máš pravdu Petře, já sice nic neopravuju ale spíš nechávám opravovat. S firmou SONY to jde z kopce. Snaží se ušetřit za suroviny za výrobu a šidí na qalitě - v cenách pro spotřebitele se to však nijak neodrazí. Ale kdo to dnes nedělá. Já mám jednoho z prvních walkmanů SONY a za celých 16 let, kdy šlapal jako hodinky (samozřejmě po výměně sluchátek) jsem ho dával do servisu jen jednou /po 15letech/- zteřela mi gumička. Měl jsem i novější typy ale ty odešly po dvou letech.
Bohužel žijeme v konzumní společnosti. Veřejnost očekává každým rokem změny. Vývojáři se opravdu snaží. Velké firmy každý rok chrlí nové typy. Neplatí to jen o telefonech. Např. už několik let jsou známy technologie a materiály - jimiž by se dosáhlo vysoké životnosti. Jénže proč mít třeba boty nebo přístroj co vydrží třeba 10 let bez opravy. Výrobci na tom vůbec nevydělají. A jejich reklamní agenti nás budou přesvědčovat, jakože nás každoročně přesvědčují o tom, že nejsme dost IN a "kvalitách" svých výrobků a stejně jim naletíme. Bohužel, záruku mají ti pašáci spočítanou opravdu dobře. Např. Když přišla SONY do ČR, tak záruka na sluchátka byla 1 rok. Já a mých pár přátel s walkmeny sony jsme stačili za ten rok dvoje sluchátka zničit - úspěšně jsme je vyreklamovali. A co se nestalo. Za pár let jsem si koupil diskmena a sluchátka měla záruku jen půl roku. Ale v pohodě jsem to stíhal (on ten systém Groove ničil docela spolehlivě) a s každým půl rokem jsem měl nové sluchátka. A když to bylo potřetí, tak jsem si doplatil na lepší. Musím říct, že zatím se drží, dávám jim rok. Pak přejdu asi na KOSS.
A pak docela dost dobře nechápu, proč firma jako SONY nebo Nokia má stanovenou nějakou povolenou zmetkovitost (obvykle to bývá 2% z celkového počtu vyrobených kusů). Není mi jasné proč se zmetky dostávají xákazníkům. Že by jim to zákazníci odpustili? Nebo se už dnes vyrábějí výrobky, které už mají předem spočítanou skutečnou životnost a pak zbývá bud chodit do opravny, nebo si kupovat každý rok nový model.
To jsem se nějak rozepsal a asi jsem pořádně odbočil od tématu diskuse. Za což se omlouvám.
tot vše, pěknej den a silnej signál Mio