V posledním únorovém týdnu se výsledky svého hospodaření pochlubil také T-Mobile. Ten v tiskové zprávě nešetří superlativy a i přes vysokou penetraci českého trhu, která podle jeho čísel přesahuje 126 %, dosáhl za loňský rok skvělých výsledků. Nutno podotknout, že toto číslo je velice reálné, ale přesto se pomalu zvyšuje. Například v srpnu minulého roku bylo zhruba o 6 % nižší, takže se dá konstatovat, že trh je rozdělen a těch nových zákazníků už bude jen velmi málo. Těch stávajících měl T-Mobile na konci roku 2007 téměř 5,3 milionu (nárůst 4,4 % od roku 2006), z toho 2,2 milionu byli zákazníci paušální. Podíl paušálních zákazníků tak přesáhl 42 procent. Co se týče tržeb, T-Mobile v duchu myšlenky svého ředitele učí své zákazníky více utrácet.
Za čtvrté čtvrtletí minulého roku dosáhly tržby operátora 8,2 miliardy korun, celkové tržby meziročně vzrostly o 9,9 % na necelých 32,5 miliardy Kč. Došlo rovněž ke zvýšení ukazatele ARPU, a to téměř o 2 %, na 501 Kč. Také v přenositelnosti mobilních čísel dosáhl operátor opět pozitivních výsledků. V roce 2007, stejně jako tomu bylo o rok dříve, více zákazníků přeneslo svá čísla do sítě T-Mobile, než tomu bylo naopak. Celkem tak získal 11 070 nových zákazníků. Měsíční churn (tj. počet zákazníků, kteří v daném měsíci přestali používat služby operátora) se udržel na úrovni 1,4 %. T-Mobile k sobě v loňském roce přilákal také další významné firemní zákazníky jako například Moravskoslezský a Jihomoravský kraj, CANON CZ, Veletrhy Brno, Policie ČR, Pražskou energetiku, American Express, atd.
Počet zákazníků v tisících |
období | 4Q 2007 | 2007 | 2006 | změna |
celkem | 5 271 | 5 271 | 5 049 | 4,40% |
paušální zákazníci | 2 228 | 2 228 | 1 809 | 23,10% |
Twist zákazníci | 3 044 | 3 044 | 3 240 | 6% |
Noví zákazníci v tisících |
období | 4Q 2007 | 2007 | 2006 | změna |
celkem | 64 | 222 | 415 | 46,30% |
paušální zákazníci | 95 | 418 | 522 | 19,80% |
Twist zákazníci | -32 | -196 | -106 | 83,20% |
Strategie společnosti T-Mobile pro rok 2008 zahrnuje další intenzivní rozvoj datových služeb - a to včetně služeb prostřednictvím pevných linek, všude, kde je po nich poptávka - a zaměření na služby s přidanou hodnotou.