Seriály v mobilu: mají šanci?

Seriály v mobilu: mají šanci?

Internetem před nedávnem proběhla zpráva, že v Indii v krátké době rozjedou seriál určený speciálně pro mobilní telefony. Každá epizoda by neměla být delší než tři minuty a do mobilu si je budou uživatelé stahovat prostřednictvím datových přenosů. Dílů by mělo být pro začátek rovných devadesát a když se setkají s úspěchem, společnost Rajshri Production se určitě nebude bránit dalšímu pokračování.

Myslíte, že podobný koncept má šanci na úspěch i u nás? Osobně jsem dost skeptický a nevěřím ani úspěchu v Indii, i když tamější trh je obrovský (220 milionů mobilních telefonů už je pořádná kupní síla) a podobné nikdy nekončící seriály miluje. Důvody mojí skepse? Komplikovaný způsob distribuce prostřednictvím datových přenosů. Operátor má tímto způsobem sice zajištěný jistý výdělek, ale spousta uživatelů se prostě nedokáže správně připojit, budou mít problémy se spuštěním atd. A to ani nemluvím o možné finanční náročnosti. Ideální by v takovém případě byl pochopitelně nějaký velmi nízký paušální poplatek, nebo stanovení přijatelně nízké ceny za stažený kus (tedy epizodu).

Upřímně řečeno, nic dobrého si nemyslím ani o kvalitě nabízeného seriálu. Jaký děj se může vejít do jedné tříminutové epizody, aby mi stálo za to, zaplatit za ni? Na druhou stranu, nabízet klasické seriály upravené pro mobilní telefony také nikam nevede, díly jsou příliš dlouhé a sledovat je na mobilu mi nepřipadá příliš praktické. Baterii naštěstí odrovnáte o něco rychleji než svoje oči.

Když už seriál do mobilu, tak něco vytvořeného speciálně pro tuto platformu. Ale tady narážím na další problém: když už se někomu povede něco zajímavého a sledovatelného vytvořit, náklady nejspíše budou natolik vysoké, že bude potřeba nasadit velmi vysokou cenu pro koncové uživatele,abyste z toho vyšli se ziskem.

Vracím se zpět ke své původní otázce – mohou seriály v mobilu mít úspěch? Opravdu tomu nevěřím, ale třeba mě v diskuzi pod článkem přesvědčíte o opaku.

Témata článku: Ostatní, Komplikovaný způsob, Kupní síla, Mobil