Tvůrce Oculus Rift: pro dokonalý oční vjem nestačí ani rozlišení 8K

Tvůrce Oculus Rift: pro dokonalý oční vjem nestačí ani rozlišení 8K

Displeje, coby zobrazovače digitálního obsahu, se v poslední době začaly výrazně zlepšovat, především po stránce rozlišení a velikosti pixelů. I kdy máme displeje „Retina“ dosahující jemnosti i přes 500 ppi, kdy už oko nerozezná jednotlivé pixely, podle zakladatele a tvůrce Oculus Rift je to klamavá představa.

Současná rozlišení jsou sice oproti minulosti vysoká, rozhodně ale nejsou schopná oklamat oko. I když nelze vidět jednotlivé pixely, stále lze vidět problémy u zakřivených linií a lze tak pozorovat nejen nepřesné zobrazení, ale i vyhlazovaní.

Palmer Lucky je sice perfekcionista, dle rozhovoru na webu Ars Technica má ale jasnou představu, kdy bude takový displej před očima skutečně „dokonalý“ a obraz bude srovnatelný s realitou. Pokud se v reálném světě podíváte i na supertenký vlas, je „dokonalý“ a konkurenceschopné zobrazení nebude možné ani s displeji, které budou mít rozlišení 8K přímo před každým okem (celkem 16K), natož ve velké úhlopříčce jako jsou televize.

Klepněte pro větší obrázek 
Nový displej od LG má na úhlopříčce 5,5 palce rozlišení 2 560 × 1 440 (čtyřikrát 720p) a jemnost je tak 538 ppi

Rozlišení je sice pouze jedna z vlastností displeje, hraje ale velmi důležitou roli a čím větší počet pixelů s menší velikostí, tím lépe. A kdy displeje dosáhnou dokonalého zobrazení, které bude konkurovat realitě? Podle Palmera bychom se Oculus Riftu s rozlišením 8K pro každé oko mohli dočkat přibližně za deset let a k dokonalosti počítejte ještě s několikanásobně vyšším rozlišením.

S tím samozřejmě souvisí i potřebný výkon pro zpracování tolika pixelů ve velkém množství snímků za sekundu. I 120 fps je oproti realitě nedostatečná frekvence. Jedním z triků pro zvýšení viditelné odezvy je systém předvídání pohybu případné hlavy a dalších částí těla, čímž lze dosáhnout podobného efektu, jako při několikanásobně vyšším počtu snímků za sekundu. Pak už ale zbývá jen přímé napojení na centrální nervovou soustavu, protože spojení počítač-displej-oči-mozek je neefektivní a zvyšuje celkovou latenci.

Témata článku: Technologie, Virtuální realita, Oculus, NEST, Tvůrce, Digitální obsah, Rozlišení

Určitě si přečtěte

Alcatel Idol 5: kovový fešák, jemuž díky vzhledu pár chyb odpustíte [recenze]

Alcatel Idol 5: kovový fešák, jemuž díky vzhledu pár chyb odpustíte [recenze]

** Kovové zpracování a tenké tělo vynikne spíše v bílém provedení ** Zklame průměrný fotoaparát a ne zcela přesná čtečka otisků ** Je Idol 5 zajímavá volba, nebo jen další z levných smarphonů?

22.  11.  2017 | Vrbacký Jakub | 2

Fotosouboj generací: Nokia 8 vs. Nokia Lumia 1020. Která fotí lépe?

Fotosouboj generací: Nokia 8 vs. Nokia Lumia 1020. Která fotí lépe?

** Nová Nokia opět navazuje spolupráci s výrobcem fotooptiky Zeiss ** Noklia 8 vsadila na dvojici 13 Mpx snímačů ** Stejné rozlišení má i čelní kamerka

21.  11.  2017 | Měchura Milan | 19

Alcatel Idol 5S: skvělý muzikant s vysokými ambicemi [recenze]

Alcatel Idol 5S: skvělý muzikant s vysokými ambicemi [recenze]

** Idol 5S je nejvyšší telefon z portfolia Alcatelu, výbavou ale spadá do střední třídy ** Hlavním benefitem má být kvalitní zvuk se stereo reproduktory ** Zaujmout zahodlá i skvělým designem a kvalitním hliníkovým tělem

17.  11.  2017 | Miksa Martin | 1

Slo-mo v mobilu? Tisíc snímků za sekundu je jen začátek, čekají nás fantastické věci

Slo-mo v mobilu? Tisíc snímků za sekundu je jen začátek, čekají nás fantastické věci

** Zpomalený záběr je funkce, která naráží na hranice hardwaru. ** Současný top mobil umí 960 fps, ale jen na 0,2 sekundy. Proč? ** Profi technologie jsou o světelné roky dál. Zmíníme ty nejzajímavější.

12.  11.  2017 | Holčík Tomáš, Kůžel Filip | 11