Tonoucí Motorola se stébla chytá, mění brand slogan

Reklamy na telefony Motorola, kterých jsme si u nás stejně moc neužili, už nebude provázet známé heslo Hello Moto.

Těžko říct, zda kvůli tomu, že novináři i mobilní laická veřejnost v souvislosti s červenými čísly výrobce už používali z legrace zkomolený slogan Byebye Moto, nebo z ryze strategických marketingových důvodů, se Motorola rozhodla, že je čas na změnu hlavního sloganu Hello Moto. Ten byl zvolen zhruba před pěti lety, ještě před příchodem legendárního Razru a dalších zástupců s proslulou krkolomnou terminologií Rokr, Pebl, Slvr aj. Americký výrobce už od těchto názvů postupně upouští a nahrazuje je konvečnějším spojením písmene a čísla. Možná je to nudnější, ale aspoň si na tom nikdo nezasukuje jazyk.

We Generation

V souvislosti s novou kampaní se objevuje i zbrusu nový slogan „We Generation“. Anglické slovo generation bývá častou součástí marketingových brandů nejrůznějších výrobků, jen namátkou vzpomeňme na Pepsi, některé automobilky nebo výrobce elektroniky. Z hlediska originality ze tedy o žádný převratný tah nejedná. Motorola přesto věří, že nový slogan bude na potenciální zákazníky působit osobněji, než poněkud suše motoristicky znějící Hello Moto.

Podle magazínu Marketing Week se Motorola v kampani „We Generation“ zaměří zejména na mladší uživatele, pro něž je prioritou hudba a fotografování. Hlavní myšlenka je taková, že uživatel s telefony od Motoroly vyroste, přijme značku za svou a i po přechodu do starší generace jí zůstane věrný. Výrobce proto aktuálně chystá zejména specializované mobily pro přehrávání hudby a pořizování fotek. První vlaštovkou je pětimegapixelový fotomobil Zine ZN5.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Zine ZN5 se v reklamách bude objevovat často, už jen proto, že je to první pětimegapixel Motoroly

Autorem kampaně je renomovaná britská agentura Ogilvy London, jejíž idea vychází z použití telefonu jako prostředku mezilidské komunikace ve všech možných rovinách. Od základních funkcí, jako je telefonování a SMS, přes nejrůznější komunitní portály a sociální sítě, až po sdílení multimediálních souborů.

Kampaň v tisku, na billboardech, v televizi i na internetu začne během tohoto týdne a podpoří kromě zmiňovaného fotomobilu ZN5 i zástupce z „dobíhajících“ řad Rokr E8 a Rizr Z10. Hudební Rokr se právě dostává do prodeje, Z10 specializující se na snadné natáčení a sdílení videa už je nějakou dobu na trhu.

Zda nová kampaň Motorole prospěje a vytáhne ji z nepříjemných problémů klesající prodejnosti, které se táhnou už měsíce, ukáže až čas. Nedávné informace o razantním propadu hodnoty společnosti tomu ale moc nenasvědčují. Mnohem důležitější než hesla na billboardech jsou totiž kvalitně vybavené a hlavně uživatelsky přívětivé telefony.

Zdroj: Marketing Week

Diskuze (41) Další článek: Nejlevnější mobil v Česku je za 577 Kč*

Témata článku: Motorola, Motorola Rokr E8, Nepříjemný problém, Laická veřejnost, Slogan, Hlavní myšlenka, Pepsi, Anglické slovo, Motorol, Razantní propad, Motor