Nějaká data:HE3DA určené pro mobilní aplikace:
520 Wh/litr, 125 Wh/kg18650 články co používá Tesla:
675 Wh/litr, 242 Wh/kgTedy, tyto české články jsou vůči kapacitě 2× těžší než to co má Tesla ve svých autech. Což až na nějaké speciální případy použití v mobilních aplikací vylučuje.To co má být na těchto českých bateriích tak unikátní, je jejich podstatně jednodušší výroba a současně, z charakteru výrobního procesu, podstatně vyšší bezpečnost a celková robustnost těchto článků - avšak za cenu nižší energetické hustoty ku hmotnosti, což je ovšem u Li-ion, potažmo baterií obecně, obvyklé.Konkrétní hlavní konstrukční výhody HE3DA článků o kterých sám vynálezce, ne marketing, mluví, jsou relativně nenápadné, avšak z hlediska problematiky výroby a provozu li-ion baterií doslova kruciální, zanedbám-li cenu, která stejně až do rozběhu masivní výroby není relevantní.Pokud to co pan vynálezce tvrdí je pravda a bude-li finální cena příznivá, potom se opravdu může jednat o malou revoluci ... moc si to přeji ....
Názor byl 1× upraven, naposled 11. 10. 2017 22:57