Sony představuje první 12Mpx snímač pro mobily

Diskuze čtenářů k článku

Enigma  |  17. 11. 2008 13:21

Já si myslím, že 5 MPx v mobilu je opravdu dost a dost, i 3 MPx jsou akorát, kdo z mobilu tiskne plakáty? Většinou tiskneme fotky 10x15 cm. Více MPx znamená více buněk vedle sebe nahuštěných a více digitálního šumu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
wayne  |  18. 11. 2008 11:15

jj suhlas, z k810i sa daju tlacit velmi slusne 10x15cm fotky bez akychkolvek uprav, samozrejme s nimi su este kvalitnejsie =)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pepa novak  |  15. 11. 2008 19:37

Kdyby radši dali do founů 3.5jack...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
danhar1  |  15. 11. 2008 00:53

na co tolik mega na tak málo milimetrů jak vznikla ukázková fotografie stativ ruka atd. zůstanu u canon 400d 10 mega cmos 22,2x14,8mm

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Stepanek.84  |  14. 11. 2008 18:13

Krásný den všem. 12MPx má kupodivu smysl. Když se nad tím zamyslíte, je to jediný způsob jak se vyhnou optickému zoomu. Nikdo vás nenutí ukládat v 12MPx. Pomyslel na to někdo z vás? nebo všichni zbrkle plácáte?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MMX  |  14. 11. 2008 19:00

12 mpx nema zmysel ani ked si dam LSD a postavim sa na hlavu. a ze nemusim ukladat 12mpx fotky je asi taka logika ako si kupit Ferrari a chodit na nom 90 km/h... btw nechapem co s tym ma opticky zoom

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
RealMadrid.Tom  |  14. 11. 2008 19:00

Ao, ale bude tam nechutně hnusná komprese a navíc to zas bude hnusné, proč neudělají něco podobného, co dělají v Japonsku/Koreji?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
blabla  |  14. 11. 2008 21:02

Pokud doufate, ze vyfotite neco v dalce a diky 12Mpx to pak vyriznete, tak mate smulu. Diky "optice" techto mobilu budete ve vyrezu mit stejne jenom par barevnych skvrn. Objektiv, ktery dokaze prenest dost detailu, aby nakrmil 12Mpx nemuze mit par milimetru, a byt z nejakeho lisovaneho plastu :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr1968  |  14. 11. 2008 13:34

Počkám si na 25.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
open  |  14. 11. 2008 15:11

já si počkam na zrcadlovku s telefonem, to by mohli udělat ne? Telefonní část nepotřebuje tolik místa jako čočka...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hunter  |  14. 11. 2008 15:49

Mohli, a při vibračním vyzvánění by se dala používat jako pneumatický kladivo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MMX  |  14. 11. 2008 11:24

vysoka kvalita na 4mm senzore? jasne, a teraz tu o cervenej karkulke, neverim im ani slovo. cela honba za megapixelmi je len marketingovy tah a ziskaju na tom jedine vyrobcovia pamatovych kariet pretoze cim vacsie rozlisenie, tym viac miesta fotka zabera. btw preco ta ukazka nie je v plnom rozliseni? sony nechce aby sme videli tu olejomalbu co z toho vyliezla? od P1i nemaju na to abz vymysleli poriadny smartphone, X1 odkladaju tristvrte roka ale hlavne ze nam mozu ukazat 12mpx fotku. dufam ze seriozni vzrobcovia ako HTC, HP alebo BlackBerry sa k podobnym zvrhlostiam nikdy nezniza

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
P.  |  14. 11. 2008 12:10

"...dufam ze seriozni vzrobcovia ako HTC, HP alebo BlackBerry sa k podobnym zvrhlostiam nikdy nezniza..."
Nevím nevím, buď budou muset držet krok s touto marketingovou pitomostí a nebo budou muset vymyslet jak těch svých méně MPx na trhu obhájit. Nejlepší by bylo, kdyby (všichni) vyráběli tři skupiny přístrojů: bez foťáku, s rozumným foťákem (2 - 3 MPx) a pak pro frikulíny megapixelů kolik budou chtít (když to zaplatí...).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MMX  |  14. 11. 2008 12:53

omfg preco by mali nieco obhajovat? ak niekto chce byt frikulin tak nech si kupi Nokiu a nie BlackBerry, keby tito vyrobcovia do svojich mobilov ziadny fotak nedali tak polovica zakaznikov si to ani nevsimne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Qwick  |  14. 11. 2008 21:04

No jestli považuješ Sony za neseriozního výrobce..tak máš silný sebevědomí...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PaRa  |  14. 11. 2008 10:07

Kdyby raději místo bezduché honby za mpx řešili spíše jak miniaturizovat opticky zoom, ale chápu:
přece si nekoupim 3,2 mpx když 5mpx stoji o par stovek víc a hele 8mpx taky jen par stovek navíc, tyjo ale 12 mpx to je jen pár stovek tak víš jak kupuju si mobil jednou za uherák tak ať to stojí za to ... ideálně si to ješte vezmu na splátky ;oD
jednoduchý a velmi účinný marketing marketing.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
P.  |  14. 11. 2008 07:47

Nenechme se marketingově masírovat a narvěme jim všechny ty megapixely do špic! U foťáků i mobilů! Znáte někoho, kdo fotí mobilem a tiskne z toho plakáty? Já tedy ne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hrabě olaf  |  14. 11. 2008 08:36

....znal jsem jednoho chlápka....
ten místo foťáku mobil měl....,
rozumu ani kapka,
a v hospodě s ním prudil jen.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
14. 11. 2008 10:02

+1!!!!
můj názor je pořád stejný... víc než 3MPx v mobilu nemá smysl. Od 2-4MPx (podle kvality) se při tak malé velikosti akorát zvyšuje šum, čočka stejně nemá dost dobrou kresbu, takže pak tam jsou vidět fleky jak je nestejnoměrně obroušená. Ukazovat "nějakou" fotku jejíž původ směle odhaduju v photoshopu není rozumné hlavně když jsou zde zajímavé zjištění:
Předpoklad: zvětšený výřez je 1:1
výsledek: pokud zvětším zbytek fotky aby velikostně odpovídala výřezu, tak se dostávám na pěknou, ale nedostačující hodnotu 5,4MPx... kde je těch zbylých 6-7?
teorie1: Ukázka celé fotky je jen výřez, takže po zvětšení ukazuje méně než má celá fotka. tím by se také vysvětlil problém poměru stran který není 1:1,33333 ..
teorie2: výrobce prostě plácl nějakou fotku vyfocenou pomocí DSLR udělal z ní marketingový obrázek a tím prezentuje nový čip. Přijde mi to jako reálnější, protože i přes nízké nasycení vypické pro mobily je kresba velmi dobrá. Asi pochopíte když řeknu že této teorii věřím víc...
teorie3: sony právě vymyslel převratnou technologii jak snímek kvalitativně srovnatelný s DSLR vytvořit v mobilu s čipem o velikosti 3 rýžových zrnek a čočkou z plastu o průměru 2mm. Tím pádem nechápu proč stejný sony vyrábí zrcadlovky s čipem o velikosti téměř kinofilmového políčka a objektivy s průměrem čoček kolem 3-5 cm ... tím pádem by bylo možné sonyho nazvat vynálezcem roku, protože takový pokrok je opravdu úctyhodný...
myslím že na téma množení megapixelů by se dalo napsat ještě spousta textu, ale bude to opakování stále toho stejného...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MMX  |  14. 11. 2008 11:15

3-5 cm? mozno na kompaktoch, objektivy na zrkadlovky maju priemer 5-8 cm (ja mam 58mm, 72mm a 77mm)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
14. 11. 2008 11:28

A) počítal jsem s těma menšíma... to sem rovnou můžu dát jako příklad nějaký 350mm teleobjektiv. ten bude mít určitě kolem 15cm..
B) spousta objektivů má průměr čoček podstatně menší než průměr závitu.. př: Sony 28mm f/2,8 - průměr závitu 49mm , čočka téměř poloviční. - a o čočku zde právě jde...
na kompaktech se obvykle setkávám s 1-3cm, v extrémních případech (moje Ex-F1) i přes 5 cm

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hunter  |  14. 11. 2008 14:00

640kB musí stačit každému

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
14. 11. 2008 14:12

640kB? nechápu..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Viki  |  14. 11. 2008 14:44

Naráží zřejmě na to, že jste ten typ člověka, co kdysi prohlásil, že patentního úřadu není třeba, neboť již bylo vše vynalezeno.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
14. 11. 2008 17:32

ne tak zcela
já jen upozorňuju že výrobci se ženou za MPx a přitom optika je stále stejná - prostě zvyšování čísla nemá smysl, když nepostačuje optická soustava....
další věc je že to co dnes výrobci předvádějí není výzkum v pravém slovasmyslu. oni akorát čím dál víc miniaturizují své současné výrobky. ve výsledku jim ale ještě zhorší kvalitu (šum). kdyby radši vymysleli lepší optiku, tak by se i s 2MPx dalo vyfotit krásná ostrá fotka plná barev a ne vyblité hnusy které vidíme dneska...
další na co jsem upozornil bylo že předváděcí obrázek je prostě výplodem něčí mysli, ale určitě ne zmenšeným originálem a jeho výřezem, pocházejícím z toho čipu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
frenky  |  17. 11. 2008 16:12

videl si nekdy fotku z prvnich fotomobilu? nikdy nepochopim, proc porad spoustu lidi drazdi, ze telefony vyrobci zdokonaluji...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 11. 2008 17:49

ano viděl jsem spoustu fotek z počátků digitálů a foťáků v mobilech...
problém je v tom že tohle z 95-ti procent není zdokonalení. pouze navýšení papírového počtu pixelů. zdokonalení které je neužitečné není zdokonalení..
- extra malé výřezy z fotky stejně nebudeš dělat, plakát tisknout taky určitě nebudeš. takže více než 6MPx je zbytečných.
- vzhledem k šumu, neostrosti, barevnému podání fotky stejně nebudou k ničemu použitelné.
--> výsledkem je akorát to že fotka zabere víc MB a tak budou výrobci paměťových karet prosperovat..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
14. 11. 2008 22:25

Klid... To řekl prý kdysi Bill Gates o paměti v PC (PC-XT)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
danhar1  |  15. 11. 2008 01:01

dokolečka dokola cmos 12 mega pár milimetrů ???????????????????????????????????

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor