Přečetl sis po sobě ty nesmysly, které ´s zplodil?
Jakou „páteřní síť” si mají alternativní stavět operátoři (AO)? To snad mají od alternativní ústředny každého AO vést do každého bytu samostatné „dráty”? Jak by bylo u nás předálnicováno, kdyby podobně geniální nápad dostal kdosi Tvého rozhledu a začal stavět alternativní dálnice, aby mohl vybírat poplatky za provoz na nich?
Ano, „pevná linka” je „pevnou” právě proto, že vede po „drátech”, byť ony „dráty” jsou skleněné. Slepice je slepicí právě proto, že vypadá jako slepice a snáší slepičí vyjíčka, takže asi nebude krocanem nebo holubem. Podobně vedení z tlf. ústředny k zákazníkovi je „pevné” právě proto, že je tvořeno „dráty” a ne třeba mikrovlnným spojem.
Kabelové společnosti to dokázaly právě proto, že přivedly do domů a bytů televizní signál a jako přidanou hodnotu nabídly vysokorychlostní internet (datové služby).
Mobilní operátoři dokázali vybudovat „od nuly” své sítě přesně tak, jako kterýkoliv jiný podnikatel dokázal „od nuly” vybudovat prosperující podnik.
ČT vyhodil zbytečně spoustu peněz za „vysokorychlostní internet” v době, kdy každému jen mírně informovanému bylo jasné, že vsadil na slepou uličku, kterou jinde ve světě opustili. (Patrně z tohoto důvodu levně nakoupené) modemy ISDN už neměl kde skladovat, tudíž vsadil na masivní ohlupování televizních diváků primitivní reklamou na nejrychlejší internet dle jeho představ. Ke všemu, čeho se podařilo ČT dosáhnout, musel být tento byrokratický moloch dotlačen. Začalo to protesty proti předraženému internetu. ČT povolil, ale po 2 letech začal vymýšlet, jak se vrátit do starých kolejí, takže levnější internet nebyl do 7 ráno, ale už jen do 6., atd. Všechno, co ČT dělá „pro zákazníky”, dělá ve skutečnosti pro sebe: je k tomu donucen konkurencí. Všecko, co dělá, jsou jen drobné ústupky, aby přežil v souboji s konkurencí. Jeho „služby” zákazníkům jsou na takové úrovni, že linku ČT pouze pro telefonování nechá zřídit jen hlupák, který neví, co s penězi.
Dělat z ČT chudáčka a otloukánka může jen člověk, který sem před 14 dny spadl z Měsíce. Nepochybuji o tom, že by byl velice příjemný pohled na graf znázorňující počty klientů ČT v jednotlivých letech od r. 1990: červenou noví zákazníci, černou ti, kteří si (jako já) řekli »ČT? Už nikdy!« a u toho ladná křivka reálného počtu klientů ČT (tedy jen přípojek z ústředen ČT ke koncovým zákazníkům výhradně ČT).