Šest nových Sony Ericssonů: dvě véčka, dva levnější a dva elitní

Diskuze čtenářů k článku

Vinca  |  06. 08. 2006 19:08

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petan  |  28. 02. 2006 14:35

to jsou SE???? je mi z nich špatně  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petr  |  28. 02. 2006 16:39

nejlepsi je stejne linux !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  28. 02. 2006 21:11

Nevím, ale humus si představuju jinak. Telefony jsou to hezké, vkusné, úhledné i když možná trochu nudné. Nejlíp podle mě vypadá nejlevnější K310 v modré verzi. Věčka nic moc jako vždy - pořád podivně buclatá a teď navíc ta kulatá tlačítka...
No prostě nejhezčí SE je pořád T610 a V800 - ať si říká kdo chce co chce

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bosto2  |  28. 02. 2006 13:53

jsou to pekny founy (vzkaz pro SE :co takle 5mpix fotoaparát  1mpix videokamera 10x optický zoom, autofocus,VGA displej 40x45mm + nákej OS to vše za cenu kolem 10 tisíc a máte o zákazníka navíc, myslete na to a nemeškejte se vymejšlením blbostí)  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
krabicka3  |  28. 02. 2006 16:57

To by me zajimalo, k cemu by ti byl VGA display o rozmerech 40x45mm. A hlavne ten obraz by byl roztahly.  Pro vysvetleni: pomer stran (pixelove) u VGA je 1,3333333333333333333... Pomer stran 45x40 je 1,125.
To mam nejradsi takovydle utopisty co nad tim vubec nepremysleji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bosto2  |  28. 02. 2006 17:08

no jo sem blb původně jsem chtěl napsat 34x45 dytˇ mám Sharp tak to vidim( 48x64 to už by byl foun moc širokej a navíc jen 10000 bodů na cm)
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
krabicka3  |  28. 02. 2006 19:01

ty voe....na svym PDAcku mam neco pres 7300 pixelu/cm2 a pripada mi to skoro jako kdybych psal po papire. Pry "jenom" 10000. Pres 10000 bude mit N80. Jsem na to zvedavej.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
markjag  |  28. 02. 2006 13:40

Ten k790i a k800i je konecne krasa. Ovela krajsi ako k750i. Konecne SE spravil aj designovo pekny telefon. Uz len ten joyestick aby tam nebol....
Ale inac je to fajn. A tie ostatne.... klasika... onicom.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ales76  |  28. 02. 2006 13:25

Ty telefony vypadaji hrozne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
marekabe  |  28. 02. 2006 12:37







Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kruch  |  28. 02. 2006 13:42

Přání otcem "myšlenky"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aquila  |  28. 02. 2006 14:19

tych "nokia killers" tu uz bolo .. a pritom SE sa stale pohybuje na 5-6 mieste, nejako mu nerastie podiel na trhu ... mno ja neviem :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel  |  28. 02. 2006 15:07

podíl nepodíl na to se vykašli. Tak jako Ericsson nikdy nebyl pro každýho, tak ani elektronika Sony není pro každýho. Asi ani u SonyEricssonu nechtějí být pro každýho a přiznejme si, že podíly na trhu dělá hlavně masovka a SonyEricsson chce být nejspíš jinde - technoligicky i imageově ( strašný slovo ).
Pro mně je důležitý, že tyhle mašiny jsou nadupaný, budou funkčně odladěný a jsou navíc alespoň v mých očích hezký. Teď když přidali i v Česku/Slovensku požadovaný EDGE asi nebudou mít slabší místo na kterým by se věčný rejpalové šťourali. I když budou - tutově to zase nebude mít ty strašně důležitý opakovaný údálosti, kvůli kterým se to stává téměř nepoužitelnýma přístrojema )))
 
jen tak dál - teď jste opravdu překvapili
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aquila  |  28. 02. 2006 15:19

omyl, hned po zalozeni SE chceli byt SE druhy. minuly rok na zaciatku sa kasali ze budu treti ... tolko vyhlasenia. takze to je skor prianie SE fandov, ze SE nechce byt pre masy :) jasne ze chce byt, ale nedari sa im to :) maju blby management :)
 
inak pekne telefoniky ;) aj fotky co s tym uz nafotili su velmi pekne :) ale video zrejme na prd ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
_ef_  |  28. 02. 2006 16:31

Je fakt, ze kdyby tomu pridali moznost zadani opakovani primo do tlf, asi bych byl v lehcim soku (;

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
krabicka3  |  28. 02. 2006 16:47

Jediny co bych ti s privrenymi ocky uznal je to, ze Ericsson nebyl pro kazdyho. Jinak elektronika Sony samozrejme JE pro kazdeho (tomu taky odpovida jejich podil na trhu).
"Asi ani u SonyEricssonu nechtějí být pro každýho..." tak tohle muze rict jen naprosty nevzdelanec. Samozrejme, ze CHTEJI byt pro kazdeho! Kazdy vyrobce mobilnich telefonu se snazi uspokojit vsechny cilove skupiny. Cim vic zakazniku uspokoji, o to je vetsi zisk. Kazdy chce vyssi zisky. Vyse zisku uzce souvisi s podilem na trhu.  Takze tohle prosim te uz nikde nerikej, nechces-li se ztrapnit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel  |  28. 02. 2006 20:01

pleteš se. Bohužel z obecně platných pouček vyvozuješ špatný závěr. 
 
Obecně marketingově opravdu každá firma chce zvyšovat podíl na trhu ( přes všechny segmenty ) a tím i "zisk". SE ale jednoznačně od svého vzniku komunikuje a hlavně vyrábí hlavně střední a vyšší střední třídu. Lowendový segment je u nich opravdu v plenkách. Na všech prezentacích, tiskovkách,... komunikují, že kromě péče o všechny zákazníky, ... jim ale ještě více jde o to, aby vyráběli ziskový segment, nikdy nedumpují produkty, vyrábějí jenom to co je profitabilní, ... . Proto SE má jednu z největších ziskovostí na prodanou jednotku ( tento parametr jim navíc dlouhodobě roste, zatímco třeba Nokii klesá, byť má Nokia mnohem větší podíl a tržby ). Teprve když se nižší segment výrobně slevní natolik, aby byl finančně rentabilní, teprve potom do něj vstupuje i SE ( viz jejich Jčka, ... ). A to že zisk úzce souvisí s podílem na trhu je pouze krátkozraká teoretická floskule, která zrovna tady vůbec neplatí. Podívej jak dopadl Siemens, když útočil na podíl - ten rostl a přitom denně prodělával cca 1M euro až to skončilo krachem.  Zisk souvisí úzce s výnosem za prodaný unit/výrobu a s podílem na trhu souvisí pouze nepřímo. Zamysli se nad tím, protože kdo do toho vidí ví o čem je řeč.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aquila, aquila  |  28. 02. 2006 21:36

keby si netrepal od buka do buka :)
 
SE ma praveze najnizsie marze v odvetvi. LG ma asi o 50%. motorola a samsugn asi o 100% a nokia ma asi o 150% vyssie marze ako ma SE. SE bolo dlho stratova. v zisku su len nieco cez rok.
 
nehovoriac o byvalom ericsson co bola vyslovene stratova zalezitost aj preto sa jej ericsson chcel zbavit.
 
SE nevyraba tolko low-endov, lebo ma male vyrobne kapacity a ani na high-endoch nedosauje potrebne marze aby mohol rozbehnut aj low-endy vo velkom. dalej je problem SE to ze je to JIT. nie je tam voci nikomu zodpovednost.
 
mam najrasej SE fans, ktori nevedia o com

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
stoural  |  28. 02. 2006 22:40

Nedivim se, ze byvaly ericsson byl vyslovene ztratovou zalezitosti. Tupe vyrabet jednoradkove mobily dokaze fakt jenom vul.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel  |  01. 03. 2006 03:11

nevím co je od buka do buka. Když píšeš na český server měl by si psát srozumitelně.
 
ohledně marží nemáš pravdu a pokud si dost chytrý tak si to dokážeš najít a posoudit sám. A třeba že v zisku jsou  len nieco cez rok - během minuty si každý může zjistit, že je to od  Q3 2003 - tzn. pře 2,5 roku.
 
ericsson byl ke konci silně ztrátový stejně jako Sony - proto se spojily. Co to ale má s čím společného ???
 
Vyrábět lowendy je mnohonásobně levnější ( hlavně vývoj a licence, samotný materiál je drobná položka ) než výroba vyšších tříd. Proč (pokud není jejich strategie kterou komunikují jít od shora dolů) nevyrábějí levnější lowendy a nezaplavují jimi trh??? Proč úmyslně dělají dražší modely s podle tebe malou marží? Jejich zisky jsou v řádech 100M Euro a z toho by byly schopni postavit továren kolik by potřebovali. V penězích to ale asi moc nebude - prostě se jim asi moc nechce do přeplněnýho málorentabilního segmentu.
 
ohledně odpovědnosti - firma má svoje vlastníky a ti si asi hlídají svoje penízky. Každý vlastník to tak dělá a nevím proč by to ve Švédsku anebo v Japonsku mělo být jinak.
 
a já naopak nemůžu vystát škarohlídy a škodiče, kteří musí hanět nějakou značku za každou jenom proto, že jim nevoní.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aquila  |  01. 03. 2006 13:36

hovorim, zisti si fakty a potom kecaj :)
 
ano SE prave preto robi mid-end a high-end modely, lebo na nich mas aspon nejaku marzu, ale na low-endoch nedokazali mat marzu. to je ten isty problem aky mal siemens, ktory nedokazal mat na low-endoch marzu, preto skoncil tak ako skoncil.
 
dalsi problem pre SE je, ze ma obmedzene vyrobne kapacity (ci uz svoje alebo prenajate) a pribrat dalsie, su extra naklady, ktore skusali, ale zase tam radsej daju vyssie rady, aby mali vyssie marze. a ten zisk co vykazuju, si chcu jednak zobrat aj akcionari etc etc
 
a nie ze sa im tam nechce, ale oni sa tam skusaju dostat, ale nie su toho schopni ;) uz to X krat skusali a X krat sa na tom popalili.
 
ja ti berem, ze mas zapal pre SE, je to fajn firma, ale v ramci Big 5 je to najhorsia z nich ;) a da sa cakat, ked benq zase zverejnovat vysledky, ze SE pojde na sieste miesto kde aj bol ..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
krabicka3  |  01. 03. 2006 01:17

"nikdy nedumpují produkty" samozrejme, ze ne. Kdo to taky dela??? Ja to jeste u nikoho nevidel, ze by prodaval telefony pod marzi. Nikdo ani pred krachem nedumpoval produkty. "vyrábějí jenom to co je profitabilní" Vsichni vyrabi jenom to co je profitabilni (nebo se alespon tak domnivaji), to jsou samozrejmosti. Co to je za argumenty?
"Proto SE má jednu z největších ziskovostí na prodanou jednotku" nemuzu rict, ale logicky tomu neverim. Stejne jako tady nekdo poznamenal, si myslim, ze SE ma ty marze z telefonu o neco mensi nez ostatni vyrobci. Ziskovost na prodanou jednotku = zisk z jedne jednotky = procentuelne vyjadreno je to marze.
Cemuz bych mozna veril, ze ty marze jim dlouhodobe lehkym krokem rostou, dejme tomu...nevim, ale verim. Zase verim, ze Nokii to muze klesat, ok.
Zisk opravdu souvisi s podilem na trhu - kdyz si od vyrobce koupi produkt hodne lidi, vyrobci se zvysi zisk. Cim vic lidi bude kupovat produkt, tim se bude zvysovat podil na trhu, a tim vys porostou zisky.
Do toho jak dopadl Siemens priznavam, ze zas tolik nevidim. Nicmene se mi spatne veri, ze Siemens pred krachem zvysoval trzni podil. A pokud ano, tak to bylo velmi malo, coz bylo evidentne nedostatecne. Taky evidentne slo o spatny management, kdyz na uplnem konci vseho vyplynuly 3 slova - close, fix or sell. Sell byla asi nejmoudrejsi volba, a myslim si, ze dobre udelali.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel  |  01. 03. 2006 02:30

dumpování - kdo to sleduje ví, jak to bylo se Sagemem ( při první launchingu ), Siemensem ( ceny A,C pro OPY před krachem ). Svého času Panasonic aby prorazil než to vzdal, ... . Tohle u některých firem prostě bylo. Většinou to vedlo přesně tam kam mělo - do krachu.
 
Ziskovost je věc informací a pokud si je nejsi schopen sehnat ( část asi ani nemůžeš ) tak potom já ti je sem psát nebudu. S Aquillou polemiky vést nebudu, protože jeho postoje jsou tady  známy a bylo by to vzhledem k jeho dlouhodobé zaujatosti házení .... . Upozorňuju jenom, že je potřeba do čísel má dáti a dal započítat vlivy které běžné smrtelníky moc nenapadají - akvizice, kapitálové přesuny, odpisy, akciová převzetí, ... , protože ani jednoduché počty u žádného výrobce profit/unit nejsou vypovídající.
 
"Zisk opravdu souvisi s podilem na trhu - kdyz si od vyrobce koupi produkt hodne lidi, vyrobci se zvysi zisk. Cim vic lidi bude kupovat produkt, tim se bude zvysovat podil na trhu, a tim vys porostou zisky"  -  tohle ti vysvětlím ještě jednou a pomalu.
- zisk souvisí s podílem v této branži velmi nepřímo. Tady si měl na mysli spíš slovo obrat. Protože když koupí produkt hodně lidí ( roste podíl ) potom roste obrat, ale nemusí růst zisk. Jednoznačným příkladem loňského roku byl právě siemens, který měl podíl, ale zároveň díky dumpování denně ztrácel cca 1 milion Euro !!!
 
Jinak u tohohle končím diskuzi, protože pokud to ani po tomhle nepochopíš, tak potom je to zbytečná snaha. Nic ve zlým.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
krabicka3  |  01. 03. 2006 13:49

kdyz koupi produkt hodne lidi, tak zisk neporoste pouze v pripade dumpovani produktu. Takze mi chces tvrdit, ze napr. Siemens S75, ktery stoji 6500,- je dumpingova cena?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
krabicka3  |  28. 02. 2006 16:35

Uz to tady nekde nekdo psal...skolacku upaluj do skoly a nepsi tu nesmysly. Jsem taky velky fanda SE, ale taky trochu soudnosti do hlavy!
Za 1. se podivej jaky kdo ma kus kolace a za 2. Nokia ma taky par velmi dobrych modelu uz ted (napr. N80), otazka je co ma jeste v rukavu.
Ty...nokiakillere woe.
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Eagle  |  28. 02. 2006 12:26

ja ci symbian ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MASH  |  28. 02. 2006 14:30

To ja chci taky! Bylo by SUPER, kdyby i SE udelal neco s verzi Symbianu S60. Vzdyt Nokia take dela UIQ!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dr. Prcíř  |  28. 02. 2006 12:24

snad to nebude jako u 6280

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor