jmeno obchodu bych napsal ale nechci vypadat jako nejaky propagator.
Tento clanek beru jako velke minus mobilmanie. Ze se nekdo spalil, to se stane. Priste lepe vybirejte obchod. Ale zatracovat kvuli tomu komplet sedivky, to je blbost - a velka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 11. 2011 23:54

Myslím, že i s těma oficiálníma servisama to u nás v ČR není tak slavný. Protože to jsou oficiálí servisy jen tak napohled. Ve skutečnosti to jsou jen zlodějský servisy co mají s výrobci smlouvu a parazitují na nich! Například český servisy Nokie. Měl jsem problém s N79, předem uznávám, že to byla moje chyba a nejspíš mi zmokl. Jenomže mobil mi vrátili, samozřejmě zrušili záruku, ale mobil byl v daleko horším stavu než předtím. Zprvu nefungovaly jen 3 tlačítka, ale po vrácení ho šlo stěží zapnout. Předtím jsem nemohl akorát psát sms a vytáčet čísla. Ale volal jsem ze seznamu nebo brouzdal internetem..
Jakou závadu našli mě neoznámili ani od servisáka nebylo nikde napsaný, prostě že mimozáruční závada. Vyměnili prý klávesnici a závada přetrvávala atak že to bude základovkou a cena by se vyšplhala na hodnotu nového mobilu. Takže si zapsali výměnu klávesnice, přitom tam vrátili tu starou a novou si nechali. Ale už bylo oficiálně zapsáno že byla měněna klávesnice, takže to jim nokia zaplatí a novou klávecnici mají pořát na skladě.. No a takhle to bývá běžně i s jinýma částma nejčastěji displeje.. No a ty přehrávání SW, kdy to není určitě vždycky potřeba si taky naúčtují u Nokie..
Prostě takhle se vydělává.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 11. 2011 23:54

Taky jsem koupil šedivku a už to nikdy neudělám!! Po roce jsem reklamoval a zjistil, že kazašský majitel firmy ji mezitím 2x zrušil a 2x založil s lehce jiným jménem (jedna se dokonce lišila pouze jedničkou na konci!). Reklamace tak samozřejmě nebylo možné uznat, protože se jednalo o jinou firmu. A obchodník měl ještě tu drzost mi do telefonu říkat, že o původní firmě nic neví a že s nimi nemá nic společného.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 11. 2011 22:59

Já jsem koupil už pár šedivek a s žádnou jsem neměl problém. Asi je to o štěstí. :) Klidně si šedivku koupím zas.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 11. 2011 22:43

Není šedivka jako šedivka..mám už třetí Nokii od tadykoupimmobil.cz a neměl jsem s něma žádný problém. I reklamaci vyřídili kladně. Jsou na trhu už cca 10 let, to už taky něco znamená.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
29. 11. 2011 22:19

Pořád na fórech varujeme a pořád si někdo nedá říct, jen aby ušetřil pár stovek.... 7 luke com

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 11. 2011 21:53

neprodavaj se jen telefony z dovozu ale i bile zbozi a jina elektronika, at uz z Polska ci Madarska.
nastesti pokud je to vyrobce jako Whirlpool tak na zaklade faktury to vezme kazdy smluvni servis. v tomdle jsou mobily o nicem s pravem . vyrobek pochazi od vyrobce a jemu ma servis, kdekoliv v CR zaplatit za opravu .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 11. 2011 21:42

Nesouhlasím, mám již druhý telefon šedivku a jsem plně spokojen, je to o prodejci, nikoliv o tom zda to je šedivka nebo, dostal jsem dokonce i Krabici pro Polsko a v ní polský manuál u druhého telefonu, ale telefon jeden jak má atd. Hold mě autor článku smůlu na prodejnu, Můžu uvést i to že v Mobil Pohotovosti v Brně Vyměnily baterku za horší než tam byla!, když se tam dával Telefon člena rodiny protože měl špatnou klávesnici. Prostě si vzali dobrou baterku a dali tam šmejd který nevydržel ani 6 hodin držet napětí!. Když jsem tam já daval svoji bývalou 5140 s tím že se mě vypíná tak po týdnu co ji tam měli mě řekl že je telefon v pořádku, nebyl po cestě domů se mě vypl zas a dvakrát....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 11. 2011 21:33

Článek úplně o ho*ně.Přímo na VAŠEM fóru (konkrétně dva kliky myší z hlavní stránky) máte kategorii "Jaký telefon koupit a kde?". Když už chcete mermomocí vydávat bleskovky vařením z ničeho, mohli jste klidně víc do podrobna sepsat všechna pro a proti nákupu z šedýho dovozu a nakonec dát odkaz do VAŠEHO fóra, kde se člověk dozví zkušeností i s konkrétníma obchodama a to jak negativních, tak i pozitivních.
A věřte, že člověk, kterej chce ušetřit za každou cenu, nebo prostě nemá tolik prostředků a naopak má trochu rozumu, si to velice rád přečte a sám si dokáže vyvodit závěr kde a jestli vůbec šedivku koupit.Vy místo toho vymyslíte nadpis s jednoduchou "radou" a aby to nabylo alespoň částečně statutu článku/bleskovky, mrsknete do toho jednu, opakuju JEDNU jedinou zkušenost z fóra. Pochopitelně negativní. Fakt směšný.Prostě článek mohl bejt pojatej úplně jinak. Takhle má absolutně nulovou hodnotu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 11. 2011 21:11

Mám firemnú Nokiu E51, jedného večera som ju položil na stôl, ráno z nej bola mŕtvolka (nepohol sa ani o mm). Dal som to oficialnou cestou cez operátora na reklamáciu (bolo to po cca roku), vrátila sa mi s tým, že reklamáciu neuznávajú, spolu s "oficiálnym" zdrapom papiera zo servisu, že je zlomená základná doska v telefóne a oprava by stála vyše 180 € - samozrejme mimo záruky! Sťažoval som sa aj v centrále SK Nokie na kvalitu "služieb" autorizovaného servisu, žiaľ bez výsledku. Ešte že operátor to zobral na seba...
Vyzará to tak, že servisy, majú 3-4 dôvody na zamietnutie reklamácie a vôbec sa netrápia so zisťovaním príčin poruchy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 11. 2011 21:09

Prvně, myslím, že dneska je u elektroniky záruka dost přeceňovaný argument, protože drtivou většinu si uživatel prostě způsobi sám. Za druhé mě napadá modelová situace, kde si za ušetřené peníze za šedivku zaplatím servis a jsem tam kde jsem mohl být s nešedivkou, v horším případě pokud se něco stane. Tak či tak, super předvánoční článek. Skvěle načasované. Určitě už si žádnou šedivku nekoupím. Bazinga

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 11. 2011 20:30

Poprvé slyším o šedých dovozech... jak se pak pozná šedý od jinak barevného dovozce?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 11. 2011 20:19

Musím taky napsat svůj názor.. Jsem prodejce mobilních telefonů v jedne nejmenované firmě a kromě cz tel. prodáváme i šedivky. Občas se stane že není záruka uznaná, ale ne že by jsme někde na koleni napsali sami vyjádření, to ne. Navíc není pravidlem, že je neuznaná zrovna šedivka. Mnoho lidí nosí v takovém stavu na které se mi nechce ani sáhnout a pak když jim to neuznají kvůli korozi či mech. poškození dokážou být pěkně nepříjemní. Tím chci říct, že nemám nějaké špatné zkušenosti s šedým dovozem, ale spíš s lidmi kterým není uznana záruka a pak hledají chyby všude možně jen né u sebe...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
29. 11. 2011 19:51

Zrušené záruka
Je nutné také poznamenat, že záruku nelze zrušit. Lze pouze neuznat nárok na záruční opravu z důvodu nesplnění záručních podmínek. Ale zrušit záruku nelze.
Navíc ze zákona drží vždy záruku prodejce, nezáleží zda prodává Grey Import a nebo oficiální distribuci. Pouze Ti oficiální mají výhodu v řešení díky možností využití sítě NCP. U Grey Importu pravidelně dochází k porušení podmínek nahráním lokalizace a navíc zákazníci nemají vyžadovanou dokumentaci.
Navíc problém "šedivek" poslední dobou nabývá veselých rozměrů i u další elektroniky-typicky televize, ledničky i pračky.
A teď je mi jasné, že se do mě nekdo pustí

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 11. 2011 19:50

Hmm, mne osobne stacila nadmiru obrovska ochota pri reklamovani LG KM900. Telefon byl koupen u Vodafonu, ale na ten si tu stezovat nemuzu, protoze ten to hned posle dal, a to do Britexu... Tam az se zacnou dit zajimavy veci, jako treba koroze na pristroji (zeby treba jenom kondenzace? - telefon opravdu do vody nespadnul ani nic podobnyho) a tak... Takze sedivka nesedivka, ****** muze bejt kdokoliv, treba i autorizovany servis... Tot ode me vse...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 11. 2011 19:35

Měl jsem několik šedivek, některé fungovaly v pohodě, s jinými jsem se hodně zapotil, N97 UK ( kupoval jsem jí tehdy za 10000,- tady na bazaru) nějakej střelec změnil přes nemesis product key a flashnul cz fw, po dvou hodinách používáni brick - servis nokia 700,- po dvou hodinách to samé, dal jsem zpět UK fw a fungovala normálně a šla honem do světa a majitel jí má dodnes (funkční).
Několikrát jsem reklamoval telefony u operátora a vše OK až na Vodafone, kde mi ztratili HTC HD2 někde na cestě z prodejny do VSP data. 28 dní jsem sledoval stránky VSP a hledal svůj telefon. 29 den jsem šel na pobočku VF, ptal jsem se na svůj telefon a po půlhodinovém telefonování slečny za pultem jsem dostal funglovku s omluvou, že telefon nemůžéu najít
dva roky mám Iphony, prošlo mi jich rukama cca 15 od 2G až po 4S a bez problémů, až na šedivku 3gs z itálie, flashlej baseband a lock na operátora. po pokusu aktualizovat fw jsem vrátil mrtvej iphone majiteli s tim, že tohle fakt ne.
Měl jsem kde co ale už bych si šedivku nekoupil a chci pouze CZ distribuci se zárukou od ofiko distributora nebo operátora, koupě u pokoutních prodejců viz aaamobil.cz, mobilky.cz a spousty dalších jim podobných je jako loterie, nevíš, co se stane a jak to dopadne
U PC je to hodně podobné, švagrová si kupovala v int. obchodě v Brně netbook HP, volali jí, že jí ho za 700 dají do češtiny a za 1500 jí tam daj WIN7, počeštění a OS vypadali následovně: přelepená tlačítka s diakritikou a po měsíci jí zčernala obrazovka, že prej má nelegální kopii, mezi tím obchod zrušili a po nich potopa.
radši ofiko dražší než šedou a trnout strachy, kde se co pos.re

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
29. 11. 2011 19:15

šedivky sice nekupuju - nemám čas řešit problémy s prodejcem, ale na druhou stranu z pěti reklamací, co zatím byly v rodině, autorizovaný servis neuznal tři - dvakrát oxidace (sonyericsson a samsung) a jedenkrát mechanický zásah do telefonu (nokia). proti oxidaci obrana není - prý stačí přenést telefon z teplého prostředí (bytu, kapsy), do chladného (jako je teď venku) a dochází ke srážení vody. mechanický zásah jsem taky neobhájil - přilepil jsem kovovou krytku, která upadla a tím padá záruka na celý telefon. příště prý i s upadlou krytkou do servisu. aktuálně už kupuji dotované telefony od operátora, takže to neřeším. edit: jo a když jde do servisu, tak operátor zapůjčí náhradní - příjemné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
29. 11. 2011 19:11

Částečně souhlasím, ale musíte si uvědomit, že tady nejde o vinu nějakého "šedého dovozu", ale čistě o vinu prodejce. Je spoustu prodejců, co obchodují se šedivkami, ale jsou spolehliví, dodržují reklamace, atd. Bohužel je pro obyčejného "smrtelníka" trochu těžké takový obchod najít bez vlastních, předchozích zkušenostech, jelikož třeba hodnocení obchodů na heurece bývají často zmanipulovaná.Také bych byl pro to, aby v každém takovém obchodě bylo jasně uvedeno:1) Že se jedná o telefon z neoficiálního/šedého dovozu
2) Jestli má telefon na sobě nějaká nestandartní loga třeba zahraničního operátora, či je jinak brandovaný
3) V jakém jazyce telefon je
4) Jestli byl telefon někdy použit, či rozbalen obal (někteří prodejci totiž přehrávají firmwary na české a vy pak dostanete už rozbalený telefon)Samozřejmě tohle psát, tak to nevyzní tak lákavě. Mnohem lepší je to prostě vynechat (u Androidů třeba napsat CZ jazyk, protože každý Android má češtinu) a vesele si prodávat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
29. 11. 2011 18:55

To ještě nic není !! Pán to aspoň koupil jako "pravou" šedivku ! To v obchodě MIRONET vám prodají mobil v odpečetěné krabičce, s přelepenými polskými nápisy a na koleně vkládaným softwarem a ještě vám do očí řeknou, že je vše oficiální a co proboha nechcete. PS: pokud mě od nich někdo čte - klidně mě žalujte, důkazů mám plno.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
29. 11. 2011 18:35

meno nie je doležite, doležitá je informacia. Takto funguju všetky obchody so šedivkami.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 11. 2011 18:30

Třeba jeden takový eshop je www.cesketelefony.cz (jak ironický název) s tímto shopem mám bohaté zkušenosti a říkám vám, tam by nakoupil jen blázen...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 11. 2011 18:29

Akorát nerozumim tomu, proč platit někomu provize za šedý dovoz, když si to dneska každej může objednat přímo v zahraničí? Kor v dnešní době, kdy už s českejma lokalizacema (např. u androidu) neni takovej problém... Pak už je teda na každym, jestli se se zahraničnim obchodem případně bude tahat kůli záruce, nebo si zkrátka zaplatí opravu rovnou sám... Nevim, já vždycky kupoval telefony od oficiálního distributora a záruku sem uplatnil akorát kdysi u Nokie přes O2 a bez problému. Takže si už řikam, jestli má cenu platit peníze navíc. Vzhledem k tomu, že ty telefony dost střídam a každejch půl roku je tu něco novýho, tak přemejšlim že se na to tentokrát vyto a objednam si něco z ciziny...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
29. 11. 2011 18:27

ano ,opravdu šedivky nekupujte,,,neoplatí se to ... a když už,tak u na netu ověřených prodejců,,recenzí je vždy dost a myslím,že 10-15 minut hledání stojí za to když chci utratit tisíce korun za mobil a vůbec za jakékoliv zboží...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 11. 2011 18:20

taky jsem koupil šedivku odešel mi reprák a bez problému mi to opravili když šel kolega s tím samým problémem k modrému operátorovi tak samozřejmě jejich stará písnička ,, KOROZE !!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 11. 2011 18:18

Podle příspěvků výš a i podle nedávné zkušenosti mojí kamarádky jsou podobné výmluvy běžné i u oficiálních distributorů. Reklamace Nokie E72 (nefunkční foťák) dopadla zrušením záruky s tím, že si kamarádka, která snad nikdy neviděla mobil rozebraný, poškodila nějakou komponentu (nevím už jakou) vlastním zásahem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 11. 2011 18:16

Já mám koupenou Nokii 5800 přes obchod Mobilky.cz a nemohu si stěžovat i když jsem dělal reklamaci na sluchátka v záruce a oni mi ji neuznali ale je pravda že jsem sluchátka používal každý den a stalo se to že jedno přestalo hrát.Jinak telefon funguje normálně dělám aktualizaci softwaru bez problémů.Jde o to že koupit špatnou věc si můžete jak u šedých dovozů tak i u našich operátorů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 11. 2011 18:08

Presne tak. Clanek jako samotny nepopisuje nic noveho a rozhodne to neni jen vlastnost uvadenych sedych prodejen. Mi nekdy prijde jako by si tady ty clanky nekdo platil Tzv. sedivky jsou podle me hodne podcenovane. Je to o hodne levnejsi nakup telefonu a ja si nevzpominam kdy bych mel problem s takovym mobilnim telefonem. Nic proti nim nemam a rozhodne od takoveho nakupu nebudu nikoho odrazovat to je hloupost

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
29. 11. 2011 17:58

Jako uprímně trochu nechápu to tvrdošínské tvrzení že šedý dovoz = automaticky nesolidní prodejce a vždy jen problémy. Sám mohu uvést výborný obchod v Praze který má kamennou prodejnu v jednom obchoďáku u Palmovky a maj i eshop online a s telefony nikdy nebyl problém. Poslední problémový telefon mi vyměnili ihned na počkání za jiný kus.
Házet tak všechny prodejce do jednoho pytle je trochu populistické.... Stejné jak s lidmi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
29. 11. 2011 17:49

Málem jsem také koupil šedivku Samsung Omnia7, ne kvůli tomu že byla o 1500 levnější, ale protože měla 16GB paměti, zatímco oficiální dovoz pouze 8GB!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
29. 11. 2011 17:41

Ták to vezmu z jiný stránky,koupil jsem tenkrát Samsung Omnia ofic,pak se začal sypat,zamrzat,prolínal se display a tak to šlo na záruku 1x 2x a po třetí mi přislo ze servisu z Kladna /nevzpomenu si jak se ta firma jmenuje/ že mi odebrali záruku z důvodu vnějšího poškození /poškrábaný display!!/
Chtěl jsem se šprajcnout ,dát to k soudu ale byl jsem za právníkem a soudním znalcem a bylo mi doporučeno at to nechám být že oni mají za sebou armádu právníků a výsledek je značně nejistý,tak mi leži doma a asi dlouho ležet bude!
Tak že,ony oficialní obchody nejsou vůbec zárukou férového jednání ,já kupuji zásadně šedivky a klidně řeknu firmu M.o.b.i.l.d.i.c.k. a nikdy jsem tam neměl problém,nestalo se mi aby nevyřešili nějakou závadu!!! Je to o tom že gauneři nejsou jen prodejci neoficialní elektroniky ale i velké firmy a na ně se jaksi zapomělo!! CELÝ ČLÁNEK MI PŘÍJDE JAK LOBING NĚJAKÉ FIRMY,ASI TO BYLA TUČNÁ ODMĚNA PRO MOBILMÁNII!! ZAJÍMAVÉ ŽE ZROVNA OD FIRMY M.O.B.I.L.D.I.C.K. JSTE TENKRÁT MĚLI PŮJČENÉ NĚJAKÉ ZAŘÍZENÍ NA TEST JESTLI SE NEPLETU!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
29. 11. 2011 17:29

Mam osobni zkusenost s sedivkou N85, kterou jsem sice koupil od nekoho, ale on ji koupil na www.mobilky.cz a kdyz jsem chtel uplatnit reklamaci u Nokie, tak jsem se dozvedel ze je z nemecka a kdy tam byl neoficialni cestou nahran CZ FW. Dalsi zkusenost mam s E50 od O2, kde mi reklamovany telefon vratili jeste v horsim stavu, nez jsem jim ho tam daval, navic neuznano kvuli vlhkosti. Kamaradka mela N79 taky z mobilku a reklamaci nefunkcniho tlacitka fotaku resila asi 2 mesice a to ji to prijmuli az napodruhe a kdyz uz ji po tech 2 meaicuch dosla trpelivost a chtela odstoupit od smlouvy, tak se to teprve zacalo hejbat.
Takze ve finale je to skoro jedno.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
29. 11. 2011 17:22

Ja porad nevidim duvod, proc kdyz si koupim sedivku, proc nemam narok na zaruku u vyrobce... Preci kdyz koupim treba z nemecka dovezeny HTC a zaregistruju to primo u HTC pomoci EMEI cisla na jejich strankach pod moje jmeno, proc by byl problem s reklamaci u HTC?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
29. 11. 2011 17:15

Riešenie existuje...právna ochrana DAS....oni ťa budú aj v takýchto prípadoch zastupovať a aj ti všetko zaplatia(právnika,súdne poplatky a aj súd)
Overené odskúšané

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
29. 11. 2011 17:13

A kde si mám opatřit telefony, které u nás nikdy nebudou (převážně dualSIM přístroje)?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
29. 11. 2011 17:09

Kdysi jsem koupil N73 za 11000 jako šedivku- u oficiálního dovozce byla za téměř 15000. Myslel jsem si, jak jsem na tom vydělal, ale nebyli ochotní mi dát fakturu, neustále tvrdili, že není potřebná. Telefon jsem si přinesl po několika hodinách v poškozené krabici i s fakturou domů a zjistil jsem, že ho přehrával na češtinu někdo hodně šikovný a je z něj úplně mrtvá cihla. Šel jsem si pro druhý, výměna problěhla bez problémů (relativně, dostal jsem plum-silver italského operátora, tak jsem jim šel říct, že chci černou), zapsali mi záruční opravu. Při aktualizaci firmwaru jsem samozřejmě nevěděl, co je to Product Code a skončil jsem u výběru asijských jazyků. Překonal jsem i tenhle problém a potom nebyl s telefonem problém, po 10 měsících jsem ho úspěšně prodal. Dneska, když se ohlédnu za možnostma co se mi mohlo všechno stát, se trochu děsím a raději kupuju už jen u spolehlivých firem, za ty problémy mi to nestojí- nebudou mi koupat telefon v pivě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 11. 2011 17:05

Musím nesouhlasit s článkem,protože mě se tohle stalo s oficialní českou distribucí u jednoho z našich operátoru a nic sem s tím nemohl dělat.šel sem reklamovat sony ericsson D750i protože přestalo reagovat pětisměrne tlačitko pod displayem.Po té co přišel z reklamace mi paní u přepažky zdělila že mi v servisu zrušili celou záruku (cca ještě rok a pul) protože udajně našli u nabijeciho konektoru korozi a celou opravu sem si musel zaplatit.takže od te doby si kupuju jen šedivky,už sem jich par měl a můžu říct že žadny problem sem nikdy neměl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
29. 11. 2011 16:58

Ahoj, blbosti co tu píše autor, když to koupíš u ŤANG TIN TONGU se není čemu divit. Nakupuj třeba na tadykoupimmobil.cz tam mi reklamaci přijmuli i u starých mobilů bez keců. Nebudu kupovat nějakou čínskou nokii vyrobenou pto T-mobile. Když o 2500Kč můžu mít originál Finskou.Někdy zapnu mozek, než kupuju v e -shopu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
29. 11. 2011 16:55

k tomuto clanku muzu rict jen jedine, ano nekupujte sedivky, ale kde mate jistotu ze vam tohle same nereknou u oficialniho dovozu? nebo modreho ci cerveneho a cervenejsiho ?
z moji zkusenosti:
nokia E51, pres rok fungovala, hodne jsme zazili, jednou proste problikla, tak sem si rikal asi je vybita,po pripojeni na adapter nabijeci led svitila tak ok, ale ani tak se uz nerozjel, zaruka byla tak jsem to nesl k modrym panum. Aby mi rekli, ze zaruka zanika, ze pod mikroskopem zaznamenali znamky koroze na PCB (desce plosnych spoju), a telefon mi vratili..
otazkou tedy je ? mam si priplacet nejaky ten tisic za oficialni dovoz ? kdyz muzu dopadnout ZASE uplne stejne ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
29. 11. 2011 16:52

Tak tenhle članek a příběh v něm,to je slabota nad slabotu.Si snad delate srandu takovoudle capinku sem napsat.Ja čekal co to nebude za extra povídku a ono takova blbůstkaVíc sem davejte takovych konin...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
29. 11. 2011 16:51

Risk je zisk - aspoň v mém případě. Zatím jsem vždy koupil šedivku a byl jsem spokojen. Nevím, zda tohle je PR prodejců - vypadá to tak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
29. 11. 2011 16:47

Hnus, ze se clovek uz ani zde nedozvi o jaky obchod se jedna. Dekuji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
29. 11. 2011 16:45

souhlasím s napsaným článkem, a byl bych pro to aby každý jmenoval takovýto obchod který naprosto pohrdá zákazníkem, nedodrží lhůtu na reklamaci a prodává telefony z různých dovozů. Takže okres Teplice - nespokojenost s obchodem 3nity (trinity) - masarykova ulice.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor