Třetina lidí by přešla na předplacenku, pokud by se sama dobíjela

Názory k článku

TrueStory  |  29. 04. 2015 00:48

Paušál a "komfort"? Mobil používám už nějakých 15 let jako zákazník, měl jsem tu čest pracovat pro mobilního operátora a poznal to i z druhé strany a skutečně nevidím žádný "komfort".Předplacenku je nutno nabíjet. Pravda. Ovšem nabití dnes můžete udělat on-line platební kartou pohodlně z domu nebo odkudkoli přes Internet 24 hodin denně. S tím, že když zapomenete, tak to nabijete během pár minut skutečně velmi rychle i pohodlně.U paušálu není potřeba nabíjet. Pravda. ALE JE POTŘEBA PLATIT FAKTURY. A zde je kámen úrazu. Často neproběhne inkaso (klidně i chybou operátora) nebo prostě normálně lidsky zákazník zapomene. Pak se mu naúčtuje pokuta ve stokorunách, číslo se odpojí a i po zaplacení zůstane odpojené klidně celý den!Navíc když víte, že nebudete potřebovat nějakou dobu předplacenku, tak prostě jen přestanete dobíjet a vypnete si balíčky služeb - například, když jedete na měsíc do zahraničí.
Pokud jedete na měsíc do zahraničí s paušálem, tak rušit jej ani nemá cenu, protože výpovědní lhůta je od 30 do 42 dnů podle operátora...Navíc u paušálu se různými vlivy (krádež, podvod, vir v telefonu) může stát, že přijde účet na obrovskou sumu. U předplacenky víte, že po Vás nikdo nemůže chtít ani korunu i kdyby nevím co - nanejvýš přijdete o kredit, který tam máte.Tedy když to srovnám, tak předplacenka je výhodnější pro zákazníka VŽDY! Navíc se dá registrovat na občanku, takže sice máte předplacenku, ale když přijdete na prodejnu, že Vám ji ukradli, tak si Vás ověří normálně podle OP a pohoda.Paušál je výhodný jenom pro operátora, protože má pevně danou sumu, kterou každý měsíc musíte zaplatit a jenom tak lehce se z toho vyvázat nedá - i u takzvaných "bezzávazkových" variant tarifů musí zákazník dodržet "výpovědní dobu" atd. a operátor získává čas, aby ho zlomil k rozhodnutí zůstat.U předplacenky nic takového neexistuje. Přecházet mezi operátory jde velmi rychle, stejně jako třeba měnit čísla a SIM.
Já osobně mám sice taky paušál, ale jenom proto, že je psaný pod rámcovou smlouvu, kde jsou ceny takové, že na ně na předplacence v životě nedosáhnu. Kdybych ale měl možnost volat za stejné ceny na předplacence, tak si raději budu dobíjet kredit!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (15)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
29. 04. 2015 04:30

Nevím jak to je jinde, ale u Ery si v internetovém bankovnictví můžu nastavit pravidelné nabíjení, takže no problem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Nick Cave  |  29. 04. 2015 05:32

Jednoznačně předplacenka, tarif bych si nikdy nevzal, snad jen v případě nějakého většího datového tarifu za nízkou cenu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Jirka1or  |  29. 04. 2015 08:35

Třetina lidí by přešla na předplacenku, pokud by se sama dobíjela.................Dnes není problém dobíjet kredit elektronicky, přes SIM Tolkit - Dobíjení - nebo převodem na účet opa, přes Mobito - to vše pouze z mobilu !!! Potom je tu Net Bankovnictví a různé aplikace do chytrých telefonů - např. Smart Banking atd., funguje i pravidelné nabíjení Bankou..... Je třeba se zajímat, nikdo to za tebe neudělá ! Problém má pouze líný člověk, nebo nějaký negramota. http://3ton.eu/cz/tarify-prepaid/...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
sedmej  |  29. 04. 2015 08:57

tak já jsem teda mezi těmi 2/3 lidí, kteří by neměnili tarif za předplacenku. přečetl jsem si ty názory proč to je lepší. ale já třeba nechci hlídat kolik mám kredit, nechci zjistit, že ho nemám v momentě, kdy potřebuju někomu zavolat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
peter.nr  |  29. 04. 2015 09:48

Dnes už rozdiel medzi predplatenkami a paušálmi nie je takmer žiadny.Predplatenka má len dva plusy:
- Istota, že ak mi mobil niekto ukradne, alebo ovládne nejaký vírus, tak prevolá len kredit a nič viac.
- V ČR tiež možnosť kúpy SIM bez registrácie.Paušál má len dva plusy:
- Výhodnejšia cena pri záväzku a retenčnej ponuke (ja napr. platím 14 EUR za neobmedzené volania v EU a 500 MB + spomalenie. Toto na predplatenke nikde nedostanem.
- Nikdy sa nedostanem do stavu, že som niekde vonku, napr. v lese, potrebujem zavolať a nemám kredit. A nemám ho ako dobiť.Ostatné:
- predplatenka sa dá dobíjať aj automaticky, pravidelne, ale pozor na automatické dobíjanie pri poklese kreditu - tým sa ruší jediná výhoda oproti paušálu!
- paušál môže byť nulový, teda platím len to, čo prevolám
- na oboch si môžem platiť výhodné balíčky volaní, internetu, SMS
- preniesť číslo je rovnako jednoduché u oboch
- paušál bez viazanosti má výpovednú dobu 1 mesiac
- platím paušál manželke a mame a takmer každý mesiac mi chodí upomienka, ale žiadne poplatky za omeškanie (tiež nie je problém riešiť to inkasom)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
29. 04. 2015 14:10

Podle mě samodobíjecí kreditka postrádá smysl.
Buď chci dobíjet když potřebuju a když na to mám peníze (studenti) nebo prostě potřebuju mít nabito a volat, pak je ale lepsí paušál + inkaso + rozumný limit. Pravidelné dobíjení nic neřeší, protože nevím, kolik provolám. Automatické dobití při pokledu kreditu pod nějakou mez zase znamená ztrátu kontroly nad provolanou částkou (např. v případě krádeže)A všichni zastánci předplacenky - zapomínáte na jednu (pro mě dost důležitou) věc, a to že při ztrátě SIM vám u paušálu dají novou se stejným číslem, u předplacenky si musíte koupit novou SIM kartu s jiným číslem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Noxik  |  29. 04. 2015 17:07

Ja hlavne nechapu, proc proste operatoru neuvedou cislo uctu, na ktery bych zadal castku a jako variabilni symbol uvedl telefonni cislo. Chtit po nich neco slozitejsiho, jako treba 1x mesicne automaticke inkaso, pokud kredit klesna pod nastavitelnou uroven by taky asi bylo moc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zdenek73  |  30. 04. 2015 08:03

Nevím, jestli se služba Dynamo nezměnila. Ale problém vidím v nastavení služby. Ano, sice vám, přijde SMS, jestli chcete dobít kredit, ale zpravidla všichni zadají číslo, na kterém využívají tuto službu, takže při ztrátě nebo krádeži telefonu, můžete i o nějaké peníze přijít. Nevím, jak je rychlá blokace SIM, takže budete muset blokovat platební kartu, aby jste při nízkém kreditu nepřišli o další peníze. Změny a zrušení služby vyžadují fyickou přítomnost SIM, nelze službu Dynamo měnit v samoobsluze, kam se, pokud nemáte vytvořený profil se jménem a heslem, také bez SIM nedostanete. Pokud se tedy souhlas s dobitím kreditu místo chcete dobít kredit ano-ne nebude potvrzovat například heslem nastaveným při aktivaci služby Dynamo, nechci tuto službu využívat ( když už tu máme reklamu Dynamo )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
30. 04. 2015 11:37

Mám podobný názor. Teď aktuálně přecházím od Vodafone k Tesco Mobile. U VF jsem měl retenční nabídku na 50 minut a 1,2GB dat za 317 Kč, která mi platila dva roky a nyní mi nedokázali nabídnout nic podobného, co by se mi líbilo. U Tesco jsem cca 2 měsíce a dobíjení přes Dynamo je super věc, protože dobije jen když opravdu klesne kredit pod 50 Kč. Takže ani v lese se mi nestane, že bych neměl kredit.
A výhoda u předplacenky...při porovnání minulého paušálu a aktuální předplacenky, nižší cena za minutu volání (1,5-2,5 Kč podle dobití), internet mám jen 100MB, ale naprosto dostačuje, protože jede slušnou rychlostí i při zpomalení a to nejdůležitější, občas provolám 5 minut a občas třeba těch 50 minut, což znamená, že zaplatím od 111 Kč do 224 Kč i s internetem (99Kč/100MB), takže jsem pod částkou, kterou jsem hradil za paušál a to nepočítám zvýhodnění po bonusu za dobití, pak by to bylo 106 Kč do 174 Kč.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor