Růst prodeje tabletů se definitivně zastavil a trh s tablety ve čtvrtém kvartálu 2014 dokonce poprvé od začátku své existence v roce 2010 meziročně poklesl o 3,2 %. Celosvětově se distribuovalo 76,1 milionu kusů tabletů. Na prvním místě mezi výrobci se stále s velkým náskokem drží Apple, který v uvedeném období prodal 21,4 milionu iPadů. Vyplývá to z pravidelné čtvrtletní analýzy společnosti IDC.
Top 5 výrobců tabletů v 4Q 2014 podle distribuovaných kusů (data: IDC)
Výrobce |
Dodávky 4Q14 [mil. ks] |
Tržní podíl 4Q14 |
Dodávky 4Q13 [mil. ks] |
Tržní podíl 4Q13 |
Meziroční změna |
1. Apple |
21,4 |
28.1% |
26 |
33.1% |
-17.8% |
2. Samsung |
11 |
14.5% |
13,5 |
17.2% |
-18.4% |
3. Lenovo |
3,7 |
4.8% |
3,4 |
4.3% |
9.1% |
4. Asus |
3 |
4.0% |
4 |
5.1% |
-24.9% |
5. Amazon |
1,7 |
2.3% |
5,8 |
7.4% |
-69.9% |
Ostatní |
35,2 |
46.2% |
25,8 |
32.8% |
36.2% |
Celkem |
76,1 |
100.0% |
78,6 |
100.0% |
-3.2% |
Jediným výrobcem z první pětky, který v daném období zaznamenal růst, je čínské Lenovo. Analytici to připisují širokému portfoliu, které má Lenovo u tabletů s Androidem i Windows. I přes celkový pokles prodejů na konci roku očekávají analytici v roce 2015 mírné oživení trhu. Pomoci má příchod nové platformy Windows 10 od Microsoftu, implementace nových technologií pro ovládání gesty a přechod uživatelů k tabletům s většími úhlopříčkami.