Super Mario Run překonal 200 milionů stažení. Ziskovost je však minimální

Vývojáři mobilních her chtějí, aby jejich hry byly stahovány po milionech, a aby současně vydělaly velký balík peněz. Řada analýz navíc prokázala, že mobilní uživatelé nejsou tolik nároční na kvalitu her, ze které platí. Některé „nedodělané“ mobilní hry by si tak na jiných platformách „ani neškrtly“. I proto se v mobilní sféře často objevují „freemium“ hry založené na mikrotransakcích, které jsou „vždy a všude“ rychle k dispozici.

Nintendo loni v listopadu uvedlo na platformu iOS hru Super Mario Run, jenž staví na legendární postavičce Super Maria, který se v herním světě objevuje již více než 30 let. V březnu se hra dostala i na platformu Android. Již tehdy si však Nintendo „stěžovalo“, že by hra mohla vydělávat daleko více. Pokud budeme vycházet z údajů za letošní první čtvrtletí, provedlo nákup v aplikaci jen něco málo přes 5 % hráčů. Připomeňme, že hra vám zdarma zpřístupní jen pár úrovní, celý příběh si odemknete jednorázovou platbou v hodnotě 270 Kč.

Nintendo ve svých finančních výsledcích uvedlo, že hra na Androidu a iOS dohromady registruje přes 200 milionů stažení, a i přesto, že jsou čísla skutečně zajímavá, se hra podle vyjádření společnosti „nedostala k akceptovatelnému bodu ziskovosti“. Spoustu hráčů totiž odradí nutná platba, bez které je hra prakticky dále nehratelná.

V březnu jsme si Super Mario Run zahráli i na Androidu:

O nevhodně zvoleném systému zpoplatnění Super Maria svědčí další hra Nintenda, Emblem Heroes, která je díky mikrotransakcím výrazně ziskovější. A velké finanční úspěchy se očekávají i od hry Animal Crossing: Pocket Camp, která na Android a iOS dorazí v průběhu listopadu. Nintendo se z „neúspěchu“ Super Mario Run, zdá se, poučilo. Nová hra bude jako free-to-play s in-game nákupy, které budou zahrnovat kosmetické doplňky a také zrychlení některých herních akcí.

Zdroj Nintendo

Diskuze (3) Další článek: Fast Pair: Google naučil Android 6.0+ rychlé párování pomocí Bluetooth LE

Témata článku: Android, Mobilní hry, iOS, Super Mario Run, Obchod s aplikacemi, Peníze, Byznys, Zisky, Nintendo, Mobilní hra, Finanční výsledek, Celý příběh, Mario Run, Super Mario, Jednorázová platba, Mobilní uživatel, Super, Stažení, Kosmetický doplněk, Hra, Velký balík, Mobilní sféra, Neúspěch, Herní svět, Ziskovost


Určitě si přečtěte

RECENZE: Honor Play — splněný sen pro mobilní hráče

RECENZE: Honor Play — splněný sen pro mobilní hráče

** Honor Play nabízí dynamické vibrace známé z konzolových ovladačů ** GPU Turbo režim dokáže zvýšit výkon grafické jednotky až o 60 % ** Výdrž telefonu je nadprůměrná, škoda jen pomalejšího dobíjení

Milan Měchura | 25

RECENZE: Honor 9 Lite — kompaktních 18 na 9

RECENZE: Honor 9 Lite — kompaktních 18 na 9

** Displej s minimálními rámečky se zdá menší, než skutečně je ** S NFC boduje proti řadě konkurentů ** Fotoaparát zaostává za očekáváním

Martin Herodek | 3

Online přenos: Apple představil tři nové iPhony a Watch 4

Online přenos: Apple představil tři nové iPhony a Watch 4

** Čekáme tři nové iPhony navazující na loňský model X ** Víme o nich hodně. Má Apple v rukávu utajený trumf? ** Tim Cook vstoupí na pódium v 19:00

Filip Kůžel, Martin Miksa | 235

RECENZE: Huawei P20 Lite — odlehčená verze letošní špičky láká vzhledem i cenou

RECENZE: Huawei P20 Lite — odlehčená verze letošní špičky láká vzhledem i cenou

** Osvědčený recept Huawei v trochu modernějším střihu ** Výřez v displeji neruší ani zdaleka, jak by se mohlo zdát ** Odemykání obličejem je návykové a překvapivě dobře funguje

Martin Herodek | 10

RECENZE: Nokia 7 Plus — takhle se zadělává na bestseller

RECENZE: Nokia 7 Plus — takhle se zadělává na bestseller

** Nokia 7 Plus je smartphone vyšší třídy s rozumnou cenovkou. ** Lákadlem je čistý Android, skvělá výdrž i fotoaparát Zeiss ** Bonusem je dostatek výkonu i paměti

Martin Miksa | 61