Sony Ericssonu se nedařilo ani ve druhém čtvrtletí

Sony Ericssonu se nedařilo ani ve druhém čtvrtletí

Sony Ericsson preventivně upozornil své investory na poněkud horší výsledky než by si představovali. Stalo se tak před blížící se červencovou zprávou o příjmech a celkovém hospodaření společnosti za druhý kvartál letošního roku. Vše totiž směřuje k tomu, že dobré výsledky z loňska švédsko-japonský výrobce letos nezopakuje. Zatím to vypadá tak, že počet prodaných přístrojů v druhém čtvrtletí klesnul meziročně o více než 24 milionů, přičemž navíc zdá se klesne i průměrný příjem z jednoho přístroje. Zatímco na začátku letošního roku inkasoval výrobce za jeden prodaný přístroj v průměru 192 dolarů, nyní tato částka poklesla na 181 dolarů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Málo nových modelů a pomalé inovace se vymstily Motorole, že by déjà vu? • Konečný graf s tržními podíly za Q1 2008, Sony Ericsson má 8% podíl

Nebylo by asi těžké připsat současnou situaci Sony Ericssonu na vrub ekonomické situaci ve světě, zakopaný pes ale bude spíše někde jinde. V první řadě zde máme málo nových modelů, které se navíc dostávají na trh se zpožděním, málo inovací jako například chybějící GPS, čímž se dostáváme k atraktivitě konkurenčních modelů jak z finské stáje, tak z dílen Jihokorejců. To lze ostatně dobře pozorovat z nedávné analýzy, která ukázala, že Nokia dokáže stabilně udržet vysoký tržní podíl a Samsung s LG rostou právě na úkor Sony Ericssonu a tápající Motoroly. Uvidíme, zda se ujmou nové modely a zda s očekáváním vyhlížená Xperia dorazí včas.

Témata článku: Sony, Smartphony

54 komentářů

Nejnovější komentáře

  • rosi 5. 7. 2008 16:35:19
    muj favorit by vypadal asi takhle-černobílý displej,malá tllačítka dál od...
  • muv 2. 7. 2008 22:44:50
    Jen jsem chtěl podotknout že tu plno lidí tvrdí jak jsou nokie dobrý...
  • Tomáš Pikali 2. 7. 2008 18:15:55
    Čo je na ňom perfektné? Veď je skoro totožné s N95 okrem iných názvov a...
Určitě si přečtěte


komerční sdělení

Komerční sdělení