Telefónica O2 musí zachovat provoz 6 tisíc telefonních budek

Diskuze čtenářů k článku

jana  |  22. 01. 2014 16:53

prosim mam dotaz v dnesni dobe nejsou k srhnani karta do budky ono na vesnicich kazdej mobil nema v sude ve statech je maj jen u nas se zhani jako banany za totace prosim o odpoved jana

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
TuTam  |  23. 08. 2010 09:07

Z VTA volaji stejne jen cikani ci rakosnici a podobna na statu zavisla sebranka
Provozovat VTA mi prijde absolutne zbytecne, za techto podminek a kdyz mobil ma kazdy ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
karl  |  20. 08. 2010 16:40

Prostě a jednoduše nechápu některé příspěvky a hlavně některé lidi. Když nějakou službu (VTS) nechci využívat, tak ji prostě nevyužívám. Ale proč bránit tomu, aby tato služba existovala, když je zjevné, že je to služba obyvatelstvu. Argument že by se dotace těchto VTS promítla do ceny služeb mobilních operátorů je směšné. To co jejich provoz stojí, některé firmy projí a pijí na několika málo večírcích.
Tato služba není přežitá. A že stojí cena jednoho hovoru 15Kč? No a co? Volání na tísňové linky je zdarma a zbytek budou nouzovky, kdy cena nehraje roli. Každý z nás bude volat klidně i za kilo, když si bude potřebovat nutně zavolat.
Nebo má někdo problém, že když vidí bundu s telefonem, že se mu zvedá žaludek nebo tak? Nechápu tohle ignoranství a omezenost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
karl  |  20. 08. 2010 16:41

chybka ... vidí budku... ne bundu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rolf  |  20. 08. 2010 11:24

Telefónica zabila budky už cenou za volání z nich. Cena 5 Kč za minutu na pevné linky, 15 Kč za minutu na mobil a SMS za 5 Kč, to je asi hlavní důvod proč zájem upadl. Takhle draze nevoláme ani z nejdražších předplacených karet z mobilů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ViR  |  20. 08. 2010 15:08

On je hlavně problém v minimální ceně hovoru, která je nejméně 15 Kč, protože při volání na pevnou je " tarifní impulz", který stojí právně 15 Kč, 180 sec. Problém se však dá obejít virtuální volací kartou. Ale jak jsem to sledoval třeba u telefonního automatu v jednom penzionu, mnoho lidí (zejména starších) není schopno to používat, neb nedokáží zadat potřebnou sérii téměř třiceti číslic správně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cmeli  |  22. 08. 2010 08:24

Tou virtuální telefonní kartou asi myslíte O2 Telekonto , že ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ViR  |  22. 08. 2010 14:15

O2 Telekonto je jen jedna z variant, pro níž ovšem musíte mít pevnou linku TO2 (a na jejíž účet pak telefonujete z automatu). Ale to je jen jedna z více možností. Samozřejmě ale můžete používat i jiné virtuální telefonní karty, či účty, dostupné na trhu. Čili třeba Kartu X (taktéž od TO2), kartu či účet Smartcall (od Advantelu), kartu T-karta (Advantel), kartu Allcall (Allcall), účet Odorik CZ (miniTel), B&W (Draiva), X plus (ISIC), W phonecard (ACO Communications), a další. Já osobně využívám, je-li potřeba, účet Odorik CZ.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mojmír  |  23. 08. 2010 02:07

Dokud nebyly regulované roamingové ceny, používal jsem k volání domů z Maďarska, kam poměrně často jezdím, telefonní budku. Provozuje je tam u nás drahý T-mobile, jsou všude a většinou vždycky 2 dohromady - jedna na kartu a jedna na peníze. Volání z nich bylo vždycky k nám za velice dobrou cenu a místní hovory byly také za velice příznivé ceny. Jen naše drahé 02 chce dokázat, že telefonní budky jsou k ničemu, proto nasadil takové ceny, aby nikoho nenapadlo o telefonní budku zavadit ani pohledem a aby mohl argumentovat tím, že je nikdo nepoužívá a zbavit se jich. Prostě někde to jde a někde ne, za naše ceny by člověk musel být blázen z nich volat a o to jim jde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sonix  |  20. 08. 2010 07:55

Telefonní budky jsou v dnešní době naprostá zbytečnost. Tak to vypadá, že ČTU už neškodí jen zákazníkům, ale také operátorům.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
noregret  |  20. 08. 2010 08:41

Řekni to lidem ze zaplavených oblastí, kde jako první vypadly mobilní sítě...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
karl  |  20. 08. 2010 08:42

