Sony ukazuje cestu aktualizace Androidu od Googlu až k zákazníkovi [infografika]

Sony ukazuje cestu aktualizace Androidu od Googlu až k zákazníkovi [infografika]

Aktualizace operačního systému Android jsou mezi uživateli smartphonů velké téma. Applisté se Androiďákům vysmívají, že na čerstvou verzi systému čekají klidně i několik měsíců, zatímco oni ji mají nejpozději pár týdnů od vydání.

Cesta nové verze Androidu do starších smartphonů je ale mnohem trnitější než u iPhonů, kde má celý proces aktualizace iOS pod palcem Apple. U smartphonů  s Androidem vstupují do řetězce kromě Googlu díky vlastním nadstavbám i výrobci hardwaru a mnohdy i operátoři.

Takový řetěz navazujících činností funguje například u Sony, které nad Androidem šlechtí vlastní nadstavbu Xperia UI. Japonský výrobce pravidelně zveřejňuje seznam a přibližný časový rámec, kdy a která jeho zařízení obdrží novou verzi systému. V infografice ukazuje, co vše předchází tomu, než se očekávaný OTA update přihlásí v telefonu o stažení.

Klepněte pro větší obrázek

1. PDK – několik týdnů před vydáním nové verze Androidu pošle Google do Sony tzv. Platform Developer Kit, tedy balík zdrojových souborů pro vývojáře, na kterém mohou softwaroví specialisté Sony začít testovat a optimalizovat svá zařízení.

2. Položení základů – v okamžiku vydání nového Androidu zahajuje Sony okamžitě práci a propojuje novou verzi se svými systémy

3. HAL – Hardware Abstraction Layer je fáze „sladění“ hardwaru se softwarem. Protože Sony využívá různé komponenty od více výrobců, nemůže tuto práci nechat pouze na výrobci čipsetů.

4. Implementace základních funkcí – jako první Sony zprovozní základní funkce, kterými jsou telefonování, zprávy a mobilní data

5. Specifické přídavky – v této fázi se Android definitivně překryje nadstavbou Xperia UI, což znamená nejen použití vlastní grafiky, ale i aplikací (e-mail, kontakty, hudba, album atd.)

6. Testování uvnitř firmy – raná verze systému je poskytnuta zaměstnancům uvnitř společnosti. Ti hlásí veškeré chyby nebo nestandardnosti v chování.

7. Testování vně firmy – poté přicházejí na řadu beta testeři mimo společnost Sony, kteří opět reportují veškeré bugy systému

8. Standardizace – velmi důležitá fáze, ve které musí projít standardizací všechny síťové funkce (Wi-Fi, Bluetooth, mobilní konektivita)

9. Operátoři – v této fázi vstupují do hry operátoři, kteří si chtějí software dále přizpůsobit (např. logo operátora při startu telefonu, předinstalované aplikace, tapety atd.)

10. Uvedení – v této chvíli je nová verze Androidu s nadstavbou Xperia UI a případnými úpravami od operátora připravena a putuje na smartphony koncových zákazníků nejčastěji jako OTA aktualizace. Stáhnout se ale dá i přes desktopový program do smartphonu připojeného k PC přes kabel.

11. Monitoring – ani po ostrém vydání aktualizace práce nekončí. Sony sleduje fóra a sociální sítě a zjišťuje spokojenost zákazníků. Může se stát, že i v této fázi se může objevit bug, naposledy například u aktualizace Xperia XZ Premium na Android 8.0 chyba v aplikaci fotoaparátu. V takovém případě musí Sony vše zkontrolovat a připravit drobnější aktualizaci, tzv. záplatu.

Android 8.0 Oreo pro smartphony Xperia přináší hned několik novinek:

Diskuze (7) Další článek: Trh s tablety pokračuje v pádu. Apple a někteří další i přesto dokázali růst

Témata článku: Sony, Android, Smartphony, Aktualizace softwaru, Mobilní data, Xperia, Bluetooth, Update, Infografika, OTA, Časový rámec, Koncový zákazník, Son WF, Desktopový program, Verze systému, Operátor, Mobilní konektivita, Starý smartphone, Nová verze, Základní funkce, Drobná aktualizace, Zdrojový soubor, Aktualizace, #Android, Verze

Určitě si přečtěte