Souboj titánů: Nvidia Tegra 3 vs. Snapdragon S4

Dvoujádro, čtyřjádro, nebo dvacetijádro? Které je výkonější a s kterým se naopak dá lépe žít? Postavili jsme proti sobě Tegru 3 a Snapdragon S4.

Poslední novinky z dílny HTC sází na rozdílné procesory. V srdci HTC One X tepe čtyřpětijádrová Nvidia Tegra 3, u plazmou ošlehaného bratříčka HTC One S je to dvoujádrový Snapdragon S4 Krait. Jak jsou na tom výkonově? Logicky by se mohlo zdát, že čtyřjádrová Tegra 3 zadupe Snapdragon do země, v reálu to ale tak jednoduché nebude.

V současnosti jsou smartphony výkonné stejně jako osobní počítače doby nedávno minulé. Výkon roste a s ním i spotřeba. Týdenní výdrže na jedno nabití jsou ty tam, někdy se dokonce dopracujeme řádově pouze na několik hodin stand-by režimu. Můžeme si tak položit otázku, jestli ještě další porci výkonu v našich mobilních telefonech potřebujeme, nebo jestli lze vystačit s letošními/loňskými modely.

V dnešním krátkém povídání srovnáme oba zmíněné telefony. Uvidíme, který je pro normální použití vhodnější. Začneme u nevýhod. Jako první věc One X oproti S lze spatřovat jeho rozlišení. Ano, opravdu jako nevýhodu. Rozlišení 720p totiž oproti qHD v případě One S znamená, že GPU ve čtyřjádrové „bestii“ musí dokázat překreslit o 77 % více pixelů oproti svému kolegovi.

Ztrácíte se v názvech rozlišení displejů? Pomoc naleznete v našem předchozím článku.

V Texas Instruments na to šli od lesa a svoje tvrzení, že dva čipy ARM Cortex A15 přebijí čtveřici Cortex A9 kolegů, podpořili videem:

V reálném světě nám ale více než video dají jasnější představu o hrubém výkonu strojů oblíbené benchmarky. V tomto případě byly zvoleny následující:

  • AnTuTu
  • SmartBench 2012
  • AndeEMark
  • Quadrant
  • GLBenchmark
  • Moonbat

AnTuTu, AndeMark, SmartBench 2012

Výsledek prvních testů jednoznačně hovoří pro One X, resp. Tegru 3. Jak v AndeMarku Native, tak i AnTuTu zvítězilo čtyřjádro s přehledem. Ve SmartBench 2012 testu nebyly rozdíly tak markantní, nicméně i zde hovoříme o hladké výhře. AndeEMark Java test dopadl také sice vítězstvím čtyř jader v podání One X, dvoujádrové One S už ale povážlivě dotahovalo.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
V prvních testech Tegra dominuje, není ale všem dnům konec, zdroj TechnoBuffalo

Quadrant

Výsledek Quadrantu testu by mohl na první pohled překvapit, nicméně musíme mít stále na paměti, že Tegra 3 renderovala 3D grafiku pro mnohem vyšší rozlišení. V části věnované rychlosti CPU je naopak tento rozdíl patrný. Překvapí snad jen velký rozdíl ve výsledku testů pamětí.

Klepněte pro větší obrázek
Zde už to tak jednoznačné není, zdroj TechnoBuffalo

GLBenchmark

GLBenchmark testuje výkon v Open GL ES 2.0, které využívá většina moderních her. Dovoluje také testovat v módu, který umožňuje porovnání nezávislé na rozlišení testovaných displejů. V našem případě je to tedy více než vhodné. A výsledek? Opět dominuje Tegra 3. Vyšší FPS mluví jednoznačně, nicméně faktem zůstává, že rozdíl mezi 56 a 64 snímky za sekundu lidské oko nedovolí vnímat.

Klepněte pro větší obrázek
Jasné vítězsvtí Tegry 3, které v reálném žití s telefonem nijak nepocítíte, zdroj TechnoBuffalo

Moonbat

Moonbat umožňuje uživatelům vícevláknový CPU test uvnitř webového prohlížeče (Chrome) pomocí série Javových benchmarků. V tomto případě platí - menší skóre = lepší výsledek.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vypečený webový test na jednu stranu překvapi, na druhou nikoliv, zdroj TechnoBuffalo 

Zde je to remíza. Jakto? V případě testu čtyř vláken pro Tegru 3 a dvou pro Snapdragon S4, tedy počtu vláken odpovídajícímu počtu jader, testu dominuje Snapdragon. Pakliže bychom ale testovali na obou telefonech čtyřvláknově, tak je vítězem Tegra 3, která zátěž rovnoměrně rozloží na každé jádro.

Shadowgun

Jako menší herní perlička byla zařazena hra Shadowgun. Ta je pro zařízení s Tegrou 3 mírně modifikována, obsahuje více detailů a celkový look je o nějaký ten stupínek lepší. To lze také mimo jiné chápat jako zajímavý počin a určitou marketingovou výhodu pro zařízení s Tegrou. Nápad dal vzniknout „ekosystému“ Tegra Zone. Počet takto upravených her utěšeně stoupá a příští rok bude prý situace ještě lepší.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Shadowgun v obou verzích. Zde nabízí Tegra více muziky, zdroj TechnoBuffalo

Samotná hra subjektivně běží na obou strojích srovnatelně. Graficky je na tom samozřejmě lépe One X s vyšším rozlišením displeje a vylepšenou grafikou.

Závěr

Určit vítěze celého klání není úkolem z nejjednodušších. Objektivně ale musíme uznat, že Tegra 3 představuje v dnešní době špičkový výkon, který v kombinaci s dedikovanými (či upravenými) herními tituly, přesvědčí ke koupi nejednoho zákazníka. Co na tom, že stojí na starší technologii ARM Cortex A9... Ve webovém testu vykazuje lepší výsledky dvoujádrový Snapdragon.

Takže suma sumárum, nelze jednoznačně říct, který procesor je lepší. Musíte zvážit, na co jej budete používat. Hračičkové nechť kupují mobily s Tegrou 3, běžným uživatelům přijde více vhod telefon obdařený Snapdragonem S4. Jinými slovy, v HTC mají tu hierarchii rozvrženou správně: model One X je nabušená vlajková loď se špičkovými parametry, One S je vyšší střední třída s lepším poměrem výkon/cena.

Diskuze (18) Další článek: Samsung vydá olympijské edice mobilů, v reklamě má Beckhama

Témata článku: HTC, , , , , , HTC One, HTC One (E8), HTC One (M8), HTC One S, HTC One X, HTC One X+, Souboj titánů, Souboj, Týdenní výdrž, Špičkový parametr, Open GL,