T-Mobile hlásí úspěšný rok 2007

V posledním únorovém týdnu se výsledky svého hospodaření pochlubil také T-Mobile. Ten v tiskové zprávě nešetří superlativy a i přes vysokou penetraci českého trhu, která podle jeho čísel přesahuje 126 %, dosáhl za loňský rok skvělých výsledků. Nutno podotknout, že toto číslo je velice reálné, ale přesto se pomalu zvyšuje. Například v srpnu minulého roku bylo zhruba o 6 % nižší, takže se dá konstatovat, že trh je rozdělen a těch nových zákazníků už bude jen velmi málo. Těch stávajících měl T-Mobile na konci roku 2007 téměř 5,3 milionu (nárůst 4,4 % od roku 2006), z toho 2,2 milionu byli zákazníci paušální. Podíl paušálních zákazníků tak přesáhl 42 procent. Co se týče tržeb, T-Mobile v duchu myšlenky svého ředitele učí své zákazníky více utrácet.

Za čtvrté čtvrtletí minulého roku dosáhly tržby operátora 8,2 miliardy korun, celkové tržby meziročně vzrostly o 9,9 % na necelých 32,5 miliardy Kč. Došlo rovněž ke zvýšení ukazatele ARPU, a to téměř o 2 %, na 501 Kč. Také v přenositelnosti mobilních čísel dosáhl operátor opět pozitivních výsledků. V roce 2007, stejně jako tomu bylo o rok dříve, více zákazníků přeneslo svá čísla do sítě T-Mobile, než tomu bylo naopak. Celkem tak získal 11 070 nových zákazníků. Měsíční churn (tj. počet zákazníků, kteří v daném měsíci přestali používat služby operátora) se udržel na úrovni 1,4 %. T-Mobile k sobě v loňském roce přilákal také další významné firemní zákazníky jako například Moravskoslezský a Jihomoravský kraj, CANON CZ, Veletrhy Brno, Policie ČR, Pražskou energetiku, American Express, atd.

Počet zákazníků v tisících
období 4Q 2007 2007 2006 změna
celkem 5 271 5 271 5 049 4,40%
paušální zákazníci 2 228 2 228 1 809 23,10%
Twist zákazníci 3 044 3 044 3 240 6%
Noví zákazníci v tisících
období 4Q 2007 2007 2006 změna
celkem 64 222 415 46,30%
paušální zákazníci 95 418 522 19,80%
Twist zákazníci -32 -196 -106 83,20%

Strategie společnosti T-Mobile pro rok 2008 zahrnuje další intenzivní rozvoj datových služeb - a to včetně služeb prostřednictvím pevných linek, všude, kde je po nich poptávka - a zaměření na služby s přidanou hodnotou.

Témata článku: Operátoři, T-Mobile, Veletrhy, Rok, Mobil

Určitě si přečtěte