T-Mobile nové zákazníky nezískal, tržby klesly jen slabě

T-Mobile nové zákazníky nezískal, tržby klesly jen slabě

Český T-Mobile zveřejnil výsledky hospodaření za třetí čtvrtletí 2010. Celkem využívalo služeb operátora ke konci září 2010 téměř 5,5 milionu zákazníků, což odpovídá počtu ve stejném období loni. Z toho těsnou nadpoloviční většinu tvořili uživatelé paušálních služeb, druhou polovinu zákazníci předplacených služeb Twist. Při podrobném pohledu na statistiky operátora zjistíme, že ve sledovaném období přišel o pět tisíc zákazníků.

Tržby přesáhly 22 miliard Kč v prvních třech čtvrtletích tohoto roku, přičemž téměř 7,4 miliardy Kč tržeb bylo vyprodukováno ve třetím čtvrtletí 2010. Proti stejnému období loni je to pokles o necelých osm procent. Měsíční průměrná útrata na zákazníka (ARPU) ke konci září 2010 meziročně poklesla o 10,8 % na 421 Kč, podle tiskového vyjádření operátora zejména vlivem regulačních opatření. Tyto negativní dopady částečně kompenzoval navýšeným podílem tarifních zákazníků na celkové zákaznické základně. Tržby z nehlasových služeb operátora činily necelou čtvrtinu ARPU.

Počet tarifních uživatelů se vyšplhal na téměř 2,75 milionu, což představuje slabě nad polovinu celkové zákaznické základny a meziroční nárůst o 4,6 procenta. V prvních devíti měsících průměrný měsíční "churn" (tj. počet zákazníků, kteří se rozhodli nadále nevyužívat služeb operátora) zůstal ve výši 1,3 procenta. V absolutních číslech to znamená, že od operátora odešlo zhruba 5 tisíc nespokojených zákazníků.

Diskuze (30) Další článek: T-Mobile 3G nově v šesti městech, jinde zalepeny díry

Témata článku: Operátoři, T-Mobile, Hospodaření a finance, Nov, Tržby, Nespokojený zákazník, Mobil, Zákaz, Regulační opatření


Určitě si přečtěte

RECENZE: Huawei P20 Lite — odlehčená verze letošní špičky láká vzhledem i cenou

RECENZE: Huawei P20 Lite — odlehčená verze letošní špičky láká vzhledem i cenou

** Osvědčený recept Huawei v trochu modernějším střihu ** Výřez v displeji neruší ani zdaleka, jak by se mohlo zdát ** Odemykání obličejem je návykové a překvapivě dobře funguje

Martin Herodek | 10

5 důvodů, proč je předplacená karta lepší než měsíční paušál

5 důvodů, proč je předplacená karta lepší než měsíční paušál

** Paušál je levnější, ale taky platíte jak mourovatí když zrovna nevoláte ** Zásadním benefitem předplacené karty je pro mnohé její anonymita ** A pokud vás operátor naštve, můžete mu dát rovnou košem

Aleš Pospíšil | 134