T-Mobile hlásí úspěšný rok 2007

T-Mobile hlásí úspěšný rok 2007

V posledním únorovém týdnu se výsledky svého hospodaření pochlubil také T-Mobile. Ten v tiskové zprávě nešetří superlativy a i přes vysokou penetraci českého trhu, která podle jeho čísel přesahuje 126 %, dosáhl za loňský rok skvělých výsledků. Nutno podotknout, že toto číslo je velice reálné, ale přesto se pomalu zvyšuje. Například v srpnu minulého roku bylo zhruba o 6 % nižší, takže se dá konstatovat, že trh je rozdělen a těch nových zákazníků už bude jen velmi málo. Těch stávajících měl T-Mobile na konci roku 2007 téměř 5,3 milionu (nárůst 4,4 % od roku 2006), z toho 2,2 milionu byli zákazníci paušální. Podíl paušálních zákazníků tak přesáhl 42 procent. Co se týče tržeb, T-Mobile v duchu myšlenky svého ředitele učí své zákazníky více utrácet.

Za čtvrté čtvrtletí minulého roku dosáhly tržby operátora 8,2 miliardy korun, celkové tržby meziročně vzrostly o 9,9 % na necelých 32,5 miliardy Kč. Došlo rovněž ke zvýšení ukazatele ARPU, a to téměř o 2 %, na 501 Kč. Také v přenositelnosti mobilních čísel dosáhl operátor opět pozitivních výsledků. V roce 2007, stejně jako tomu bylo o rok dříve, více zákazníků přeneslo svá čísla do sítě T-Mobile, než tomu bylo naopak. Celkem tak získal 11 070 nových zákazníků. Měsíční churn (tj. počet zákazníků, kteří v daném měsíci přestali používat služby operátora) se udržel na úrovni 1,4 %. T-Mobile k sobě v loňském roce přilákal také další významné firemní zákazníky jako například Moravskoslezský a Jihomoravský kraj, CANON CZ, Veletrhy Brno, Policie ČR, Pražskou energetiku, American Express, atd.

Počet zákazníků v tisících
období 4Q 2007 2007 2006 změna
celkem 5 271 5 271 5 049 4,40%
paušální zákazníci 2 228 2 228 1 809 23,10%
Twist zákazníci 3 044 3 044 3 240 6%
Noví zákazníci v tisících
období 4Q 2007 2007 2006 změna
celkem 64 222 415 46,30%
paušální zákazníci 95 418 522 19,80%
Twist zákazníci -32 -196 -106 83,20%

Strategie společnosti T-Mobile pro rok 2008 zahrnuje další intenzivní rozvoj datových služeb - a to včetně služeb prostřednictvím pevných linek, všude, kde je po nich poptávka - a zaměření na služby s přidanou hodnotou.

Témata článku: Operátoři, T-Mobile, Veletrhy

35 komentářů

Nejnovější komentáře

  • lerak 29. 2. 2008 7:03:59
    Zpoplatní Vám, když na to přijde i mrtvou babičku!
  • Robert Mašinda 29. 2. 2008 0:09:22
    Myslím, že nemusí. Taky znám u Vodafone pouze zahraniční dělníky a pár...
  • Robert Mašinda 29. 2. 2008 0:05:15
    Jaká škoda, že jsi (byl) srab a v ten den, kdy jsem (za tebou) jel do...
Určitě si přečtěte

Sigfox v praxi: Jak internet věcí pomáhá k lepšímu vínu

Sigfox v praxi: Jak internet věcí pomáhá k lepšímu vínu

** Internet věcí už není prázdná fráze ** Čekali byste chytrou elektroniku ve vinohradu na jihu Moravy? ** Čerstvé informace každých 30 minut umožní šetrně pracovat s chemií

17.  8.  2017 | časopis Computer, Michlovský Jakub

V srpnovém ceníku T-Mobilu najdeme Xperii L1 a Samsungy J3 a J5 (2017)

V srpnovém ceníku T-Mobilu najdeme Xperii L1 a Samsungy J3 a J5 (2017)

** V druhé půlce letních prázdnin bodují telefony střední třídy ** Pokud fandíte výhodným nákupům, zaostřete na Huawei ** Za dvouletý úpis vám operátor sleví až 4 000 Kč z ceny

3.  8.  2017 | Pospíšil Aleš | 1

TOP 10: Nejprodávanější smartphony v Česku za červen 2017

TOP 10: Nejprodávanější smartphony v Česku za červen 2017

** V červnu jsme nejvíc kupovali modely s cenovkou do 7 tisíc ** Ze značek převládá Samsung a Huawei ** Nejoblíbenějším smartphonem od Applu je iPhone SE

21.  7.  2017 | Láska Jan | 8

Aukce skončila. Pásmo 3,7 GHz si rozdělí dva stávající a dva noví operátoři

Aukce skončila. Pásmo 3,7 GHz si rozdělí dva stávající a dva noví operátoři

** Frekvence pro „městské“ LTE vydražili O2, Vodafone a dva nováčci ** Jmenovitě Poda a Nordic Telecom, který má největší kus spektra ** Cena za frekvence se nelíbila T-Mobilu, a tak se z aukce stáhl

11.  7.  2017 | Pospíšil Aleš | 73

Srovnali jsme tarify a odhalili tři zlatá pravidla našich operátorů. Která to jsou?

Srovnali jsme tarify a odhalili tři zlatá pravidla našich operátorů. Která to jsou?

** Tři zlatá operátorská pravidla: komplikovaně, draze, připlať ** Operátoři letos změnili nabídku tarifů, ušetřit vás ale nenechají ** Ceny už sice nemají úplně stejné, ale rozdíly jsou minimální

10.  7.  2017 | Pospíšil Aleš | 56


komerční sdělení

Komerční sdělení