Siemens oficiálně uvedl novou značku Xelibri

O nové značce Xelibri jsme již psali včera, nyní přikládáme oficiální tiskovou informaci Siemensu.


Společnost Siemens udělala radikální krok na trhu s mobilními telefony, když vytvořila značku XELIBRI, jež bude představovat telefon jako druh módního doplňku.

Divize IC Mobile společnosti Siemens se pokusila oživit růst trhu s mobilními telefony odvážným tahem – vytvořila totiž novou kolekci osobních komunikačních přístrojů, které mají radikálně nový tvar. Přístroje přitom nabízejí pouze jednoduché funkce pro hlasovou komunikaci. Módní doplňky XELIBRI se budou prodávat prostřednictvím nových distribučních kanálů, zejména v obchodních domech a v maloobchodech s módním zbožím. Na trh budou každý rok uváděny dvě kolekce podobně jako u jiných módních doplňků. Výrobky XELIBRI se budou prodávat nejprve ve Velké Británii, Číně (včetně Hongkongu), Francii, Německu, Itálii, Singapuru a Španělsku, a to od dubna 2003. Na ostatní trhy se dostanou v září 2003.

Penetrace mobilními telefony na mnoha trzích dosahuje 70 až 85 procent a celkový růst se zastavuje – odvětví mobilních telefonů tedy potřebuje oživit. Jeden inovační způsob jak toho dosáhnout je vytvořit na trhu celou novou kategorii zboží, a podnítit tak touhu zákazníků vlastnit více mobilních telefonů. Uvedení výrobků s neobvykle novým vzhledem navíc nelze načasovat lépe, než na dobu, kdy se design stává jedním z hlavních kritérií pro nákup.

„Výrobky XELIBRI jsou módní doplňky, se kterými se dá telefonovat. Dnes si většina lidí koupí ten mobilní telefon, který nejlépe vypadá, a mnozí se s ním pak rádi předvádějí. Z toho je jasné, že mobilní telefony jsou potenciálně módní doplňky stejně jako hodinky, kabelky nebo boty. My počítáme s tím, že lidé budou mít mnoho různých módních telefonů a budou nosit ten, který se v tom kterém okamžiku bude hodit k jejich náladě či oblečení nebo pro danou společenskou příležitost,“ řekl George Appling, president XELIBRI.

Každá kolekce XELIBRI bude obsahovat čtyři telefony a podobně jako u módních doplňků bude vždy existovat jedna kolekce na jaro a léto a druhá na podzim a zimu. Telefony budou k dostání jen v omezeném množství a jejich předpokládaná životnost bude dvanáct měsíců, tedy podstatně méně než u současných mobilních telefonů.

Témata článku: Siemens, Radikální krok