T-Mobile: nejvíc zákazníků i ve třetím čtvrtletí

T-Mobile dnes zveřejnil výsledky svého hospodaření za prvním devět měsíců roku 2005. Kompletní tiskovou zprávu a srovnávací tabulku najdete níže, zde z ní vyjímáme nejzajímavější body. T-Mobile je jedničkou v celkovém počtu zákazníků, v jiných ukazatelích ale stále vede Eurotel.

  • Počet zákazníků: 4,553 milionu (Eurotel 4,489 milionu)
  • Zákazníci s tarifem: 1,22 milionu (Eurotel 1,311 milionu)
  • Zákazníci s předplacenou kartou: 3,333 milionu (Eurotel 2,756 milionu)
  • Noví zákazníci v roce 2005: 193 tisíc (Eurotel 306 tisíc)
  • ARPU: 483 Kč (Eurotel 508 Kč)
  • EBITDA: 9,669 mld Kč (Eurotel 10,4 mld Kč)
  • EBITDA marže: 47,1 % (Eurotel 47 %)


Tisková zpráva

Služeb T-Mobile využívá stále nejvíce zákazníků v České republice

Stabilně rostoucí finanční ukazatele – celkové tržby přesáhly 20,5 miliardy Kč, EBITDA činí téměř 9,7 miliardy Kč

Výrazné zvýšení zájmu zákazníků o datové služby

Praha 9. listopadu 2005 – Třetí čtvrtletí roku 2005 přineslo potvrzení vedoucí pozice společnosti T-Mobile na českém trhu v počtu aktivních zákazníků. Do konce září se pro T-Mobile rozhodlo o 10,2 % zákazníků více než ve stejném období loňského roku. Služby nejrozšířenějšího operátora tak celkem využívá již 4,553 milionu klientů. Úspěch ve vysokém nárůstu zákaznické základny je doprovázen i pozitivními finančními výsledky – růst EBITDA (o 8,3 %) a celkových tržeb (o 6 %). Stále více se prosazuje zájem o využívání nehlasových, především datových služeb – jejich podíl na celkových příjmech na jednoho zákazníka dosáhl 22 procent.

„Dosažené výsledky jednoznačně potvrzují naši pozici jedničky a jsou důkazem vysoce pozitivního trendu. Jsme schopni ve stále ostřejším konkurenčním prostředí zvyšovat nejen počet zákazníků, ale i dlouhodobě zlepšovat své finanční výsledky,“ říká Otakar Král, finanční ředitel T-Mobile Czech Republic.

Poptávka po mobilních službách se nesnížila ani ve třetím čtvrtletí letošního roku. Celkem na T-Mobile spoléhá 4,553 milionu klientů a operátor tak zvýšil svůj náskok vůči nejbližším konkurentům. Výrazně, o 170 tisíc, se rozšířila skupina tarifních zákazníků; paušální program zvolilo už 1,22 milionu zákazníků, což je o 16,2 % více než před rokem.

Majitelů předplacených Twist karet přibylo dokonce více než čtvrt milionu a T-Mobile si tak v této oblasti udržel pozici nejsilnějšího operátora. Rychleji rostla i skupina zcela nových zákazníků – využít sítě největšího tuzemského operátora se za prvních 9 měsíců tohoto roku rozhodlo celkem 193 tisíc zákazníků, což je téměř o šest procent více než ve stejném období loňského roku.

Rodinu firemních zákazníků ve třetím čtvrtletí rozšířily například tyto firmy a instituce: Česká obchodní inspekce, Berger Bohemia, Policie ČR, Správa hl. města Prahy, Pfizer, Glaverbel Czech, MANPOWER či Město Skuteč. O tom, že se službami operátora jsou firemní klienti spokojeni, svědčí fakt, že řada významných firem prodloužila svou smlouvu – například Správa KRNAP, České radiokomunikace, Shell Czech Republic, Daimler Chrysler Automotive či Panasonic Mobile & Automotive Systems Czech.

Od začátku července do konce září roku 2005 získal T-Mobile celkem 90 tisíc zákazníků – 42 tisíc se rozhodlo pro některý z paušálních programů, 48 tisíc pro předplacenou kartu. Tento přírůstek je o
63 procent vyšší než ve třetím čtvrtletí loňského roku.

Pozitivní provozní výsledky opět přispěly ke zvýšení finanční výkonnosti, kterou T-Mobile dlouhodobě prokazuje. Ukazatel EBITDA (zisk před úroky, daněmi, odpisy a amortizací) vzrostl o 8,3 procenta na 9,669 miliardy Kč. Hodnota EBITDA marže se v porovnání s předchozím obdobím minulého roku zvýšila o 1 procentní bod a dosáhla hodnoty 47,1 %. Pozitivní trend potvrdily i celkové tržby – šestiprocentní růst na více než 20,5 miliardy Kč.

Jednou z priorit strategie T-Mobile jsou datové služby – to se odráží nejen v nárůstu objemu přenesených dat o 154 procent, ale i v celkovém objemu tržeb plynoucích z nehlasových služeb. Podíl těchto služeb se meziročně zvýšil o jeden procentní bod na stávajících 22 procent.

Datový provoz v sítí T-Mobile by se měl i nadále výrazně zvyšovat. Jako první v České republice spustil 19. října T-Mobile síť UMTS, využívající technologii TDD. Služba nazvaná Internet 4G zajišťuje uživatelům jeden z nejrychlejších mobilních přístupů k internetu v Evropě. Zákazníci tak dostávají plnohodnotnou alternativu k ADSL připojení přes pevnou linku. Zákazníci si mohou vybrat i další varianty připojení k internetu, ať už prostřednictvím technologie EDGE nebo GPRS.

  9 měsíců 2005 9 měsíců 2004 Změna v %
Počet zákazníků ( ´000) 4 553 4 130 10,2
Tarifní zákazníci 1 220 1 050 16,2
Twist zákazníci 3 333 3 080 8,2
Noví zákazníci* ( ´000) 193 183 5,7
Tarifní zákazníci 116 161 -28,2
Twist zákazníci 78 22 255,6
Celkové tržby (mil. Kč) 20 514 19 347 6
Tržby ze služeb 19 271 18 271 5,5
Čistý zisk (mil. Kč) 4 492 3 615 24,3
EBITDA (mil. Kč) 9 669 8 931 8,3
EBITDA marže – celkové tržby* (%) 47,1 46,2 1,0 p.b.
EBITDA marže – tržby ze služeb (%) 50,2 48,9 1,3 p.b.
ARPU vč. zahraničních zákazníků (Kč) 483 503 -4
Podíl nehlasových služeb na ARPU (%) 22 21 1,0 p.b.

Témata článku: Třetí čtvrtletí, Mobil