T-Mobile přilákal přes 100 tisíc nových zákazníků a navýšil tržby na 13 miliard

T-Mobile přilákal přes 100 tisíc nových zákazníků a navýšil tržby na 13 miliard

T-Mobile zveřejnil kumulované výsledky hospodaření za první dvě čtvrtletí letošního roku. Firma přilákala přes 100 tisíc nových zákazníků mobilních služeb a upevnila si tak pozici české operátorské jedničky. Mobilní služby tvoří na celkových tržbách stále největší 70% podíl.

Firma v pololetí zvýšila celkové tržby ze všech služeb o tři procenta na 13,22 miliardy korun. Provozní zisk nicméně vlivem vyšších výdajů poklesl o 1,3 procenta na 5,44 miliardy korun. Firma například investuje do výstavby nového datového centra, které se má otevřít příští rok. I přesto ale T-Mobile hospodařil s vysokou EBITDA marží nad 41 %.

V tisících

H1 2016

H1 2017

Meziroční změna

(zaokrouhleno)

Počet zákazníků – mobilní služby

6 008

6 155

2,4 %

Tarifní zákazníci

3 623

3 790

4,6 %

Zákazníci s předplacenou kartou

2 385

2 365

-0,8 %

Noví zákazníci

-11

107

n/a

Tarifní zákazníci

26

104

n/a

Zákazníci s předplacenou kartou

-37

-3

n/a

Průměrný měsíční churn – mobilní služby

1,4 %

1,2 %

-0,2 % p. b.

Tarifní zákazníci

0,6 %

0,5 %

-0,1 % p. b.

V Kč

H1 2016

H1 2017

Meziroční změna (zaokrouhleno)

Celkové tržby (mil.)

12 783

13 221

3,4 %

Tržby ze služeb (mil.) – mobilní služby

9 045

9 271

2,5 %

EBITDA (mil.) – integrované služby

5 511

5 437

-1,3 %

EBITDA marže (EBITDA/celkové tržby)

43,1%

41,1%

-2,0 % p. b.

ARPU – mobilní služby

250

253

1,2 %

Tarifní zákazníci

355

354

-0,3 %

Zákazníci s předplacenou kartou

92

94

2,2 %

Podíl nehlasových služeb na ARPU –

mobilní služby

47%

50%

3.0 % p. b.

Počet mobilních zákazníků se meziročně zvýšil o dvě procenta na 6,16 milionu, z toho počet tarifních zákazníků vzrostl o téměř pět procent na 3,79 milionu lidí. Průměrný výnos na zákazníka (ARPU) stoupl o tři koruny na 253 korun měsíčně.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Z podrobnějších výsledků, které zveřejňuje mateřský Deutsche Telekom, můžeme vidět, že spotřebitelé a firmy se na celkových tržbách podílejí zhruba podobným podílem (spotřebitelé zaplatí trochu víc) a že například službu internetové televize T-Mobile TV využívá pouze 19 tisíc zákazníků

Zákazníci operátora v průměru provolali 159 minut měsíčně, tedy o 0,6 procenta více než loni. Celkový objem přenesených dat meziročně vzrostl o polovinu na 21 786 terabytů.

Senát posvětil „bič na operátory“. Uspíší novela příchod nového hráče? 

Témata článku: Operátoři, T-Mobile, Hospodaření a finance, Mobilní data, Tisíc, Meziroční změna, Provozní zisk, Mobilní revoluce, Mobil

Určitě si přečtěte

Nové iPhony, Nokie a hrstka slev, to je říjnový ceník T-Mobilu

Nové iPhony, Nokie a hrstka slev, to je říjnový ceník T-Mobilu

** 64GB iPhone 8 pořídíte za cenu lehce přesahující 21 tisíc ** O tisícovku zlevnila dvojice Samsungů Galaxy A3 a A5 (2017) ** S cenou dolů šly modely Huawei, třeba Mate 9 o 2 000 Kč

30.  9.  2017 | Pospíšil Aleš | 5