SOS: Český Telecom neinformuje zákazníky přesně (oživeno)

Diskuze čtenářů k článku

Komix  |  21. 04. 2006 09:48

 "... poškozují dobré jméno Českého Telecomu "   

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
HaHa  |  20. 04. 2006 22:13

taky říkají, že zlevnili  hovory o 28%   8-)  .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr T.  |  20. 04. 2006 23:41

Pozor na slovíčka ... o 28%. To je řeč o volání do mobilních sítí mimo špičku u tarifu Telefon Standard (teď se mi nechce hledat, jestli to platí ještě u nějakého jiného tarifu, ale řekl bych, že ne), kde volání na mobil stálo po celý den 6,50 Kč/min. včetně DPH a teď stojí ve špičce pořád 6,50, ale mimo špičku 4,64.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
HaHa  |  21. 04. 2006 09:40

No tak až Vám přijde faktura ,tak si to vydělte minutama a zjistíte kolik Vás stojí pevná linka.
To jsem měl na mysli.
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr T.  |  20. 04. 2006 20:20

Být Českým Telecomem, tak pokud jde o zmiňovaný „Výpočet optimálního tarifu a volitelných balíčků“, tak bych opravdu raději mlčel. Vyzkoušel jsem si ho již skoro před rokem a poskytoval opravdu katastrofální výstupy.

Obrátil jsem se tehdy na ČTc s upozorněním na chyby ve výpočtu s uvedením nejkřiklavějších příkladů, např. při zadání 1000 minut dálkového volání v noci byl pro bytovou stanici nabízen jako nejvýhodnější cen. plán TELEFON MINI, ve kterém byste tehdy za oněch 1000 minut zaplatili 2459 Kč, kdežto s cen. plánem TELEFON VOLNO jen 429 Kč (při hovorech kratších než 30 minut, ale i při provolání 1000 minut ve 3 cca 5-hodinových hovorech by to tehdy bylo pořád výrazně levnější).

Tuto nejkřiklavější chybu ČTc tehdy opravil, a to tak, že z nabídky "Výpočtu" vyloučil cen. plán TELEFON MINI, což už předtím stejně deklaroval (že tam tento cenový plán není zahrnut, ale byl). Všechny ostatní, rovněž velmi křiklavé chyby, zůstaly. Po cca 5 měsících jsem se Telecomu připomněl, 30.11.2005 odpověděl:


Při výpočtu optimálního tarifu opravdu dochází k chybám, které vznikly nekorektním překlopením skriptu na naše www stránky. Chyba bude do konce týdne odstraněna. Děkujeme za upozornění.


Nejsem počítačový odborník, nevím, co si mám představit pod pojmem "nekorektní překlopení skriptu". Syn, kterého jsem se na to zeptal, udělal jen pobavený obličej. Nicméně myslím, že jsem dost inteligentní na to, abych si představil pojem "do konce týdne". Na druhé straně je pravda, že ČTc nespecifikoval, o kterém týdnu že je řeč. Takže chyby nejsou opraveny dodnes.
Podotýkám, že nejde o drobné nepřesnosti (protože přesný výpočet ani udělat nejde, vzhledem k tomu, že se do výpočtu zadávají jen celkové počty provolaných minut jednotlivých typů hovorů v jednotlivých čas. pásmech a ne délky jednotlivých hovorů), ale o zcela fatální chyby řádu desítek až stovek procent.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
TNT  |  21. 04. 2006 08:28

Nesmite si plest "TARIF" a "BALICEK SLUZBY" ... "TELEFON VOLNO", jakozto balicek, si (pokud se nepletu" muzete poridit i k arifu "TELEFON MINI" ... Nejak podobne to mam zrizeno i ja, ze kazdy prac. den a o vikendech po 19 hod. volam zdarma, pricemz vyse pausalu za tarif je konstantni ...
 
Abych ale nekecal, myslim, ze CT ma nejakou zelenou linku, kde Vam poradi ...
 
TNT
 
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr T.  |  21. 04. 2006 10:35

Tak nevím, jestli jste můj příspěvek jenom nepochopil, spíš mi připadá jako byste ho vůbec nečetl, protože každý mluvíme o něčem jiném.

Pokud jde o Tarify (přesně Cenové plány) a balíčky, ujišťuju Vás, že si je opravdu nepletu (balíček se nejmenuje TELEFON VOLNO, ale jenom VOLNO a lze ho pořídit pouze k podnikatelským tarifům Trend a Universal).

Se zelenými linkami ČTc (je jich více k různým účelům) mám bohaté letité zkušenosti, neboť spolupráci s ČTc mám na starosti i ve firmě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jojo  |  21. 04. 2006 14:25

Pane Petře, já osobně znám několik kalkulaček na propočet výhodnosti tarifů a to včetně mobilních.  U všech jsou nějaké mouchy a to hlavně z důvodu, že operátoři mají v mnoha případech složitou strukturu cen hovorného a různých nastavbových balíčků. Dále mění ceny i několikrát do roka, ale to samozřejmě není žádná omluva kalkulačky od Čtel a jiných. Ono si SOS možná ani neuvědomuje, že kalkulačky na výpočet už dávno jsou a nezávislé.
Jinak Telefon volno je skutečně tarif pro domácnosti. Ceny telefonování na mobily mimo špičku jsou na všech tarifech pro domácnosti stejný kromě MINI. Vše je na telekoumáckých stránkách. Zelená linka je vždy zelená, ale barevných linek je více a ty mají jiný účel. Zelená linka má vždy stejný účel a to, aby volající neplatil za hovor - platí majitel linky, atd.
Dále k tarifům se dají přikupovat tzv. nadstavbové balíčky a to je hlavní rozdíl mezi tarifem a balíčkem. Tarif musíte mít vždy, balíček jenom pokud chcete. Samozřejmě pokud chcete volat s telekomem. 
Telekom nemá dávno monopol a je důležité jenom porovnávat všechny výhody a nevýhody jednotlivých operátorů a alternativ volání. Dnes je telekom ve většině případech, tak jako eurotel, nejdražší pro domácnosti, ale vše je jinak u firem, kde dokáží nabídnout pro domácnosti nepředstavitelné ceny.
Každopádně pokud bude konkurence jenom brečet, vymlouvat se na telekom a neinvestovat, tak telekom nikdy neztratí dominantní postavení na trhu. Naopak sloučení s eurotelem mu umožní posílit a nabídnout služby, které konkurence bude muset nabídnout zprostředkovaně. Nové služby jsou na cestě a konkurence spí. Takové kabelovky dost promarnili svojí šanci a teď se teprve trochu rohejbali. Myslím, že kabelovky mají teď hodně velký vítr z telekomu i když to nechtějí přiznat. Pokud dotáhne telekom do konce projekt digitální domácnosti a kabelovky na to nebudou reagovat, tak budou mít hodně velký problém.
Prostě regulace je neochrání a měli by začít víc dělat, jak brečet.
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr T.  |  21. 04. 2006 15:52

Ještě jednou bych chtěl říci, že se problematikou hlasových služeb Telecomu už léta zabývám a troufám si tvrdit, že to mám docela dobře zmáknuto (na rozdíl od služeb mobilních operátorů, kde se orientuju jen v tom nejdůležitějším, co používám). Doma mám tarif Telefon Volno Plus, k němu 2 karty Telekonto, ve firmě se starám o linky, na nichž je tarif Universal + balíčky Pevná 100, Pevná 250, Pevná 500 a Mobil 50. Takže mi zkuste věřit, že opravdu vím, o čem mluvím.
Pokud jde o účel zelené linky, měl jsem na mysli jejich rozdílné tématické zaměření, ne princip fungování (800 123 456 - Zákaznické centrum obecně, 800 203 203 - pro podnikatelský sektor, 800 190 161 - pro kartové služby - Telekonto, Karta X, apod.)

O kalkulačkách nejvýhodnějších tarifů si žádné iluze nedělám, ale pokud Vám v několika modelových příkladech s poměrně reálnými vstupními daty kalkulačka nabídne jako nejvýhodnější tarif, který je ve skutečnosti nejméně výhodný, ba je při zvolených vstupních datech dokonce několikanásobně dražší, a provozovatel kalkulačky dokonce chyby nakonec sám přizná a slíbí je odstranit, což se ani po půl roce nestane, tak si myslím, že cosi je špatně, a rozhodně bych se takovým produktem příliš nechlubil. Toto a nic jiného bylo obsahem mého původního příspěvku. 
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jojo  |  21. 04. 2006 16:15

Abych se přiznal, nemám zmáklou kalkulačku od telekomu, nepoužívám jí a jestli nejsou schopný odstranit něco o čem vědí, tak je to šlendryján nějakého IT pracovníka a asi dlouho u telekomu nevydrží.
No vidíte, že ten tarif Volno existuje a není to balíček.
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr T.  |  21. 04. 2006 17:06

No, právě že tarif se jmenuje TELEFON VOLNO, kdežto balíček se jmenuje VOLNO. Tento rozdíl jsem se právě snažil vysvětlit  panu TNT, který mě nabádal, abych si nepletl tarify a balíčky, abych mu dokázal, že si je opravdu nepletu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr T.  |  24. 04. 2006 18:46

Tak ČTc inovoval web. I Výpočet optimálního tarifu dostal nový kabátek. A nejen kabátek. Pro 2000 minut volání přes den (místního nebo dálkového) Vám teď nově nabídne jako nejvýhodnější tarif Telefon Mini.

Myslím, že ten IT pracovník se tam docela dobře zabydlel ...  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dan  |  20. 04. 2006 17:46

Spojovací poplatek u tarifu Mini může vymyslet jen debil.ODS a Telecom je největší zlo v Česku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jojo  |  20. 04. 2006 14:45

zákazníky přesněji? SOS ve své původní zprávě nebo Telecom ve své prezentaci? Na tomto případě je vidět, jak někteří "odborníci" si chtějí hrát na ochránce spotřebitele. Tak a co chtějí regulovat? Velkolepé řeči, jak od našich politiků, kteří slibují hory doly a pak je realita jiná. Pan Liškutín by neměl dělat z Čechů nesvéprávné lidičky. Oni si poradí sami, jak volat levněji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MoB  |  20. 04. 2006 13:00

Telecom lže a podvádí, tráva je zelená, nebe modré. To jsou všechno takové pravdy, které je asi zbytečné pořád opakovat - ale řekněme si to klidně ještě jednou: Telecom lže a podvádí. No a co, nikdo nemusí být jeho zákazníkem, pokud nechce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jojo  |  20. 04. 2006 14:11

Najděte mě jinou velkou firmu, která nepoužívá podobné marketingové triky jako telecom? navíc, mě také připadá, že vůbec poprvé je rozkryté kolik chce telecom za drát a za ostatní služby. Tak o co jde? Prostě a jednoduše, všechny regulační orgány jsou na nic a dnes je mnoho možností, jak se vyhnout telekomu pokud ho nechci. Výmysli SOS, jako nějaká kalkulačka tomu nepomůže. Co třeba udělat kalkulačku kolik se nám vyplatí mít poslanců? Co třeba kalkulačku, kde je nejlevnější pivko? Telekomunikace jsou již dávno obor, kde funguje konkurence. To neustálé tlachání, jak telekom se chová. Telekom je nejdražší na trhu a přesto má pořád nejvíce zákazníků. Víte proč? Protože, konkurence jenom brečí a neinvestuje, ale moc dobře ví, že získat je těžký, ale ztratit je velice jednoduché. Prostě brand Telecom je pořád silná značka, která je zavedená. Brzo jí hodí do bažin a pak teprve začne boj o zákazníky. Nikdy nepochopím co chce, kdo regulovat na telekomunikačním trhu, když dneska je možné okamžitě využít jiné alternativy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
drinkac  |  20. 04. 2006 14:13

Tak k tomu není co dodat. Naprosto souhlasím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radim  |  20. 04. 2006 14:33

Obávám se, že pro spoustu lidí je Telecom jedinou možností, jak mít Internet, pokud si nechtějí ničit mobil a tahat to 5 kB/s. Telecom to moc dobře ví, proto nenabízí nahé ADSL, protože z pevné volají už jen ti největší nadšenci nebo blázni. Tím pádem ADSL prodává za dvojnásobek. Konkurence funguje snad jen ve velkých městech, a to jen tam, kde je kabelovka. Takže s paušálním zobecněním, že konkurence v telekomunikacích funguje, bych byl trochu opatrnější.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jojo  |  20. 04. 2006 15:23

Konkurence ve velkých městech je  a v malých je to problém jednotlivých operátorů. Jenomže to by je to něco stálo. Nicméně pokud jdu na vesnici bydlet, tak mě tam vyjdou bohužel téměř všechny služby dráž. To jsem si jistý. Žádná regulace ti nezajistí kvalitní služby a naopak na dlouho deformuje trh. Internet přeci není jenom ADSL a telecom, to by jsme tu neměli stotisíce přípojek Wifini a pokud by i další poskytovatelé investovali, tak by klidně měli ADSL bez telecomu. Problém je jak získat zákazníky, aby se mě investice rychle vrátila, ale to je podnikatelské riziko. Já osobně vidím větší problém v některých alternativních operátorech, kteří místo aby klienty získali na lepší služby, budou pořád brečet. Není snad možné si dnes pronajmout ten drát od telecomu? Prostě konkurence je, jenom nechce investovat. Mnohem důležitější je uvolnění trhu služeb v celé Evropě a pak už se nebude na co vymlouvat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Obalil  |  20. 04. 2006 16:27

Ano, ADSL funguje samo o sobě, bez telefonní linky. Je to stejný problém, jako když si sloučíš do jednoho koaxu svod antény pro VKV a TV. Každé je v jiném frekvenčním pásmu, na konci to filtry zase rozdělí. Jedno funguje i bez druhého. ALE-samotné ADSL může mít problematickou údržbu, či spíš můžou vznikat omyly při manipulaci v telefonní síti. Když je telefon+ADSL, máš na lince normálně 60V a oznamovací tón. Když je samotná ADSL nemáš tam nic. Jen VF signál. Ten zkušebním telefonem nenajdeš. Takže se můžeš snadno splést a odpojit to s tím, že daný pár je "mrtvý". Nakonec-můžeš to brát jako kompletní "balíček", s tím, že cena je taková a taková a ten telefon máš k tomu tak trochu jako dárek. Tarifů je plno, můžeš si vybrat podle svých nároků.
Ono je v módě říkat že Telecom lže. Telecom investoval nepředstavitelné částky do rekonstrukce kabelových sítí, stejně tak do výměny ústředen mnohdy ještě z 50.let. Nyní investuje další miliardy do výstavby DSLAMů pro ADSL. Pravda, choval se někdy nefér, když ještě v roce 2004 nabízel internet přes ISDN, zatímco na ústřednách se stavěly DSLAMy. Ale přiznej si-když budeš mít firmu a něco ti bude ležet ve skladu, budeš se to taky snažit prodat, že? Že mobilní operátoři nelžou? O tom, že při hovoru mobilním telefonem tečou mozkovou tkání vířivé proudy, které ji (přinejmenším) zahřívají, o tom se mlčí. Nechtějí plašit lidi. Mám to na sobě vyzkoušené, po pětiminutovém mobilním hovoru mě bolí uvnitř v hlavě jako po silnějším kafi-proč asi? Od problémů s rušením TV příjmu jejich BTS dali ruce pryč (ono nejde v pravém slova smyslu o rušení, signál z BTS přebuzuje zesilovače společných TV antén a přebuzené tranzistory pak nedokáží zpracovat slabší TV signál-výsledek je zrnitý obraz v celém rozvodu). Slušný operátor by dodal zdarma filtry. Stejně tak vymývání mozků typu: mobil na dovolenou! Je to zbytečná nemalá investice-A CENY JSOU NESKUTEČNÁ ZLODĚJINA.
Ž e na pevné číslo nikdo nevolá? Slušný člověk ano. Na mobilu sice dotyčného můžu spíš zastihnout, ALE....ve většině případů (jede autem, v přeplněné tramvaji a drží tašku, sedí s manželkou v restauraci) se vám nemůže věnovat a MÁ PLNÉ PRÁVO BÝT NEPŘÍJEMNÝ. Proto na mobil voláme jen v nejnutnějším případě a zeptáme se, zda můžeme mluvit a nerušíme. Volat hned na mobil je podobná neohleduplnost, jako vběhnout na dotyčného třeba do koupelny a začít s ním probírat pracovní záležitosti. Takže asi takhle to je.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zaměstnanec  |  20. 04. 2006 21:52

člověče vy musíte být palcen českým telekomem jinak to není možný! ale jinak dobrý pokus

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jarecek  |  20. 04. 2006 14:53

ja se hlavne obavam, ze jojo nevi, jaky moznosti maji alternativni operatori proti dvojbloku telecom + ctu. pokud ovsem jojo nenamitne, ze si za par desitek (nebo set?) miliard muze kdokoliv udelat vlastni infrastrukturu. driv jsem si rikal, ze tyranie telekomunikaci dvojici telecom + ctu je vysledek lobby za dobrou cenu akcie pred prodejem telecomu. co je k tomu vede ted, nevim. nedelaji v ctu nejaci spanele?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jojo  |  20. 04. 2006 15:43

Rozhodně jsem neměl na mysli investice do vybudování celé sitě jakou má telecom. To je samozřejmě investice, které by nemělala smysl a je to také asi nereálné. ČTU je jako každá státní instituce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
TNT  |  21. 04. 2006 08:22

No, koukam, ze tady tomu vsichni naramne rozumi - hlavne vy. Ono totiz DUO CT+CTU neni zrovna vyhra. Samotne ADSL by jiz telecom zavedl davno, ale byl to PRAVE CTU, ktery toto CT, zakazal !!!
 
Tech programu, ktere se CT snazil prosadit jiz drive - davno a CTU jim to zatrhla, aby ostatni operatori nebyli diskriminovani (ikdyz nechapu cim a jak) bylo daleko vice.
 
Nez zase napisete sve moudro, vygooglujte si nejake tiskove zpravy o CT vs. CTU, ano ??? !!!!
 
Osobne nevidim jediny duvod, proc si za tu dobu alternativni operatori nevybudovali alespon svoji vlastni paterni sit a zcasti se tak zprostili zavislosti na CT. Neni to treba o tom, ze chteji za malo muziky hodne penez? Ze nechteji techniky a tel. specialisty, ale jen bandu manageru a asistentek, aby mohli jen s minimalnimi naklady fakturovat za sluzby, ktere stejne neposkytuji v plnem rozsahu ??? !!!
 
Nejsem zamestnancem CT, ale fandim jim. Oproti ostatnim looserum totiz opravdu makaji ... A klacky, ktere jim CTU, spolecne s legislativou (povinnosti dominantniho operatora) hazeji pod nohy taky stoji k zamysleni...
 
Pro sva tvrzeni mate prilis malo informaci a soudim, ze jste spise jeden z tech "sektarsky brojicim, radoby bojujicim za neco" hledajic svou identitu v necem alespon trochu "revolucnim", ale ne extemistickem...
 
Jak je mozne, ze mobilni operatori dokazali od nuly vybudovat sve site? Ze to dokazaly kabelove spolecnosti apod? ... Opravdu si myslite, ze "pevna" telefonni linka musi behat jen po dratech?
 
Have a nice day, TNT
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radim  |  21. 04. 2006 08:36

Když neumíš anglicky, tak nepoužívej anglická slova. Vypadáš pak jak pubertální debílek, který papouškuje všechno, co kde vidí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Laďa  |  22. 04. 2006 00:04

Přečetl sis po sobě ty nesmysly, které ´s zplodil?

Jakou „páteřní síť” si mají alternativní stavět operátoři (AO)? To snad mají od alternativní ústředny každého AO vést do každého bytu samostatné „dráty”? Jak by bylo u nás předálnicováno, kdyby podobně geniální nápad dostal kdosi Tvého rozhledu a začal stavět alternativní dálnice, aby mohl vybírat poplatky za provoz na nich?
Ano, „pevná linka” je „pevnou” právě proto, že vede po „drátech”, byť ony „dráty” jsou skleněné. Slepice je slepicí právě proto, že vypadá jako slepice a snáší slepičí vyjíčka, takže asi nebude krocanem nebo holubem. Podobně vedení z tlf. ústředny k zákazníkovi je „pevné” právě proto, že je tvořeno „dráty” a ne třeba mikrovlnným spojem.
Kabelové společnosti to dokázaly právě proto, že přivedly do domů a bytů televizní signál a jako přidanou hodnotu nabídly vysokorychlostní internet (datové služby).

Mobilní operátoři dokázali vybudovat „od nuly” své sítě přesně tak, jako kterýkoliv jiný podnikatel dokázal „od nuly” vybudovat prosperující podnik.
 
ČT vyhodil zbytečně spoustu peněz za „vysokorychlostní internet” v době, kdy každému jen mírně informovanému bylo jasné, že vsadil na slepou uličku, kterou jinde ve světě opustili. (Patrně z tohoto důvodu levně nakoupené) modemy ISDN už neměl kde skladovat, tudíž vsadil na masivní ohlupování televizních diváků primitivní reklamou na nejrychlejší internet dle jeho představ. Ke všemu, čeho se podařilo ČT dosáhnout, musel být tento byrokratický moloch dotlačen. Začalo to protesty proti předraženému internetu. ČT povolil, ale po 2 letech začal vymýšlet, jak se vrátit do starých kolejí, takže levnější internet nebyl do 7 ráno, ale už jen do 6., atd. Všechno, co ČT dělá „pro zákazníky”, dělá ve skutečnosti pro sebe: je k tomu donucen konkurencí. Všecko, co dělá, jsou jen drobné ústupky, aby přežil v souboji s konkurencí. Jeho „služby”  zákazníkům jsou na takové úrovni, že linku ČT pouze pro telefonování nechá zřídit jen hlupák, který neví, co s penězi.
 
Dělat z ČT chudáčka a otloukánka může jen člověk, který sem před 14 dny spadl z Měsíce. Nepochybuji o tom, že by byl velice příjemný pohled na graf znázorňující počty klientů ČT v jednotlivých letech od r. 1990: červenou noví zákazníci, černou ti, kteří si (jako já) řekli »ČT? Už nikdy!« a u toho ladná křivka reálného počtu klientů ČT (tedy jen přípojek z ústředen ČT ke koncovým zákazníkům výhradně ČT).
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman  |  21. 04. 2006 10:14

Nemůžu s Vámi souhlasit. Mám doma ADSL od Volného a musím platit Telecomu výpalné v měsíčním paušálu jenom proto, že nejde využívat ADSL bez paušálu (výpalné) od ČT ! ! !. Kdyby ti páprdové v parlamentu neměli co na práci, tak by se tím měli zabývat!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jojo  |  21. 04. 2006 12:35

Romane, to bude tím, že ti Volný nedokáže nabídnout nic jiného než přeprodané ADSL od Telecomu. Kdyby měl vlastní nebo pronajaté sítě, tak nebudeš platit Telecomu. Za to žádný poslanec nemůže, to je problém Volného.
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Cyp  |  20. 04. 2006 12:48

postavit ke zdi a ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor