Sony Ericsson se pochlubil nejčerstvějšími ekonomickými výsledky za třetí čtvrtletí. Mezi obvyklými ekonomickými ukazateli vypustil i několik zajímavých čísel, která nezveřejní každá firma. Jistě pozitivním ukazatelem je téměř třetinový nárůst počtu kusů prodaných mobilních telefonů a tedy rostoucí tržní podíl. Firma odhaduje celosvětové prodeje mobilních telefonů za rok 2007 na 1,1 miliardy kusů, Sony Ericsson tak bude mít asi 9% podíl.
Mne osobně však nejvíce zaujala klesající průměrná cena prodaného mobilu. Zatímco před rokem to bylo 147 euro, tedy nějakých 4 050 Kč, letos tato hodnota spadla až na 120 euro (3 300 Kč). Je tedy vidět, že i když image firmy vytváří především Walkmany a CyberShoty, průměr značně snižují modely z nízkých pater cenového žebříčku.
| Q3 2006 | Q2 2007 | Q3 2007 |
Miliony prodaných mobilů | 19,8 | 24,9 | 25,9 |
Tržby (mil. euro) | 2 913 | 3 112 | 3 108 |
Hrubá marže | 31,5% | 29,6% | 30,7% |
Zisk z běžné činnosti (mil. euro) | 427 | 315 | 393 |
Zisk z běžné činnosti % | 14,6% | 10,1% | 12,7% |
Příjmy před zdaněním (mil. euro) | 433 | 327 | 384 |
Čisté příjmy (mil. euro) | 298 | 220 | 267 |
Průměrná prodejní cena (euro) | 147 | 125 | 120 |