SOS varuje: neměňte narychlo cenový program Českého Telecomu

Diskuze čtenářů k článku

Petrolin  |  05. 05. 2005 22:51

Vyměňte rovnou celý Telecom.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JM  |  05. 05. 2005 19:51

Nevite nekdo jak je to kdyz mam u CTc uvazek? Muzu zrusit linku, protoze mi zmeni jednostrane tarif? Zrizoval jsem si telefon jen kvuli ADSL (tehda bylo jeste 192 kbps a fungovalo). ADSL jsem stejne po zavedeni FUP zrusil, protoze mi slo mizerne a zbyl mi telefon, na kterej jsem se jim uvazal na 2 roky. Uvazek mi konci v zari, jsem ochotnej to doklepat, ale pokud mi zmeni bet meho souhlasu tarif, tak mi to pripada celkem husty a rad bych toho vyuzil a vykroutil se ze zavazku a zrusil tel. MYslite ze to je mozny?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Arvi  |  06. 05. 2005 12:55

To si pis, ze to mozny bude. Protoze jestli Te telekomunisti prevedou bez tvyho souhlasu na jiny tarif, nez mas ve smlouve, tak se bude jednat o jednoznacny poruseni smlouvy z jejich strany a tim padem mas ze zakona moznost od smlouvy bez jakkykoliv sankci odstoupit. Ale pis si, ze se z toho budou vykrucovat a ze ti budou chtit nakecat, ze to mozny neni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr T.  |  05. 05. 2005 18:54

Tuto tiskovou zprávu vydal kdo? SOS? Nějak mi to z toho není úplně zřejmé.
Nevím, ale nějak nemůžu na stránkách ČTc informaci o tom, že se budou staré cenové programy automaticky převádět na nové, ačkoliv původně jsem ji tam našel a na jejím základě jsem si už změnu provedl. Tak buď špatně hledám, nebo ČTc už tu informaci stáhl. V každém případě slečna na infolince o takovéto změně (že by se staré programy rušit neměly) zatím nic nevěděla.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr T.  |  05. 05. 2005 19:11

Ale tak jo, je to tam pořád - v sekci Dokumenty ke stažení - v Ceníku vnitrostátních telekomunikačních služeb:
 

4. Od 1.5.2005 nelze nove zrizovat cenové plány Telefon 70, Telefon 120, Telefon 240,Telefon a Internet

90+300, Telefon a Internet 180+660, Internet 780, Telefon Universal, Telefon Universal dialog, HOME

MAXI, HOME MAXI PLUS, HOME MINI, HOME STANDARD, Telefon Special a Telefon Zero.

V prípade, že si úcastník využívající nekterý z techto cenových plánu sám do 31.5.2005 nezvolí nekterý

z cenových plánu uvedených v podmínce 3, bude mu v období od 1.6. do 30.6. 2005 prirazen nový cenový

plán, prípadne i volitelný cenový program, v cenové hladine odpovídající dosud používaným službám.
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
baryj  |  06. 05. 2005 13:28

Takže opět jedna ruka neví, co dělá druhá ....
Mám doporučení - pokud Vám tohle nikdo ještě neporadil : Já si zaběhl na telepoint, požádal o zrušení linky (což pochopitelně jde až následující další měsíc po zúčtovacím dni - to jsem ryčel jak hladový tygr, když mi to sdělovali) a ejhle - mám na půl roku odstavenou pevnou t.zv. na zkoušku. Mohu volat jenom nouzovky (150, 155 apod.) a lidi se dovolají ke mně. Já se sice nikam nedovolám, ale taky nic neplatím ! Teď jsem zvědav, čím mne za 6 měsíců přesvědčí, abych jim znovu cpal prachy do chřtánu ! Možná mi nabídnou tričko nebo čepičku ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr T.  |  06. 05. 2005 14:00

A jste si jistý, že opravdu nebudete nic platit? V Ceníku VTS je za tuto službu (Dočasné přerušení provozu HTS na žádost účastníka) poplatek 124,66 Kč měsíčně včetně DPH (ceníková položka  A.7231). A ono to je na žádost účastníka, i když Vám to ČTc nabízel.

A kolega, který asi před 3 měsíci odhlašoval telefon mi zrovna včera říkal, že mu tehdy nabízeli odpojení stanice "na zkoušku" např. na 3 měsíce a takový nějaký měsíční poplatek za to chtěli (částku už si přesně nepamatoval) !!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sonix  |  07. 05. 2005 19:04

V únoru jsem podal žádost o zrušení pevné linky (žádost se musí podat 10 dní před koncem předcházejícího zúčtovacího období - zrušení jim totiž trvá měsíc).
10 dní před zrušením mi volali, že jestli jsem si opravdu jist, že bych mohl využívat jejich ISDN nebo ADSL (předražený), což jsem odmítl - a tak mi nabídly odstavení linky na půl roku zdarma (poplatek 1 Kč) na zkoušku - říkám si tak uvidíme, třeba zlevní. Jaké bylo moje překvapení, když mi přišel účet, kde bylo navíc myslím 60 Kč manipulační poplatek za zřízení kompletního zablokování odchozích hovorů a ještě poměrná část (měsíční paušál) za zabokování těch zbývajících 10 dnů. Mimochodem jsem přišel o 4 hodiny internetu, který jsem bohužel nemohl již využít kvůli blokaci.

Tak jsem jim volal (ještě že mám mobil), reklamaci si zapsali a prej to zhodnotěj. Už jsem ani nedoufal, ale najednou zavolali a že prej daj všechno do pořádku, ale ty propadlý hodiny internetu, to už prej nejde. Takže teď čekám co bude dál.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lenka  |  07. 05. 2005 21:07

Tak to by mě zajímalo, co to máš za plán. Já když jsem si nechala dočasně odpojit linku na půl roku, tak jsečm platila kolem 130,- Kč za měsíc, nemohla jsem volat a nikdo se ani nedovolal mně :(
Teď taky trnu hrůzou, jelikož já se vejdu vždy do těch volných peněz a vlastně nepřekročím cenu paušálu. Pokud mi toto zruší, tak zase na tom prodělám

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sonix  |  10. 05. 2005 21:37

No já měl tarif home internet... a nejedná se o dočasné odpojení linky, ale nemožnost volat, tím pádem taky nebudu dostávat účty, ale všichni se mi dovolají... asi to vymysleli ze zoufalství, protože se jim začalo odhlašovat moc linek, no počkám a uvidím, ale teď to vypadá, že budou mít smůlu (ty jejich nový programy jsou prej na....). Zajímalo by mě, jak mi vrátí ty vyreklamovaný peníze, tak počkám a když nic nepřijde, tak jim znova zavolám.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Machi  |  05. 05. 2005 17:46

Dik za tip, ani me nehne prechazet na jiny tarif zlutych svi**! Ted lituju toho ADSL, jinak by telefon letel vylohou telepointu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JIBorg  |  05. 05. 2005 17:07

Tak tohle se mi vubec nezda. Protoze cele to cenove rozhodnuti bylo hlavne kvuli zruseni volneho kreditu a tim zvyhodneni alternativnich operatoru, protoze na ty volne minuty nejvic nadavali. Kdyby si ale Telecom mohl nechat ty stare, nic by se nevyresilo. Leda ze to vsichni spatne pochopili a jen je to opravdu slevneni s tim, ze je tam maximalni cena pro nejnizsi tarif, bez volby opratora, ale Telecom tam ty volne minuty klidne muze dat, jen je nove nema prikazane...
 
Jinak ten konec je dost podivny. Co je spatneho na tom ze Telecom ma jinou strategii pro lakani na nove tarify nez mobilni opratori? At si ma, vsak je to jen jeho vec. Ale jinak co vim, tak by to byla nova strategie, predtim taky lakal na nove tarify nenasilne. A lepe nez mobilni operatori, kteri blokuji pro urcite stare tarify sluzby ktere se tehdy nepouzivaly. To u Telecomu kdyz si je zaplatim, mam co chci

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Oskarka  |  06. 05. 2005 08:50

Asi si budeme muset pockat, jak se k tomu vyjadri Telecom. Je prece fakt, ze slo o to, aby byly zrusene volne minuty, ktere vadily alternativnim operatorum. Pokud by byla pravdiva interpretace SOS, tak by si samozrejme kazdy, kdo ma Home Standard a Home Mini tyto tarify ponechal, protoze prechod na Standard a Mini by znamenal jednoznacne zdrazeni. Takze fakticky by se asi nic nezmenilo, jen nove zrizovane stanice uz by nemohly dostavat tarify s volnymi minutami. Jenze nove vznikajicich stanic je asi mikroskopicke mnozstvi. V mnohem vetsim meritku si lide pevnou linku odhlasuji. Ale srovnani s mobilnimi operatory neni nemistne! Oni prece take nezrusili sve stare tarify, napriklad ty hodne vyhodne, jako "Odepis" u Oskara a podobne. Jen je prestali nabizet novym zakaznikum. Jinak ale nesouhlasim s tvrzenim, ze neni nic spatneho na tomto zpusobu, jakym Telecom "laka zakazniky na nove tarify", a ze to je jeho vec. Dovoluju si tvrdit, ze se nejedna o zadne lakani. Pokud by skutecne Telecom v klidu prevedl vsechny uzivatele Home Mini a Home Standard na nove, drazsi tarify, aniz by o to uzivatele projevili sami zajem, nejedna se prece o zadne lakani. To je proste nuceny prechod na mene vyhodny tarif. Tak o tom se prece neda rict, ze je vec Telecomu, jak sve zakazniky k prechodu na nove tarify primeje... Kdyby zrusil volne minuty, ale taky je vykompenzoval razantnim snizenim pausalu, a naopak u vysokych pausalu nabidl nejakou podstatnou vyhodu, kvuli ktere by se zakaznikum vyplatilo si ten vyssi pausal platit, pak by se dalo mluvit o moznosti volby. Ale pokud vam jednoduse zmeni tarif na jiny, drazsi, at chcete nebo ne - to neni moznost volby a nejedna se o nabidku sluzeb.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
traveler  |  06. 05. 2005 10:16

Na nové tarify bez paušálu by třeba přešli ti, co používají alternativního operátora a nechtějí Telekomu věnovat ten předplacený kredit. Pro ně je to změna k lepšímu (ikdyž minimální). ostatní, co nemají zájenm o alternativního operátora by měli mít možnost zůstat u starého tarifu, neb pro ně je nový nevýhodný (většinou)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Oskarka  |  06. 05. 2005 11:00

Ano. Kazdy by mel mit moznost vybrat si takovy tarif, aby platil za to, co doopravdy pouziva, a ne za neco, co nepotrebuje. Ovsem takhle to zatim bohuzel funguje pouze u mobilnich operatoru. Telecom pouziva loupeznickou strategii, pri ktere platite i za to, co nespotrebujete.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pablo  |  05. 05. 2005 16:59

Jen tak na okraj - jaký je postup při rušení linky? Na webu samozřejmě žádný takový formulář nemají.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
telemotak  |  05. 05. 2005 17:50

poslední vyůčtování,op,telefon musí bejt napsanej na vás!!zajít na telepoint nebo na telepoint partner.To je vše.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
domorodec  |  08. 05. 2005 03:58

Ve středu jsem byl zrušit linku,stačilo jen nahlásit telefonní a rodný číslo a podepsat se. Dal jsem to zrušit s tou službou vypojení na rozmyšlenou nebo jak tomu říkají, že půl roku se na číslo můžou ostatní dovolat. Za to chtěli korunu. Ty parchanti to zavedou až od července, tak dva měsice se ještě paušál musí platit a pak do prosince se můžu kdyžtak rozhodnout, jestli linku nechat nebo zlikvidovat.Tak do konce prosince telefonní číslo existuje.Kvůli ADSL jsem linku držel až do dnes, jinak by byla už dávno zrušená. V prosinci k nám přivedli ADSL, jenže 3 km od jejich ústředny stejně z technických důvodů to nejsou schopni sprovoznit, prý starý dráty a přitom jsou jenom 5 let v zemi. A tomu, že jsem někde četl, že by mělo už u nich fungovat i do 11 km, že mají na to už lepší vybavení, se vysmáli.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
honzik  |  05. 05. 2005 20:41

Dneska jsem mluvil s infolinkou telekomu ( zrusili mi  isurf plus bez nahrady), a kdyz jsem nadhodil, ze asi tedy zrusim telefon, okamzite mi poradili, jak to udelat, no proste paradni sluzba zakaznikum). takze, pisemnou zadost, nemusi to byt zadny formular a to zasles na :Cesky Telekom, a.s., Pece o zakazniky, P.O.Box 10, 656 10, Brno a melo by to byt vyrizeno.Tak hodne stesti, asi nebudes sam, musim jenom najit nejakou nahradu, coz nebude v ty prd***, co bydlim jednoduchy, ale holt se musim snazit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pablo  |  06. 05. 2005 08:52

Diky moc!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor