Trh tabletů klesl o pětinu. Růst udržely pouze čínské značky

Trh tabletů klesl o pětinu. Růst udržely pouze čínské značky

Pryč jsou časy, kdy tablety byly považovány za dravý segment spotřební elektroniky a skoro každý výrobce se snažil, aby měl aspoň jeden model v portfoliu. Od konce roku 2014 prodeje „multimediálních placek“ vytrvale klesají a ani poslední čtvrtletí loňského roku nebylo výjimkou. Celosvětově se podle odhadů IDC prodalo 52,9 milionu tabletů, což je o pětinu méně než ve stejném období předešlého roku.

Lídrem trhu zůstal Apple se 13 miliony prodaných tabletů. Z nich byla podle IDC jen asi desetina nejdražších iPadů Pro, většinou se prodával iPad Air 2 nebo zástupce série Mini. Výpadek kontinuity v uvádění nových modelů špičkových tabletů vedl u Samsungu v meziroční pokles o milion distribuovaných kusů. Jihokorejci ale představí nový Galaxy Tab S3 už brzy v Barceloně.

Top 5 výrobců tabletů, tržní podíl (%) a distribuce (mil. ks) v 4Q 2016 

Značka

4Q16 Distribuce

4Q16 Tržní podíl

4Q15 Distribuce

4Q15 Tržní podíl

Meziroční změna

1. Apple

13.1

24.7%

16.1

24.3%

-18.8%

2. Samsung

8.0

15.1%

9.0

13.6%

-11.4%

3. Amazon

5.2

9.7%

5.2

7.8%

-0.6%

4. Lenovo

3.7

7.0%

3.2

4.9%

14.8%

5. Huawei

3.2

6.0%

2.2

3.4%

43.5%

Ostatní

19.8

37.4%

30.5

46.0%

-35.1%

Celkem

52.9

100.0%

66.2

100.0%

-20.1%

Data: IDC Worldwide Quarterly Tablet Tracker, 2. února 2017

Cenově dostupné tablety Amazon Fire určené primárně pro konzumaci obsahu z nabídky Amazonu šly ve Spojených státech opět na dračku, a to hlavně v období slev na Černý pátek. Americký internetový obchod si tak i přes pokles trhu udržel prakticky stejný objem prodeje a třetí příčku. Čínské značky Lenovo a Huawei vykázaly dokonce růst. První jmenovaná hlavně díky velké šíři tabletového portfolia, Huawei zase dobrými vztahy se světovými operátory (snad jen kromě těch amerických) a prodeje tabletů s podporou LTE v jejich nabídkách.

Pokles prodeje tabletů je způsoben nasycením trhu a stále se zvětšující nabídkou hybridních nebo konvertibilních zařízení na pomezí mezi tabletem a notebookem. Klasické tablety bez klávesnice už zákazníky tolik netáhnou. Výjimkou jsou rozvíjející se trhy, kde základní tablety představují cenově dostupnou náhradu počítače v domácnosti.

Témata článku: Tablety, Hospodaření a finance, iPad, Analýza, IDC

8 komentářů

Nejnovější komentáře

  • XLADI 4. 2. 2017 19:49:37
    Mám Samsung Galaxy TAB S 10.5" když se podívám co je současně v nabídce...
  • honzatrx 4. 2. 2017 0:58:59
    Tablet je jen módní záležitost, prakticky vyjma přenositelnosti velmi...
  • Terminator3 3. 2. 2017 18:34:57
    Nedivím se, po 2 letech si za 5000 Kč, které stál muj starý tablet,...
Určitě si přečtěte

Nové iPady jsou úžasné, ale Apple zkouší jezdit na mrtvém koni

Nové iPady jsou úžasné, ale Apple zkouší jezdit na mrtvém koni

** Apple předvedl skvělou evoluci iPadu Pro ** Vsází na správnou kartu, když prodej tabletů celosvětově klesá? ** Proč je na Apple Watch Buzz Rakeťák a jak je to s roztříštěným Androidem?

10.  6.  2017 | Kůžel Filip, Láska Jan | 20

Vodafone Smart 8: Tady jde o cenu, výkon a technologie

Vodafone Smart 8: Tady jde o cenu, výkon a technologie

** Vodafone pokračuje v sérii smartphonů stejné značky ** Znovu je prioritou poměr výkon/cena, ale myslelo se i na design ** I ten nejlevnější Vodafone za 2 277 Kč umí volat přes LTE a Wi-Fi

8.  6.  2017 | Kůžel Filip | 14

Nový iPad Pro: „Stejné tělo“, větší displej a halda vychytávek k tomu

Nový iPad Pro: „Stejné tělo“, větší displej a halda vychytávek k tomu

** Přijde ve dvou velikostech 10,5" a 12,9" a s pamětí až 512 GB ** ProMotion displej slibuje plynulejší obraz a další výdrž baterie ** Se špičkovou výbavou a iOS 11 je na dobré cestě k nahrazení počítače

6.  6.  2017 | Miksa Martin | 12