T-Mobile v pololetí udržel zákazníky i tržby z mobilních služeb

T-Mobile v pololetí udržel zákazníky i tržby z mobilních služeb

T-Mobile zveřejnil výsledky hospodaření za první pololetí letošního roku. K 30. červnu operátor obsluhoval lehce přes 6 milionů mobilních zákazníků a udržel si tak pozici české operátorské jedničky. Podíl „cennějších“ paušálních zákazníků je ale u T-Mobilu stále nejnižší ze všech tří českých operátorů a dosahuje 60 %. Průměrná měsíční útrata na zákazníka se ustálila na 250 Kč měsíčně.

Klepněte pro větší obrázek

Spotřeba mobilních služeb se opět zvýšila, nejvýrazněji v oblasti mobilního internetu. Objem dat přenesených v síti T-Mobile se meziročně více než zdvojnásobil na celkových 14 593 terabytů. V daném období uživatelé mobilních služeb v průměru provolali 158 minut měsíčně, což představuje meziroční nárůst o 1,7 %.

Klepněte pro větší obrázek

V prvních šesti měsících roku 2016 celkové tržby ze všech služeb dosáhly 12,8 miliardy korun, což je meziročně mírný 3% pokles. Za tímto poklesem ale překvapivě nestojí mobilní služby, jejichž tržby operátor dokonce mírně navýšil na 9 miliard korun. Trend rozšiřování datových služeb a růst jejich spotřeby se odrazil v podílu nehlasových služeb na ARPU z mobilních služeb, který činil 47 %. Znamená to, že průměrný zákazník ze své měsíční faktury 250 Kč zhruba 120 Kč utratí za mobilní data.

Diskuze (7) Další článek: Připravované hodinky Samsung Gear S3 přijdou na trh hned ve třech variantách

Témata článku: T-Mobile, Hospodaření a finance, Paušální zákazník, Měsíční útrata, První pololetí, Mobil, Útrata, Pol, Mobilní zákazník, Průměrný zákazník, Zákaz, Tržby, Pololetí

Určitě si přečtěte