T-Mobile zlákal nové zákazníky a po 8 letech zastavil pád tržeb z mobilních služeb

T-Mobile zlákal nové zákazníky a po 8 letech zastavil pád tržeb z mobilních služeb

T-Mobile má za sebou úspěšné třetí čtvrtletí letošního roku. Firma vydala hospodářské výsledky, které kumulují čísla za prvních devět měsíců letošního roku. K 31. říjnu vykázal největší český mobilní operátor celkové tržby ve výši 19,372 miliardy korun a provozní zisk 8,343 miliardy korun. Firma tak dosáhla vysoké provozní marže 43,1 %.

V Kč  Q1–Q3/2015 Q1–Q3/2016 Meziroční změna
Celkové tržby (mil.) 19 918 19 372 -2,70%
Tržby ze služeb (mil.) – mobilní služby 13 611 13 727 0,90%
EBITDA (mil.) – integrované služby 8 035 8 343 3,80%
EBITDA marže (EBITDA/celkové tržby) 40,30% 43,10% 2,7 p. b.
ARPU - mobilní služby 253 254 0,40%
Tarifní zákazníci 363 359 -1,10%
Zákazníci s předplacenou kartou 94 93 -1,10%
Podíl nehlasových služeb na ARPU - mobilní služby 44% 48% 4 p. b.

Zatímco celkové tržby meziročně mírně klesly, v segmentu mobilních služeb se T-Mobilu podařilo zastavit 8 let trvající pád. Mobilní služby generují operátorovi zhruba 71 % celkových tržeb, zbytek připadá na pevný internet, datová centra, IP televizi, ICT služby pro korporace, prodej hardwaru a nově také elektronickou evidenci tržeb (EET).

V tisících  Q1–Q3/2015 Q1–Q3/2016 Meziroční změna
Počet zákazníků – mobilní služby 5 981 6 002 0,40%
Tarifní zákazníci 3 556 3 646 2,50%
Zákazníci s předplacenou kartou 2 425 2 356 -2,80%
Noví zákazníci -20 -16 n/a
Tarifní zákazníci 56 50 -10,70%
Zákazníci s předplacenou kartou -75 -66 12%
Průměrný měsíční churn – mobilní služby 1,50% 1,40% -0,1 p. b.

T-Mobile se může pochlubit mírným meziročním navýšením počtu zákazníků mobilních služeb o 21 tisíc. Podíl zákazníků s paušálem je přitom stále většinový a činí 61 %. Průměrná měsíční útrata na zákazníka (ARPU) vzrostla na 254 Kč. Průměrný zákazník s paušálem utratí měsíčně 359 Kč, předplacenkář pouze 93 Kč. Většina rezidentních zákazníků přitom využívá neomezený tarif S námi síť nesíť za 749 Kč. ARPU paušálních zákazníků tak výrazně snižují firemní zákazníci a zákazníci pod rámcovou smlouvou, kteří platí podstatně nižší částky.

Během prvních tří čtvrtin roku mobilní zákazníci T-Mobile v průměru protelefonovali 156 minut, tedy o 0,6 % více než ve stejném období předchozího roku. Spotřeba vzrostla ve všech oblastech, zejména pak v oblasti datových služeb. Meziročně se objem přenesených dat zvýšil o 95,4 % a dosáhl 22 831 terabytů (TB).

Témata článku: Operátoři, T-Mobile, Hospodaření a finance

11 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Prase Mangalica 12. 11. 2016 11:20:59
    Tipl bych si, že na příliv zákazníků bude mít nemalý vliv Kaktus...
  • Šetřílek 11. 11. 2016 23:37:19
    Těší mne jen, že na tu jejich zlodějskou marži přispívám jen dvěma...
  • pcwifi 11. 11. 2016 22:03:23
    brzy me asi odpudi s jejich pristupem, po 14 letech toho mam celkem dost a...
Určitě si přečtěte

Apple zvrátil nezájem o iPady, ale blíží se větší problém – Huawei

Apple zvrátil nezájem o iPady, ale blíží se větší problém – Huawei

** Rekapitulace minulého kvartálu v mobilním byznysu ** Agentury se nemůžou shodnout – smartphony rostly, nebo klesaly? ** Huawei jde po krku Applu. Dostihne jej už v dalším kvartálu?

Včera | Kůžel Filip, Láska Jan | 35

Sigfox v praxi: Jak internet věcí pomáhá k lepšímu vínu

Sigfox v praxi: Jak internet věcí pomáhá k lepšímu vínu

** Internet věcí už není prázdná fráze ** Čekali byste chytrou elektroniku ve vinohradu na jihu Moravy? ** Čerstvé informace každých 30 minut umožní šetrně pracovat s chemií

17.  8.  2017 | časopis Computer, Michlovský Jakub

V srpnovém ceníku T-Mobilu najdeme Xperii L1 a Samsungy J3 a J5 (2017)

V srpnovém ceníku T-Mobilu najdeme Xperii L1 a Samsungy J3 a J5 (2017)

** V druhé půlce letních prázdnin bodují telefony střední třídy ** Pokud fandíte výhodným nákupům, zaostřete na Huawei ** Za dvouletý úpis vám operátor sleví až 4 000 Kč z ceny

3.  8.  2017 | Pospíšil Aleš | 1


komerční sdělení

Komerční sdělení