T-Mobile zlákal nové zákazníky a po 8 letech zastavil pád tržeb z mobilních služeb

T-Mobile zlákal nové zákazníky a po 8 letech zastavil pád tržeb z mobilních služeb

T-Mobile má za sebou úspěšné třetí čtvrtletí letošního roku. Firma vydala hospodářské výsledky, které kumulují čísla za prvních devět měsíců letošního roku. K 31. říjnu vykázal největší český mobilní operátor celkové tržby ve výši 19,372 miliardy korun a provozní zisk 8,343 miliardy korun. Firma tak dosáhla vysoké provozní marže 43,1 %.

V Kč  Q1–Q3/2015 Q1–Q3/2016 Meziroční změna
Celkové tržby (mil.) 19 918 19 372 -2,70%
Tržby ze služeb (mil.) – mobilní služby 13 611 13 727 0,90%
EBITDA (mil.) – integrované služby 8 035 8 343 3,80%
EBITDA marže (EBITDA/celkové tržby) 40,30% 43,10% 2,7 p. b.
ARPU - mobilní služby 253 254 0,40%
Tarifní zákazníci 363 359 -1,10%
Zákazníci s předplacenou kartou 94 93 -1,10%
Podíl nehlasových služeb na ARPU - mobilní služby 44% 48% 4 p. b.

Zatímco celkové tržby meziročně mírně klesly, v segmentu mobilních služeb se T-Mobilu podařilo zastavit 8 let trvající pád. Mobilní služby generují operátorovi zhruba 71 % celkových tržeb, zbytek připadá na pevný internet, datová centra, IP televizi, ICT služby pro korporace, prodej hardwaru a nově také elektronickou evidenci tržeb (EET).

V tisících  Q1–Q3/2015 Q1–Q3/2016 Meziroční změna
Počet zákazníků – mobilní služby 5 981 6 002 0,40%
Tarifní zákazníci 3 556 3 646 2,50%
Zákazníci s předplacenou kartou 2 425 2 356 -2,80%
Noví zákazníci -20 -16 n/a
Tarifní zákazníci 56 50 -10,70%
Zákazníci s předplacenou kartou -75 -66 12%
Průměrný měsíční churn – mobilní služby 1,50% 1,40% -0,1 p. b.

T-Mobile se může pochlubit mírným meziročním navýšením počtu zákazníků mobilních služeb o 21 tisíc. Podíl zákazníků s paušálem je přitom stále většinový a činí 61 %. Průměrná měsíční útrata na zákazníka (ARPU) vzrostla na 254 Kč. Průměrný zákazník s paušálem utratí měsíčně 359 Kč, předplacenkář pouze 93 Kč. Většina rezidentních zákazníků přitom využívá neomezený tarif S námi síť nesíť za 749 Kč. ARPU paušálních zákazníků tak výrazně snižují firemní zákazníci a zákazníci pod rámcovou smlouvou, kteří platí podstatně nižší částky.

Během prvních tří čtvrtin roku mobilní zákazníci T-Mobile v průměru protelefonovali 156 minut, tedy o 0,6 % více než ve stejném období předchozího roku. Spotřeba vzrostla ve všech oblastech, zejména pak v oblasti datových služeb. Meziročně se objem přenesených dat zvýšil o 95,4 % a dosáhl 22 831 terabytů (TB).

Témata článku: Operátoři, T-Mobile, Hospodaření a finance, Paušální zákazník, Útrata, Pevný internet, Let, Zákaz, Meziroční navýšení, Provozní marže, Mobil, Pád, Nabitá powerbanka, Průměrný zákazník, Předchozí rok, Korporace

Určitě si přečtěte

StreamOn a Video Pass: T-Mobile a Vodafone mají průšvih a měli by jej rychle napravit

StreamOn a Video Pass: T-Mobile a Vodafone mají průšvih a měli by jej rychle napravit

** T-Mobile s Vodafonem představili balíčky pro neomezené video ** Ale pozor, reklamy třeba na YouTube, ukrajují ze základního limitu ** Nevědomky tak můžete prosurfovat cenná data a dokupovat další

17.  11.  2017 | Pospíšil Aleš | 39

Samsung upevnil pozici, Xiaomi vystřelilo vzhůru a Huawei na Apple ještě nestačilo [3Q 2017]

Samsung upevnil pozici, Xiaomi vystřelilo vzhůru a Huawei na Apple ještě nestačilo [3Q 2017]

** Samsung ve třetím čtvrtletí upevnil pozici tržního lídra ** Druhé místo Apple uhájil i bez iPhonu X ** Z konce první pětky letí raketa Xiaomi

13.  11.  2017 | Láska Jan | 3