Vážený pane.. jste sobec... to, že budku nepotřebujete vy, neznamená, že ji nepotřebuje někdo jiný!!
Jste omezen nejen technicky, ale i lidsky. Vůbec nepředpokládáte, že jsou místa bez signálu, že se mobil vybije, že se rozbije, že vám ho někdo ukradne, že ho ztratíte atd.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MN  |  20. 08. 2010 13:09

Pokud by budky byly na mince, maj nějaký význam - když mi dojde baterie nebo ztratím mobil a pod. Ale pokud vím, tak budky jsou na karty, kterou si musim dojít někam do trafiky koupit, tak to si už můžu z tý trafiky zavolat Navíc nejlevnější stojí dvě nebo tři stovky, pokud vím, takže málo kdo si ji koupí aby jí nosil u sebe pro jistotu kdyby jí potřeboval

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ViR  |  20. 08. 2010 14:16

Pokud se podíváte po budkách na venkově, zjistíte, že jsou buď mincovní, nebo kombinované. Zde mají budky význam hlavně jako nouzové záložní spojení. A když najdete po přívalovém dešti (třeba při výletu na kole a s nefunkčním mokrým mobilem) někde v Horním Dolíkově telefonní budku, z níž můžete zavolat domů pro odvoz, tak to fakt docela oceníte. Stejně jako v případě nějaké nehody. To je důvod, proč stát budky dotuje. Pouze na karty jsou pak automaty převážně ve městech a v místech s větším pohybem lidí, kde je využívají zejména turisté a pod. A tam se provozovateli často docela vyplatí. Jinak, pokud se týká tísňových volání, (112, 158, atd.), jsou tyto hovory samozřejmě možné zdarma i bez karty. Zdarma jsou také možné hovory na čísla začínající na 800 (zelené linky) a 822 (virtuální telefonní karty, např. Karta X či Telekonto, Odorik CZ, Smartcall a jiné), a samozřejmě i na účet volaného (vytočíte tuším 133002 a požádáte o spojení). Takže pokud se alespoň trochu orientujete v "běžném telefonování" a jste v nouzi, tak kartu (a dokonce ani peníze) mít u sebe v případě potřeby zavolat z budky nepotřebujete. Další věcí je, že se dá volat i do budky, a za cenu volání na pevnou, na což se mnohdy zapomíná....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pája  |  20. 08. 2010 09:00

Zbytečné jsou pouze takto hloupé reakce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pája  |  20. 08. 2010 09:01

Samozřejmě mám na mysli ten první příspěvek od uživatele sonix.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MMH  |  20. 08. 2010 10:54

di do haje!!! telefoni budky naprosta zbytecnost. kazdej ma mobil a ten kdo se o nej stara tak se mu baterka nevybije to jen vam idiotum se vybiji baterky protoze na mobilu hrajete hry a dalsi blbosti. takze budky zrusit a vsechny!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš  |  20. 08. 2010 11:04

Jednou jsem si zabouchl klíče od auta do auta a byl jsem ve vedlejším městě, než ve kterém bydlím. Mobil samozřejmě taky v autě a v kapse 20Kč. "Fajn," říkám si, "zavolám domů z budky, ať mi dovezou náhradní klíče." Jenže ta mi těch dvacet korun s cinkajícím zvukem sežrala a po vytočení čísla mi do ucha začala líbezně a krátce pípat. Potom, co jsem ji mile poprosil, mi samozřejmě peníze vrátit odmítla. Tak jsem se ještě pár metrů prošel za kamarádem a zavolal si z jeho telefonu. Takže už jen z vlastní zkušenosti, zrušit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ViR  |  20. 08. 2010 14:26

No, v době kdy ještě neměl "každý mobil" (a někteří z nás dva i více) se docela hojně využívala služba "hovor na účet volaného". A dnes stále kupodivu funguje také. Prostě vytočíte 133002, sdělíte kdo jste a požádáte o spojení na účet volaného s konkrétním číslem. Operátor(ka) na to číslo zavolá, zeptá se zda ten hovor na svůj účet přijmou, a když ano, tak Vás spojí. Jednoduché, že? A pro ten nouzový případ co popisujete jako dělané. Pravda, ta asistence spojovatelky vyjde oproti běžnému hovornému tuším o necelých 40 Kč dráž, ale jde o jednoduché a rychlé řešení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 08. 2010 14:59

Ale kam lze na účet volaného volat (pevé linky O2/včechny pevné linky/všechna čísla o O2/všechna čísla v ČR)?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ViR  |  20. 08. 2010 15:38

Hmm, tak zpět - všechno špatně, zpátky na stromy. Podle helplinky TO2 (800123456) prý byla služba "hovor na účet volaného" pro volání v tuzemsku zrušena a jde použít jen z a do zahraničí :-o. Jinak bylo možné ještě minulý rok s ní volat do všech českých sítí... Takže pro případ nouze nezbývá, než na situaci předem myslet, a mít nějaký ten účet či virtuální volací kartu, ze které si z boudy zavoláte přes číslo s prefixem 822 (dobrý a levný je třeba VoIP operátor Odorik.CZ).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
karl  |  20. 08. 2010 12:06

Takže, když Vás někdo okrade, tak jste tak jste idiot VY, že jste se nechal okrást? Nebo budete v místě mimo signál, tak jste opět idiot VY, že jste v tom místě? Koukám, že mobily opravdu škodí zdraví.. Vám mobil vypálil mozek z hlavy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 08. 2010 13:58

Budky se obvykle nevyskytují v místech, kde není signál. Budku sem nepoužil ani nepamatuji, nechci je v ceně služeb dotovat, takže počet těch dotovaných omezit na nějaké nebytně nutné minimum.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ViR  |  20. 08. 2010 14:48

Počet dotovaných budek, respektive veřejných telefonních automatů, je uveden v článku = 5909. Počet obcí (nikoli místních částí, tedy osad či "vesnic" - těch je mnohem více) je přes šest tisíc (dle dva roky starého údaje 6254). Je tedy zřejmé, že již dnes je méně než jeden veřejný telefonní automat na jednu obec. (Nikoli na jednu vesnici, neb obcí, které tvoří jen jedna vesnice je relativně málo...) Čili řekl bych, že ten povolený počet už je někde na tom nezbytně nutném minimu... Jinak TO2 na jednu stranu frflá, že jsou pro ni veřejné telefonní automaty nerentabilní a požaduje dotace, ale na druhou stranu trvá na tom, aby povinnost provozovat budky byla současně svázána s monopolem spol. Telefónica na tento provoz. Ten spočívá v tom, že nikdo jiný nemůže automaty provozovat na veřejně přístupných místech, ale jen v uzavřených objektech (z čehož mi vychází, že by se možná také mohlo ukázat, podobně jako v cizině, že ten provoz ztrátový být nemusí). Ale ono "mít své jisté" jako dotaci od státu je velmi příjemné, že...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 08. 2010 15:01

Nevím jaké jsou podmínky dotací, zda je provoz dotován plně nebo jen z části. Každopádně monopol na lukrativní místa mi přijde jako dobrá kompenzace těch ztrátových povinně provozovaných.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal  |  20. 08. 2010 12:56

Krizové situace, jako byly nedávné povodně si ale nezdůvodnil...pevné linky byly stále funkční. Mobilní telefony byly všem naprosto k ničemu...bohužel... Ale to je chyba našich operátorů, neboť v daných oblastek je strašně málo vysílačů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondra  |  20. 08. 2010 14:05

No pokud se nepletu tak BTS jsou na kopcích a ty fungovaly OK. Problém byl s telefonem samotným. Tomu po nějaké době došla šťáva a elektrika jak známo pod vodou není úplně to pravý.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ViR  |  20. 08. 2010 14:54

On byl problém i s kapacitou BTSek, protože když se něco děje, volají "všichni". A bohužel se zapomíná, že na jedné nosné je možné odbavit maximálně sedm hovorů současně.... Jenže na takové krizové situace se prostě síť nedá dost dobře dimenzovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jehovista  |  22. 08. 2010 02:47

A z ty jedny budky si najednou zavola kolik lidi? Sto?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Docent  |  22. 08. 2010 22:53

No vidíš, a třeba na Mallorce (která je součástí Španělska, domoviny sebranky z O2) jsou telefonních budek mraky... Tak zkus poradit managorům z O2, ať je zruší, na rady takových chytráků netrpělivě čekají.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cmeli  |  22. 08. 2010 08:19

Vzácný pane ! U mobilu Vám vypadne signál či bude technická porucha a budete potřebovat pomoci, potom asi půjdete někoho o mobil požádat ? A co cizinci, kteří nemají karty našich operátorů. Jo, pokud mají roaming, zavolají si, ale za kolik ? Jako uživatel pevné linky ( pozor od r. 1997 mám samozřejmě i mobil, teda nyní komunikátor) jsem rád , že budky jsou, protože z budky si mohu pomocí O2 TELEKONTO karty za stejných tarifních podmínek jako z mé pevné linky. Těch aplikací, svědčících pro budky, by šlo najít habaděj !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  22. 08. 2010 23:43

Vážený pane,
cizinci si dnes v roamingu u nás zavolají levněji než z telefonní karty O2 do budky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor