SOS: trvejte na svých právech při reklamacích mobilů Benq-Siemens

Diskuze čtenářů k článku

nax  |  02. 11. 2006 12:18

Nechapu, jak nejaky prodejce muze zacit takhle "lakovat" sve zakazniky. Problemy ve vztahu prodejce - jeho dodavatel mi jsou uplne putna. To je problem prodejce. Ma zisky, samozrejme ma i nejake problemy. To je v podnikani bezne. Cela tahle kauza je jen o par "vycurancich" kteri neznaji pojem podnikatelske riziko. To by se mi to taky podnikalo, kdybych nenesl zadna rizika, odpovednost...

Zajimalo by me, jestli takovy pristup je domenou CZ nebo cele evropy. Ale tusim ze jen CZ, pripadne vychodnim smerem dal. Doufam, ze Britex (a podobni uplatnovaci vlastnich zakonu)prijde o co nejvic zakazniku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jda  |  02. 11. 2006 12:40

Ale napr. Britex je jen servis, ne prodejce. Tak musis reklamaci snad resit s prodejcem. To ze driv slo prodejce obejit a jit rovnou do servisu neni snad v zakone uvedeno, proto postoj Britexu chapu a souhlasim s nim.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nax  |  02. 11. 2006 12:53

Aha, tak z clanku jsem pochopil, ze Britex i prodava, no nic timto se Britexu omlouvam :) Pokud jde vazne jen o servis, jeho postoj chapu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
david  |  02. 11. 2006 13:43

Britex je,ty inteligente,autorizovanej servis a ne prodejce,takže on nemá k zákazníkům žádné povinnosti. Ti je musejí uplatňovat u prodejců. Bylo by nanejvýš vhodné,že pokud chceš o něčem diskutovat,aby sis o tom taky něco přečetl,ty podnikateli

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Piiitr  |  02. 11. 2006 14:32

Cela tahle kauza je jen o par "vycurancich" kteri neznaji pojem podnikatelske riziko.

Ale taky je to o pár vyčůráncích, který v tom hned viděj možnost získat novej foun a tak chodí s mobilama a vymejšlej si pi...... Nehledě na to, že tohle pro menší prodejce nemusí znamenat ,,jen" podnikatelský riziko, ale taky rovnou krach... Ono je to blbý na obě strany... P. S. : Siemens byl vždycky tou značkou někde na dně žebříčku spolehlivosti a dokazuje to už jenom to, kolik jich je v servisech.... tak ať si teď všichni naříkaj...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Banan  |  02. 11. 2006 15:17

Chytroline,i podnikatel ma mit sva prava,ne jen povinnosti.Stejne i jemu to nekdo prodal a jemu taky plati zarka,ale co ma delat,kdyz se hned k tomu vasichni otocili zady,nabouchat si to do trenek a zkrachovat.Podle Tveho modelu,by se vsichni prodejci na to mohlii vykaslat a Ty si pak nekoupis ani rohlik

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Velkej Borec  |  02. 11. 2006 15:21

Pokud vim tak Britex i telefony prodaval nebo aspon prodaval,tak nemachruj a nevypoustej tu nejaky bludy,kdyz vis kulovy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Novák  |  02. 11. 2006 21:26

Naprosto souhlasím.Práva mají všichni.Spotřebitel je i prodávající.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MASH  |  02. 11. 2006 13:37

Chudaci prodejci... Myslim, ze hromadna zaloba na BenQ je jen otazkou casu... Ikdyz zase nektere info hovori o tom, ze situace se zlepsuje. Uvidime!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marunka  |  02. 11. 2006 14:32

Dobrý den,
podělím se s Vámi o aktuální stav záručního servisu přístrojů BenQ-Siemens.

Tabulka uvádí distributora a sjednaný záruční servis:
O2 -> PPI-ETC
T-Mobile -> BRITEX-CZ
Vodafone -> BRITEX-CZ
ostaní distributoři nemají sjednaného servisního partnera

Příjem záručních oprav byl pozastaven na všech partnerských servisech, které spadají pod PPI-ETC a BRITEX-CZ.

Pokud má někdo další aktualizaci, podělte se s námi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Janina  |  02. 11. 2006 15:45

Můj problém byl také s mobilem Siemens. Reklamovala jsem 2x tutéž závadu u T-Mobilu, kde jsem si mobil koupila. V prvním případě mně mobil opravili (je to 6 měsíců), ve druhém případě reklamace před 14 dny uplatněné, jsem dostala peníze včera zpět. Mobil neopravili. Servisy prostě opravdu asi nefungují. I tak nedám na dřívější mobily Siemens dopustit. Měla jsem před tím 2 různé typy (ten reklamovaný byl 3. v pořadí) a oba sloužily k naprosté spokojenosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LK  |  02. 11. 2006 17:25

Tak nebudou dávat foun za korunu, ale za bůra. Tolik šmejdů přece neprodávaj, aby na tom museli zbankrotovat. A vůbec za bůra nikdo foun nevyrobí. Foun není houska (i když ty housky by musely být dvě, tři, jak kde.)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MW-201  |  02. 11. 2006 21:13

Kam jít reklamovat, když obchod kde jsem nakupoval byl zrušen?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cassul  |  02. 11. 2006 21:29

Ze zákona je partnerem zákazníkovi pouze prodejce (tedy nikoliv dovozce, servis ani nikdo jiný). Pokud je prodejna zrušena, najdi si firmu v obchodním rejstříku, musí mít nějakého jednatele, právního nástupce, správce konkursní podstaty, nebo něco podobného, beze stopy zmizet nemůže. A příjemnou zábavu u soudu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MW-201  |  02. 11. 2006 22:08

byla to prodejna a servis Benq-Siemensu v Brně

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aladin  |  02. 11. 2006 22:36

na fakture musis mit ICO prodejce. Podle nej bys mel najit na www.justice.cz kam se podel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepa_z_Horni_Dolni  |  02. 11. 2006 22:43

Nevíte někdo, jak se zachová Cybex při případné reklamaci Siemense? Máte aktuální zkušenosti? Díky za info

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
andrei  |  02. 11. 2006 23:05

jak to asi mame vedet ? se jich zeptej...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepa_z_Horni_Dolni  |  02. 11. 2006 23:13

Příště si prosímtě svoje (ne)odpovědi nech pro maminku, až se tě bude ptát, co bylo ve škole a jestli si nezlobil paní učitelku a vyjadřuj se jen tehdy, když to bude ku prospěchu věci

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Duck  |  03. 11. 2006 23:17

Minulý týden jsem telefon poslal do Cybexu, volal jsem jim, řekli mi, že Siemens krachnul,takže to budou řešit oni na vlastní pěst, ale jak to dopadne zatím netuším. Během 14 dnů by měli dát vědět jak se k tomu staví. Takže dám vědět

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
borsuk  |  03. 11. 2006 00:00

A jak tomu pomůže ČOI nebo nějaké sdružení na obranu spotřebitelů,myslíte že oni budou ty Siemensy opravovat na koleně po pracovní době...nechápu,tam si můžete akorát stěžovat,ale to taky třeba na lampárně na nádraží,bez fungujícího servisu a dodávek dílů vám telefon nikdo neopraví,tady se můžete dál hádat jako báby na trhu,ale situaci to něřeší,výhodu má určitě ten kdo koupil telefon u většího prodejce nebo operátora,ten proplacením několika telefonů nezhubne,nezávidím ovšem menším firmám na které se Benq Siemens tzv.vy*ebal,ti skutečně přijdou na buben!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kubisek  |  03. 11. 2006 05:59

A co třeba vrácení peněz, když je telefon de-facto neopravitelný, he?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
narg  |  03. 11. 2006 07:27

penize zpet muzete chtit, az po TRRECH stejnych UZNANYCH zavadach

a mimo to, pote nasleduje moje oblibena fraze - pokud jste koupili mobil jako twist, go atd predplacenpou sadu, rekneme za 2999,- kc a pridete, ze chcete vratit penize, musite si uvedomit, ze cena sady je napr 2998 kredit a 1kc za mobil, takze vy dostanete tu korunu, protoze tu sluzbu (kredit) nemuzete vratit

a muzete se hadat, overeno praxi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tukan  |  03. 11. 2006 07:56

Penize muzes taky chtit zpet, pokud neni oprava provedena do 30 dnu. Pak muzes odstoupit od kupni smlouvy a pozadovat penize zpet (nebo vymenu za odpovidajici zbozi).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
stoural  |  03. 11. 2006 08:58

Co? Pokud ti firma nevrati do 30 dnu, mas narok na novy kus nebo vraceni penez.

Precti si zakon.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
narg  |  03. 11. 2006 12:28

nerikam, ze nedostanes penize spet, ale rikam, ze dostanes tu KORUNU (cenu mobilu v twist sade) ale tech 2998 za sluzbu (cena twistu od t mobilu) uz si pouzil a na tu se reklamace nevztahuje, protoze simka funguje.

o TO de !

ty sis sice koupil twist sadu (mobil a sim) za 2999, ale cena je slozena z ceny mobilu 1kc a sim karty 2998kc a ty pokud budes chtit penize zpet, dostanes spatky jen cenu mobilu ne cenu puvodni.

jeste v puvodni firme sme to resili s pravnikem a opravdu to tak je.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marunka  |  03. 11. 2006 19:11

Takový postup by byl možný pouze pokud by se jednalo o 2 na sobě nezávislé položky prodeje.
Twist sada se skládá z mobilního telefonu (zboží), aktivace (služba) a hovorné (služba). SIM karta je nadále majetkem operátora a jako taková se neprodává. Jelikož se jedná o prodej svázaného zboží, postupuje reklamce dle hodnoty jednotlivých komponent. V praxi může zákazník žádat odstoupení od kupní smlouvy a pokud bude požadovat vrácení plné ceny za celou sadu, ta může být ponížena maximálně o cenu aktivace a hovorného, které jsou prodejné i samostatně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bobo  |  03. 11. 2006 19:47

Tak to se pleteš pokud koupíš sadu tak ji můžeš vrátit jako sadu, protože pokud máš vadný telefon tak to brání řádnému užívání služby kterou jsi v sadě koupil. Takže jsi můžeš nanejvíš odečíst kredit a za telefon a aktivaci peníze vrátit musíš

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek  |  03. 11. 2006 10:15

Přidám svůj názor na tuto nešťastnou situaci. Mnozí z Vás mluví o podnikatelském riziku - ano prodávat "šedé " telefony tak jdu do předem známého rizika že na ně musím zařídit servis z vlastní kapsy, nicméně zisk na těch šedých telefonech by to vynahrazoval. Já jsem se rozhodl prodávat jen CZ distribuci, tedy zisk na telefonech tak 7% ale alespoň jistota , že oprava bude hrazena výrobcem. Po tomhle krachu je výsledek stejný pro mě i pro ty co prodávali šedé telefony. Od ledna tohoto roku jsem už Siemensy vůbec nenabízel, nicméně k dnešnímu dni mám v záruce u lidí 270 telefonů v ceně 800 000. Takový majetek ani moje firma nemá, takže abych tzv.uspokojil klienty , musel bych asi prodat byt. Co byste dělali na mém místě Vy ? Pro mě je bohužel bližší košile než kabát, tedy nezbývá než ty reklamace neuznávat. Já to totiž vidím takto: příjde klient s totálně ojetou CF 62 kterou koupil před 2 rokama, telefon celou dobu používal, ví že ten jeho vrak má v tu chvíli tržní cenu ( bazarový výkup ) cca 300 Kč ale on si mazaně příjde s jako závadou pro 4 000. Pokud mu tu reklamaci příjmu, příjdu o 4 000 i když můj zisk na tom telefonu byl tak max. 300, když mi jí zamítnu, příjde on o telefon který má cenu v současnosti 300,-. Vždyť ten telefon v průběhu doby spotřebovával, ne ? Převedu to na jinou věc, když mi ukradnou ze sklepa 2 roky staré kolo za původně 10 000, dá mi pojišťovna max. 6 000, zohlední amortizaci či současnou cenu a platí to i v jiných případech. Ještě jsem neslyšel že by někdo vyreklamoval auto co koupil za 500 000 a chtěl by po 2 letech provozu a po 150 000 kilometrech na prodejci 500 000 a že by uspěl. Nechápu proč např. u telefonu je tomu jinak, pokud někdo zná odpověď rád si jí přečtu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
narg  |  03. 11. 2006 12:33

jo, chlapecku, zijes ve spatnym state, bejt tebou, pripravil bych si hypoteku na byt a prodal auto (driv nebo pozdeji na to stejne dojde)

puvodne sem to chtel napsat jako ftip, ale v tvem pripade to asi bude pravda :/ bohuzel..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
simi  |  03. 11. 2006 15:58

Nejsem si jistej, ale neměl by zde taky platit obchodní zákon, kde je stanoveno, že Tvůj dodavatel by Ti měl dát záruku 1 rok?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marunka  |  03. 11. 2006 19:25

Z pohledu servismana, který neprodává jen servisuje:

1) Situace je opravdu vážná pouze u přístrojů zakoupených u distributorů. Přístroje zakoupené u operátora jsou kryty záručním servisem, který operátoři platí z vlastní kapsy.
2) Příjmout přístroj do reklamačního řízení musíte (to je procedurální záležitost), uznání nebo zamítnutí záruční opravy musí být postaveno na odborném posouzení. Pokud vydáte zamítavé stanovisko k přístroji, kterého vada nebyla způsobena spotřebitelem, vystavujete se riziku soudního nárokování.
3) V záruční lhůtě lze reklamovat jakkoliv opotřebovanou věc. Pokud reklamovaná vada není opravdu způsobena spotřebitelem, měla by být oprava uznána. Tj. pokud Vámi zmíněné auto po 150.000 km v záruční lhůtě bude vykazovat výrobní vadu, má zákazník nárok na její záruční opravu. Navíc pokud bude vad více, které zabrání řádnému užívání věci, má zákazník nárok na odstoupení od kupní smlouvy, tj. vrácení 100% kupní ceny.

S ohledem na praxi v servisu doporučuji jednodušší případy (viditělně zkorodovaný systémový konektor, prasklý kryt, promáčknutá klávesnice, prasklé sklíčko, zalomený infraport, atd.) důkladně zdokumentovat (scan, foto) a zamítnout. U složitějších případů se budete muset obrátit na některý ze servisů, který má v tomto autorizaci (třeba na náš), a zaplatit si diagnostiku stejně jako to teď dělají operátoři.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bobo  |  03. 11. 2006 19:57

Pleteš si podmínky nemůžeš srovnávat pojistku a prodej prostě ty jsi to věděl do čeho jdeš a zákazník má právo i poslední den záruky si příjd pro opravu a pro celou sumu peněz. Věděl jsi to tak proč fňukáš. Já třeba bych to neudělal abych šel něco reklamovat poslední den před uplynutím záruky, ale spousta lidí ano a jeto jejich zákonná mžnost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  04. 01. 2007 01:34

Ano,takové jsou zákony a existují lidé,kteří těchto možností plně využívají.A to platí i o zákonech obecně.Třeba právníci jsou v tomto pověstní.Jednou je takový zákon a i když to odporuje rozumu,té šance využijí.Je třeba si uvědomit,že rozum a litera zákona jsou dvě zcela odlišné roviny,které si často z pohledu rozumu odporují.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor