Sony Mobile se zaměří na Evropu a východní Asii. USA a Brazílie už ho tolik nezajímá

Sony Mobile se zaměří na Evropu a východní Asii. USA a Brazílie už ho tolik nezajímá

Sony na setkání s investory v japonském Tokiu poodhalilo další strategii ve své mobilní divizi. Potvrdilo se zaměření na prémiový segment smartphonů s cenou od cca 8 tisíc korun výše, kde jak Sony správně vyhodnotilo, nepanuje tak ostrá konkurence jako v kategorii smartphonů nižší třídy.

Klepněte pro větší obrázek
Predikce vývoje prodejů smartphonů Sony podle regionů do roku 2017

Jak uvádí portál XperiaBlog.net, japonský výrobce má ale i regionální strategii. Sony zdaleka nemá ambice ovládnout globální trh jako větší hráči Samsung nebo Huawei. Místo toho se zaměří na trhy s vyšší kupní silou, kde má značka Sony svou tradici a zákazníci na tento název stále slyší.

Klepněte pro větší obrázek
Predikce vývoje trhu smartphonů podle cenových segmentů

To je dobrá zpráva pro evropské zákazníky – náš region je jedním z těch, kde se Sony s mobily stále relativně daří. Strategii preference těchto trhů už Sony potvrdilo přednostním uvedením nových modelů řady Xperia X. Kromě Evropy se Sony zaměří i na některé země jihovýchodní Asie, Blízkého východu a samozřejmě neopomene ani domovské Japonsko.

Klepněte pro větší obrázek
Strategie Sony Mobile pro jednotlivé regiony

Naopak omezené portfolio bude nabízet v Číně, Indii, Indonésii, Brazílii a Spojených státech. První tři cenově citlivé země nejsou v souladu se strategií prémiových zařízení, navíc poměrně drahé Sony zde poráží výrazně levnější čínská konkurence. Odklon od Spojených států souvisí s velkým podílem smartphonů prodaných přes mobilní operátory, kterém Sony nechce poskytovat takové subvence jako jiné značky.

Témata článku: Sony, Smartphony, Hospodaření a finance, Predikce, USA, Sony Xperia X

8 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Redmarx 1. 7. 2016 18:56:55
    Sony by udelalo nejlepe, kdyby se misto Evropy zamerilo na kvalitu, to...
Určitě si přečtěte

Apple zvrátil nezájem o iPady, ale blíží se větší problém – Huawei

Apple zvrátil nezájem o iPady, ale blíží se větší problém – Huawei

** Rekapitulace minulého kvartálu v mobilním byznysu ** Agentury se nemůžou shodnout – smartphony rostly, nebo klesaly? ** Huawei jde po krku Applu. Dostihne jej už v dalším kvartálu?

19.  8.  2017 | Kůžel Filip, Láska Jan | 42

Huawei se dotahuje na Apple, Xiaomi slaví návrat do Top 5 [výsledky 2Q 2017]

Huawei se dotahuje na Apple, Xiaomi slaví návrat do Top 5 [výsledky 2Q 2017]

** Trh smartphonů roste pomaleji než v minulosti ** Jedničkou zůstává Samsung následovaný Applem ** Čínské značky se pomalu ale jistě derou vzhůru

17.  8.  2017 | Láska Jan | 6


komerční sdělení

Komerční sdělení