Sony konsoliduje mobilní divizi, prodalo téměř 9 milionů smartphonů

Sony zveřejnilo finanční výsledky za první čtvrtletí 2014. Mobilní divize opět vykázala nejvyšší tržby v rámci celé korporace a dokazuje tak, že patří mezi základní pilíře japonské společnosti. Divize MP&C (Mobile Products & Communications) utržila z prodeje 361 miliard jenů (cca 71,3 mld. korun), což je 2,3 % více než ve stejném období loni. Bohužel ztrátový prodej PC a notebooků, který byl až do březnového odprodeje investičnímu fondu Japan Industrial Partners součástí mobilní divize Sony, vyústil v divizní ztrátu 67,5 mld. jenů (cca 13,3 mld. korun). Celá korporace Sony byla v uvedeném období ve ztrátě 111,8 mld. jenů (cca 22,1 mld. korun).

V období ledna až března 2014 prodalo Sony celkem 8,8 milionu chytrých telefonů. To je sice znatelný pokles o 1,9 milionu proti prodejně exponovanému vánočnímu kvartálu 2013, ale zvýšení o 700 tisíc proti prvnímu kvartálu 2013. Jen pro srovnání, ve sledovaném období prodalo Sony celkem 1,1 milionu počítačů a tabletů. Do nového fiskálního roku započatého v dubnu 2014 Sony očekává stabilizaci mobilní divize, nově označované už jen jako MC (Mobile Communications), nárůst tržeb a také vyšší objem prodaných smartphonů (50 milionů za rok).

Diskuze (11) Další článek: Mi TV 2: Televize? Giga tablet? S Xiaomi je to jedno

Témata článku: Sony, , Vývoj prodeje, Div, Mobil Communications, Celá korporace, Mil, Vánoční kvartál, Son, Milión počítačů, Pro +, MOBI, Product & AMP, Mobil, SMA, Investiční fond, Základní pilíř