T-Mobilu se opět dařilo, počet paušálních zákazníků narostl o 20 %

První čtvrtletí letošního roku máme dávno za sebou, přičemž opět nadešel čas trochu bilancovat a za uplynulým kvartálem se ohlédnout. S hromadou čísel co možná nejvyšším počtem nul se včera vytasil T-Mobile, jež si jako svou prioritu stanovil dosažení první pozice na našem trhu co do finančních ukazatelů. Finanční ukazatele jsou totiž snad to jedené, v čem růžový operátor zatím stále zaostává za svým „kyslíkovým“ rivalem. Než se ale dostaneme k těm utrženým miliardám, zastavme se u penetrace tuzemského trhu. Ta dle zprávy operátora přesahuje závratných 126 %, což je nejen velmi reálné číslo, ale také jasné znamení, že je téměř nemožné získat zcela nové zákazníky. Co do počtu těch stávajících se T-Mobile může chlubit 5,27 miliony aktivních SIM (meziročně nárůst 3,2 %) a vysokým podílem těch paušálních, jejichž počet dosáhl téměř 2,3 milionu.

A nyní k tržbám, ty za první kvartál letošního roku dosáhly 7,941 miliardy, tedy o 6,8 % více než za stejné období minulý rok. Stoupaly i další finanční ukazatele, zisk před odečtením úroků, daní, odpisů a amortizace (EBITDA) se zvýšil meziročně o 13,2 % na 4,050 miliardy a průměrný měsíční zisk na zákazníka (ARPU) poskočilo jen nepatrně na 484 Kč. A nyní podrobněji k zákazníkům: jejich celkový počet se meziročně zvýšil o 3,2 %, v případě paušálních dokonce o 19,8 % na 2,293 milionu. To představuje více než 43 % celkové zákaznické báze. Dosažený „čistý přírůstek” zákazníků ve výši 2 000 je jasným důkazem skutečnosti, že téměř všichni zákazníci jsou již rozděleni mezi tři operátory. Operátor posílil také v business segmentu, na svou stranu získal několik významných společností s mnoha tisíci zaměstnanci.

Souhrnné výsledky v tabulce:

UkazatelQ1 2008Q1 2007změna v %
Počet zákazníků527351093,2%
paušální2293191519,8%
Twist29803194-6,7%
Noví zákazníci260-96,7%
paušální66106-37,8%
Twist-64-46-
Průměrný měsíční churn1,4%1,3%0,1p
paušální zákazníci0,5%0,6%-0,1p
počty jsou uváděny v tisících
Celkové tržby (mil. Kč)7 9417 4326,8%
EBITDA (mil. Kč)4 0503 57913,2%
ARPU (Kč)4844693,3%
podíl nehlasových služeb na ARPU22%20%2p
Diskuze (26) Další článek: T-Mobile podpoří festival Rock for People

Témata článku: Operátoři, T-Mobile, Paušál, Paušální zákazník, Vysoký podíl, Reálné číslo, Zákaz, Mobil, První pozice, Počet, Jasný důkaz


Určitě si přečtěte

RECENZE: Asus Zenfone 5 — výborná vyšší třída, kterou nezazdila ani cena

RECENZE: Asus Zenfone 5 — výborná vyšší třída, kterou nezazdila ani cena

** Asus se nechal zlákat na design s vykousnutým displejem ** K tomu přidal velmi slušnou výbavu s minimem kompromisů ** Vznikl Zenfone 5, který konečně dokáže konkurovat i cenou

Jan Láska | 41

RECENZE: Honor View 10 — prvotřídní výkon za polovic

RECENZE: Honor View 10 — prvotřídní výkon za polovic

** Velmi zajímavý poměr cena/výkon ** Na špičku ztrácí jen v okrajových oblastech ** Správný mix užitečných technologií bez moderních výstřelků

Martin Herodek | 15

RECENZE: Honor 10 drtí konkurenci nejen duhovými odlesky, ale i výbavou a cenou

RECENZE: Honor 10 drtí konkurenci nejen duhovými odlesky, ale i výbavou a cenou

** Honor 10 opět přichází se skvělým poměrem ceny a výkonu ** Za přijatelnou cenu nabízí bohatou ochutnávku ze světa nejlepších ** Nastávající tuctovost displejů s výřezem zahání zády s odlesky duhy

Jakub Vrbacký | 40

RECENZE: Nokia 8 Sirocco — luxusně nepraktická

RECENZE: Nokia 8 Sirocco — luxusně nepraktická

** Vzhled na prvním místě, vše ostatní se musí podrobit ** Nejedná se však pouze o převlečenou Nokii 8, nabídne víc ** Za nevšední design platí samozřejmě jistou daň, a ne jednu **

Milan Měchura | 10

RECENZE: Xiaomi Redmi Note 5 je téměř bez chyby a má skvělou cenu

RECENZE: Xiaomi Redmi Note 5 je téměř bez chyby a má skvělou cenu

** Kvalitně zpracovaný telefon, na kterém se obtížně hledají chyby ** NFC je zejména v ČR klíčovým parametrem, který zde bohužel chybí ** Povedený mix funkcí si může držet přijatelnou cenovku

Martin Herodek | 82