Trh tabletů klesl o pětinu. Růst udržely pouze čínské značky

Trh tabletů klesl o pětinu. Růst udržely pouze čínské značky

Pryč jsou časy, kdy tablety byly považovány za dravý segment spotřební elektroniky a skoro každý výrobce se snažil, aby měl aspoň jeden model v portfoliu. Od konce roku 2014 prodeje „multimediálních placek“ vytrvale klesají a ani poslední čtvrtletí loňského roku nebylo výjimkou. Celosvětově se podle odhadů IDC prodalo 52,9 milionu tabletů, což je o pětinu méně než ve stejném období předešlého roku.

Lídrem trhu zůstal Apple se 13 miliony prodaných tabletů. Z nich byla podle IDC jen asi desetina nejdražších iPadů Pro, většinou se prodával iPad Air 2 nebo zástupce série Mini. Výpadek kontinuity v uvádění nových modelů špičkových tabletů vedl u Samsungu v meziroční pokles o milion distribuovaných kusů. Jihokorejci ale představí nový Galaxy Tab S3 už brzy v Barceloně.

Top 5 výrobců tabletů, tržní podíl (%) a distribuce (mil. ks) v 4Q 2016 

Značka

4Q16 Distribuce

4Q16 Tržní podíl

4Q15 Distribuce

4Q15 Tržní podíl

Meziroční změna

1. Apple

13.1

24.7%

16.1

24.3%

-18.8%

2. Samsung

8.0

15.1%

9.0

13.6%

-11.4%

3. Amazon

5.2

9.7%

5.2

7.8%

-0.6%

4. Lenovo

3.7

7.0%

3.2

4.9%

14.8%

5. Huawei

3.2

6.0%

2.2

3.4%

43.5%

Ostatní

19.8

37.4%

30.5

46.0%

-35.1%

Celkem

52.9

100.0%

66.2

100.0%

-20.1%

Data: IDC Worldwide Quarterly Tablet Tracker, 2. února 2017

Cenově dostupné tablety Amazon Fire určené primárně pro konzumaci obsahu z nabídky Amazonu šly ve Spojených státech opět na dračku, a to hlavně v období slev na Černý pátek. Americký internetový obchod si tak i přes pokles trhu udržel prakticky stejný objem prodeje a třetí příčku. Čínské značky Lenovo a Huawei vykázaly dokonce růst. První jmenovaná hlavně díky velké šíři tabletového portfolia, Huawei zase dobrými vztahy se světovými operátory (snad jen kromě těch amerických) a prodeje tabletů s podporou LTE v jejich nabídkách.

Pokles prodeje tabletů je způsoben nasycením trhu a stále se zvětšující nabídkou hybridních nebo konvertibilních zařízení na pomezí mezi tabletem a notebookem. Klasické tablety bez klávesnice už zákazníky tolik netáhnou. Výjimkou jsou rozvíjející se trhy, kde základní tablety představují cenově dostupnou náhradu počítače v domácnosti.

Diskuze (8) Další článek: T-Mobile má nového obrněnce, Samsungy a dotaci 2 000 Kč na Huawei [ceník]

Témata článku: Tablety, Hospodaření a finance, iPad, Analýza, IDC, Trh, Stejné období, Trh tabletů, Stejný objem, Tab, Distribuovaný kus, Špičkový tablet, Růst, Dobrý vztah, Základní tab, Meziroční pokles

Určitě si přečtěte