T-Mobile přilákal přes 100 tisíc nových zákazníků a navýšil tržby na 13 miliard

T-Mobile přilákal přes 100 tisíc nových zákazníků a navýšil tržby na 13 miliard

T-Mobile zveřejnil kumulované výsledky hospodaření za první dvě čtvrtletí letošního roku. Firma přilákala přes 100 tisíc nových zákazníků mobilních služeb a upevnila si tak pozici české operátorské jedničky. Mobilní služby tvoří na celkových tržbách stále největší 70% podíl.

Firma v pololetí zvýšila celkové tržby ze všech služeb o tři procenta na 13,22 miliardy korun. Provozní zisk nicméně vlivem vyšších výdajů poklesl o 1,3 procenta na 5,44 miliardy korun. Firma například investuje do výstavby nového datového centra, které se má otevřít příští rok. I přesto ale T-Mobile hospodařil s vysokou EBITDA marží nad 41 %.

V tisících

H1 2016

H1 2017

Meziroční změna

(zaokrouhleno)

Počet zákazníků – mobilní služby

6 008

6 155

2,4 %

Tarifní zákazníci

3 623

3 790

4,6 %

Zákazníci s předplacenou kartou

2 385

2 365

-0,8 %

Noví zákazníci

-11

107

n/a

Tarifní zákazníci

26

104

n/a

Zákazníci s předplacenou kartou

-37

-3

n/a

Průměrný měsíční churn – mobilní služby

1,4 %

1,2 %

-0,2 % p. b.

Tarifní zákazníci

0,6 %

0,5 %

-0,1 % p. b.

V Kč

H1 2016

H1 2017

Meziroční změna (zaokrouhleno)

Celkové tržby (mil.)

12 783

13 221

3,4 %

Tržby ze služeb (mil.) – mobilní služby

9 045

9 271

2,5 %

EBITDA (mil.) – integrované služby

5 511

5 437

-1,3 %

EBITDA marže (EBITDA/celkové tržby)

43,1%

41,1%

-2,0 % p. b.

ARPU – mobilní služby

250

253

1,2 %

Tarifní zákazníci

355

354

-0,3 %

Zákazníci s předplacenou kartou

92

94

2,2 %

Podíl nehlasových služeb na ARPU –

mobilní služby

47%

50%

3.0 % p. b.

Počet mobilních zákazníků se meziročně zvýšil o dvě procenta na 6,16 milionu, z toho počet tarifních zákazníků vzrostl o téměř pět procent na 3,79 milionu lidí. Průměrný výnos na zákazníka (ARPU) stoupl o tři koruny na 253 korun měsíčně.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Z podrobnějších výsledků, které zveřejňuje mateřský Deutsche Telekom, můžeme vidět, že spotřebitelé a firmy se na celkových tržbách podílejí zhruba podobným podílem (spotřebitelé zaplatí trochu víc) a že například službu internetové televize T-Mobile TV využívá pouze 19 tisíc zákazníků

Zákazníci operátora v průměru provolali 159 minut měsíčně, tedy o 0,6 procenta více než loni. Celkový objem přenesených dat meziročně vzrostl o polovinu na 21 786 terabytů.

Senát posvětil „bič na operátory“. Uspíší novela příchod nového hráče? 

Diskuze (232) Další článek: Pokémon Go jako slepá větev. Podívejte se na zajímavá videa z použití ARKitu

Témata článku: Operátoři, Mobilní data, T-Mobile, Hospodaření a finance, Deutsche Telekom, Služba, Internetová televize, Tržby, Zákazníci, Mobilní revoluce, Provozní zisk, Mobilní zákazník, Tisíc, Výnos, Přenesená data, Celkový objem, Spotřebitel, Integrovaná služba, Mil, Nov, Hospoda, Senát, Kumulovaný výsledek, Meziroční změna, Průměrný výnos


Určitě si přečtěte

Xiaomi Amazfit 2 Stratos: Šlape na paty nejlepším sportovním hodinkám, cenou je rozdrtí

Xiaomi Amazfit 2 Stratos: Šlape na paty nejlepším sportovním hodinkám, cenou je rozdrtí

Nástupce původního modelu Amazfit podražil a vrhá se tak do nelehkého boje s konkurencí, která za příplatek několika stovek, nabízí o hodně víc funkcí.

Ondrej Papánek | 19

Operátoři zlevňují neomezené tarify a přidávají gigabajty. Po Vodafonu se přidává T-Mobile

Operátoři zlevňují neomezené tarify a přidávají gigabajty. Po Vodafonu se přidává T-Mobile

** Vánoční nabídka Vodafonu pokračuje jakoby se nechumelilo ** Nový tarif T-Mobilu není úplně na očích, u nás ale odkaz najdete ** O2 na oba konkurenty nestačí přestože data zdojnásobil

Aleš Pospíšil | 84