T-Mobile si v roce 2010 zákazníky udržel, tržby však poklesly

T-Mobile si v roce 2010 zákazníky udržel, tržby však poklesly

T-Mobile zveřejnil výsledky hospodaření za poslední čtvrtletí 2010, potažmo celý loňský rok. V meziročním srovnání zůstal celkový počet zákazníků využívajících služeb společnosti T-Mobile na stejné úrovni – k 31. prosinci 2010 jich bylo celkem 5,5 milionu, přičemž počet tarifních uživatelů činil bezmála 2,8 milionu. Celkové tržby se meziročně snížily o 7,1 % na necelých 29,3 miliardy Kč. Měsíční průměrná útrata na zákazníka (ARPU) činila 417 Kč.

V porovnání s rokem 2009 se počet zákazníků T-Mobile zvýšil o 0,2 % na stávajících 5,5 milionu.
T-Mobile dále posílil svou pozici v segmentu tarifních uživatelů. Jejich počet dosáhl bezmála 2,8 milionu, což představuje téměř 51 % zákaznické základny. Počet uživatelů předplacených karet Twist poklesl o 14 tisíc a činil ke konci minulého roku bezmála 2,7 milionu. V roce 2010 si T-Mobile připsal 19 000 nových zákazníků. Měsíční churn (tj. počet zákazníků, kteří přestali používat služby operátora) se snížil na 1,3 %.

Společnost vykázala tržby v celkové výši 29,2 miliardy Kč, přičemž tržby ze služeb dosáhly 27,3 miliardy Kč. V případě ukazatele ARPU (průměrná měsíční útrata na zákazníka) došlo k meziročnímu poklesu o 10,1 %, ke konci prosince 2010 činil tento ukazatel 417 Kč. Vliv na pokles tohoto ukazatele mělo podle operátora zejména uvedení tarifů nové generace, průběžná migrace na předplacené služby a regulační zásahy. Tržby z nehlasových služeb vzrostly na 24 % z tržeb ARPU.

2011: nový šéf a rozvoj dat

Rok 2010 se u T-Mobilu vyznačoval budováním sítě 3G. Na konci prosince 2010 bylo sítí 3G od
T-Mobile pokryto 39 měst České republiky. V listopadu spustil operátor novou službu satelitní televize. T-Mobile také zakončil testovací provoz technologie NFC (Near Field Communication), což otevírá cestu k využívání identifikačních služeb a mobilních plateb v budoucnu. S jejich širším využitím se nicméně setkáme až v příštím roce.

T-Mobile také vyměnil svého generálního ředitel. Nový šéf, Milan Vašina, který se své funkce ujal 1. ledna 2011, se do budoucna dívá s optimismem: „Já osobně se na nadcházející měsíce těším, protože před námi stojí řada zajímavých úkolů. T-Mobile už urazil velký kus na své cestě k nejúspěšnějšímu integrovanému operátorovi na českém trhu, ale velký kus cesty stále ještě leží před námi. Ale nemám strach, že s lidmi, které má naše firma k dispozici, bychom to nedokázali.“

V roce 2011 chce T-Mobile dále investovat do rozvoje datových služeb, zejména vysokorychlostního mobilního připojení k internetu. Navíc díky smlouvě o sdílení sítě, kterou T-Mobile nedávno uzavřel s O2, bude moci operátor nabízet 3G služby většímu počtu uživatelů, než se původně plánovalo. Společnost se chce v roce 2011 více zaměřit na zkušenost zákazníků se značkou.

Témata článku: Operátoři, T-Mobile, Hospodaření a finance

41 komentářů

Nejnovější komentáře

  • astray 27. 2. 2011 22:40:04
    3,20 Kč/minutu z VoIP na mobil? Dnes se volá pod 2 Kč/minutu.
  • J 27. 2. 2011 21:47:17
    Když nic neslyším, tak nic neslibuju, ne??? Stejně tak si můžu stěžovat že...
  • Standa 27. 2. 2011 14:43:26
    Vystihl jsi to naprosto presne!!!
Určitě si přečtěte

Apple zvrátil nezájem o iPady, ale blíží se větší problém – Huawei

Apple zvrátil nezájem o iPady, ale blíží se větší problém – Huawei

** Rekapitulace minulého kvartálu v mobilním byznysu ** Agentury se nemůžou shodnout – smartphony rostly, nebo klesaly? ** Huawei jde po krku Applu. Dostihne jej už v dalším kvartálu?

19.  8.  2017 | Kůžel Filip, Láska Jan | 42

Sigfox v praxi: Jak internet věcí pomáhá k lepšímu vínu

Sigfox v praxi: Jak internet věcí pomáhá k lepšímu vínu

** Internet věcí už není prázdná fráze ** Čekali byste chytrou elektroniku ve vinohradu na jihu Moravy? ** Čerstvé informace každých 30 minut umožní šetrně pracovat s chemií

17.  8.  2017 | časopis Computer, Michlovský Jakub


komerční sdělení

Komerční sdělení