Trh s tablety postupně zaplaví levnější modely s nižší výbavou. Podle odhadů analytické společnosti IDC se za celý rok 2013 prodá zhruba 190 milionů tabletů. V předpovědi, která zahrnuje pětiletý výhled trhu s tablety, se v roce 2017 prodá více než 350 milionů těchto multimediálních zařízení. Silnou pozici iOS a Androidu mezi tabletovými platformami do té doby nikdo neohrozí.
V posledním skončeném čtvrtletí (Q4 2012) byl každý druhý prodaný tablet s obrazovkou menší než 8 palců. Menší tablety okolo 7 palců tak srovnaly krok s původními „klasickými“ tablety s desetipalcovou obrazovkou, jejichž podobu určil už první iPad. Zákazníci kromě kompaktnosti a mobility zařízení hledí také na cenu. Například na českém trhu se v posledním čtvrtletí loňského roku stalo tabletovou dvojkou Prestigio. První pozici si drží Apple s nabídkou iPadů, Samsung s řadou Galaxy Tab se propadl na třetí místo.
Tabulka: Odhad podílu platforem na trhu tabletů do roku 2017 (zdroj: IDC)
Platforma | Tržní podíl 2013 | Tržní podíl 2017 | Složená míra růstu 2012-2017 |
Android | 48,8% | 46,0% | 14,8% |
iOS | 46,0% | 43,5% | 15,0% |
Windows | 2,8% | 7,4% | 48,8% |
Windows RT | 1,9% | 2,7% | 27,9% |
Other | 0,6% | 0,4% | 7,5% |
Celkem | 100,0% | 100,0% | 16,6% |
Co se týče zastoupení jednotlivých platforem na tabletech, podle předpovědi IDC by Android měl letos dosáhnout svého maxima okolo 49 %. S vzestupem Androidu klesá konkurenční iOS, ale jen velmi pomalu. Letos za Androidem zaostane jen nepatrně o tři procentní body na 46 %. Tablety s Windows nebo Windows RT do letošních statistik ještě příliš nezasáhnou. Do roku 2017 by měl jejich podíl vzrůst dohromady na 10 %.