V roce 2006 společnost T-Mobile Czech Republic a.s. ještě posílila svou pozici na českém mobilním trhu. K 31.12. 2006 dosáhl počet aktivních SIM karet v síti magentového operátora 5,049 milionu. Za celý rok 2006 získal T-Mobile více než 415 tisíc zákazníků, což představuje meziroční nárůst tohoto ukazatele o 51,2%. Plných 36,8% ze zákaznické báze tvoří tarifní zákazníci, jichž je 1,809 milionu. Zákazníků s Twist kartou bylo ke konci roku 3,24 milionu. Operátor bodoval v oblasti přenositelnosti čísla, která odstartovala 15. ledna loňského roku. Zákazníků, kteří se rozhodli přenést své číslo do sítě T-Mobile, bylo o 4679 více než těch, kteří přešli k jinému operátorovi.
„Rok 2006 byl pro nás o to úspěšnější, že jsme dokázali udržet velmi pozitivní trend na trhu, kde penetrace již dávno přesáhla 100%," bilancuje Roland Mahler, generální ředitel společnosti T-Mobile, a dodává: "Zároveň si však velmi dobře uvědomujeme, že je třeba se zaměřit na prohlubování důvěry a loajality u stávajících zákazníků. Cesta k tomuto cíli vede přes další zvyšování kvality produktů i péče a neustálé sledování potřeb jednotlivých skupin zákazníků."
Meziročně vzrostl počet zákazníků o 9% na stávajících 5,049 milionu. T-Mobile nadále posiloval v segmentu tarifních zákazníků - k 31.12.2006 jich měl cca 1,8 milionu, což představuje meziroční nárůst tohoto ukazatele o 40,5 procenta. Počet zákazníků využívajících předplacenou kartu klesl o 3,2% na 3,24 milionu.
Největší přírůstek zákaznické báze zaznamenal T-Mobile ve čtvrtém čtvrtletí, kdy nastoupil "do trháku" a se svou vánoční nabídkou nekončícího volání a esemeskování získal plných 226 000 nových zákazníků.
údaje jsou v tisících | 31.12.2005 | 31.12.2006 | změna |
Počet zákazníků | 4 634 | 5 049 | 0,09 |
Tarifní zákazníci | 1287 | 1 809 | 40,50% |
Twist zákazníci | 3 346 | 3 204 | -3,20% |
| Q1-4/2005 | Q1-4/2006 | změna |
Noví zákazníci | 274 | 415 | 51,20% |
Tarifní zákazníci | 183 | 522 | 185,10% |
Twist zákazníci | 91 | -107 | n.a. |
Rok 2006 byl rokem přenositelnosti čísel v mobilních sítích. V červnu 2006 T-Mobile poprvé zaznamenal více zákazníků, kteří si k němu číslo přinesli, než těch, kteří odešli ke konkurenci. Celková bilance se vyrovnala už v září a od tohoto měsíce je počet zákazníků, které T-Mobile díky přenositelnosti získal, trvale vyšší. Operátor tak získal 4 679 nových zákazníků. Zákazníci, kteří od T-Mobile odešli, patřili převážně k uživatelům předplacených karet, zatímco ti zákazníci, které operátor získal, ve velké většině zvolili smluvní vztah.Tento vývoj byl zcela v souladu s celkovou strategií T-Mobile dále posilovat segment tarifních zákazníků. Více než polovina čísel přenesených do sítě T-Mobile patří firemním klientům.