Skončí Sony se smartphony střední třídy? V 2Q se špatně prodávaly

Skončí Sony se smartphony střední třídy? V 2Q se špatně prodávaly

Zatím tomu nic nenasvědčuje, ale do budoucna by Sony se svými smartphony mohlo opustit střední a nižší třídu. Těmto modelům se totiž v prodejích nedaří tolik, jak by si firma představovala. Hlavně v segmentu méně vybavených smartphonů poráží Sony čínští výrobci, kteří dokážou nabídnout stejnou výbavu za nižší ceny. Vyplývá to z finanční zprávy společnosti Sony za 2. čtvrtletí 2014.

Sony v období duben až červen prodalo 9,4 milionu smartphonů, což je o 2 % méně než ve stejném období loni. Tržby klesly na 314,3 miliardy jenů (cca 63,6 mld. korun) a provozně se mobilní divize ocitla ve ztrátě 2,7 miliardy jenů (cca 547 milionů korun). Firma to zdůvodňuje vyššími náklady na marketing, které v následujících obdobích bude muset osekat.

V červenci proto Sony Mobile zahájila interní revizi svých strategií ohledně produktů ve střední třídě. Jejím výsledkem může být pokračování výroby nižších modelů, ale také její ukončení. Sony by se tak mohlo stát výrobcem pouze prémiových zařízení, podobně jako třeba Apple. Výsledek revize se dozvíme pravděpodobně až s finančními výsledky za třetí čtvrtletí, tedy na přelomu října a listopadu.

Témata článku: Sony, Hospodaření a finance, Son

Určitě si přečtěte