Firmu Tchibo v Česku známe hlavně kvůli prodeji kávy, v posledních letech ale čím dál víc vídáme její stánky a obchůdky s nejrůznějším zbožím například v hypermarketech. To je také už více než padesát let hlavní byznys této britské firmy. Odlišuje se velmi častou změnou sortimentu – když se zákazník v obchodě staví po týdnu, najde v něm nové zboží.
Příští měsíc by se podle webu TechDigest měla mezi oblečením, elektronikou a kávou měla objevit navigace. Bude to přenosný přístroj s malým dotykovým displejem o úhlopříčce 2,8 palců a bez jakékoli značky. Zkrátka low-end od vršku až po spodní část plastové krabičky. Odpovídá tomu i předpokládaná cena 179 liber, tj. zhruba 7 500 Kč.
O použitém navigačním softwaru toho moc nevím. Nabídne jen půdorysný pohled na mapu, umí samozřejmě najít optimální trasu – nejrychlejší, nebo nejkratší. Pracovat lze i s body zájmu. To jsou ale funkce, které umí každá navigace.
Na webu Tchibo jsem o tomto přístroji zatím nenašel žádné informace. Netroufnu si proto předpovědět, jestli bude v prodeji i v České republice. Udávaná cena je slušná, ale v kategorii do deseti tisíc korun lze u nás sehnat důvěryhodnější navigace.