UMTS v Česku se odkládá: zatím na rok 2007

Diskuze čtenářů k článku

a8n  |  12. 03. 2005 20:14

A jak dopadlo řízení na licenci v pásmu 870 MHz, ta je rozhodně zajímavější než neustále odkládané UMTS a je o hezkých pár milionů levější.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nene  |  12. 03. 2005 16:55

Nenechte se mylit, do 1/2 roka je tu UMTS v podani Eurotelu. A kde? Podivejte se na mapu EDGE Prahy. Tam kde neni, bude UMTS. Typuji 1.9.05

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
XXTeens  |  13. 03. 2005 08:34

Tak to je pěkná blbost, ET nemá ještě ani vybraného dodavatele UMTS. Těžko tedy 1.9. spustí nějakou provozuschopnou síť

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Iceman007  |  11. 03. 2005 13:16

A já se tak těšil na 6800    hmmm.... tak 6801 to jistí, aspoň se ušetří...
Kdo by to ale čekal, že ČTÚ takhle vyměkne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sovička  |  11. 03. 2005 15:54

No je potřeba, aby Vodafone co nejdříve do Oskar vstoupil a potom si myslím, že Eurotel a T-mobile nebudou mít pomyšlení si zažádat o odklad spuštění UMTS

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
polda cz  |  11. 03. 2005 16:16

Tak tak,dá se třeba brát v potaz,možný vstup Vodáků jako důvod k odkladuu spuštění ??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zeman  |  11. 03. 2005 20:48

Nokia 6800 je hroznej kram. Nevim jak chce konkurovat s takovym drekem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lukas  |  11. 03. 2005 12:16

TAK JAKO TO SI DELAJÍ SRANDU? TI SI T-MOBILE RÍKA JEDNICKA? JE TO TADY JAKO ZA KRALE KLACKU, UZ SE TESÍM AZ SEM PRIJDE VODAFONE!! TO SE POSERE!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vizionar  |  11. 03. 2005 11:04

snad tym,ze v SR mame len dvoch operatorov a obaja uz licenciu maju,tak snad neodlozia aj tu termin... ved aj tak nasadenie UMTS znamena len to,ze to bude len vo velkych mestach a len pre tych solventnejsich,drvivu vacsinu zisku zase urobia operatorom GSM-smskari a hovory... aj ked predpokladam,ze bude rovnako aj 3G predplatenka,takze to az take hrozne byt nemusi... vsade boli skepticki,ale UMTS sa rozmaha a ma uspech o com svedci neustale narastajuci pocet klientov a to vobec nemam na mysli Japonsko,ci ine "nonsens" krajiny,ale staci pozriet Taliansko a napr Grecko,ktore vraj ekonomicky SR dobehne az za 15-20 rokov,takze ked sa to ujalo tam,tak nevidim dovod na velke obavy... len to chce proste cas a dobru cenovu politiku... japonci uz teraz vedia,ze v 2012 uplne odstavia GSM... sice do tej doby uz bude 4G,ktoreho specifikacie by mali byt hotove do roku 2007.Okrem toho UMTS prinasa jednu zasadnu vyhodu,pre net a wap nepotrebuje ziadnu dalsiu datovu doplnkovu sluzbu,ako napr GSM potrebuje GPRS,ci EDGE,ktore je uplne zavisle od operatora a od toho,ci ste pre,alebo post-paid...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan  |  11. 03. 2005 10:02

UMTS by byla špičková technologie v roce 2000, dnes už ji překonalo WiFi, CDMA a dokonce vyrovnalo EDGE. Další budou následovat. Jestli dnes nemá smysl UMTS spouštět, tak v roce 2007 tím tuplem ne. ČTU to muže být upřimně jedno. Hlavně že operátoři zaplatili. V této chvíli jde o to umožnit jim odchod od projektu se ctí - postupně odkládat tak dlouho až se zapomene že vůbec něco mělo být spuštěno. Že Oskar koupil nedávno licenci nic neznamená, jednak byla hodně levná, jednak se Oskar nechová už delší dobu ekonomicky racionálně. Jejich cílem není zdravá firma, ale nalezení kupce. A UMTS licence má v jeho případě stejnou funkci jako paví ocas.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  11. 03. 2005 11:22

Tady zas nekdo snidal chytrou kasi co?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rada.K  |  11. 03. 2005 15:30

"...postupně odkládat tak dlouho až se zapomene že vůbec něco mělo být spuštěno..."



No zní to přehnaně, ale já bych se ani nedivil, kdyby to tak dopadlo. Bylo tady mnoho kauz (v ČR) a technologií (celosvětově), které šly do ztracena.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
traveler  |  11. 03. 2005 09:52

No já tedy nevím, ale zatím nějak netrpím tím, že tu UMTS není. A možná je nás takových víc a operátoři si prostě spočítali, že se jim zatím do toho (výstavby infrastruktury) investovat nevyplatí (už tak v počáteční euforii  dost uvalili za licence).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
XXTeens  |  11. 03. 2005 09:57

No já tedy nevím, ale zatím nějak netrpím tím, že tu UMTS není.
A trpěl náš národ, než se tu spustily mobily NMT/GSM? Netrpěl! A přesto má dnes mobil 100% národa!
Já se na rychlá mobilní data těším. Televize v mobilu, videohovory, online webkamera, prostě bude to bomba. Ovšem UMTS nebude pro lidi, co jedou na sociálních dávkách, to si musej všichni uvědomit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
traveler  |  11. 03. 2005 10:03

Jasně, neb volání a SMS nejsou ani pro sociálně slabší problém. Předplacenku s telefonem za pár stovek si může dovolit skoro každý a proto se z toho rychle stala masová záležitost. Ovšem na ptákovinky, které popisuješ, bude nutné trochu dražší zařízení a samotná služba nebude za hubičku. Takže těch pár zbohatlíků (nebo jejich potomků) a nadšenců do mobilních technologií asi vše nezaplatí... No a operátoři si na sponzory hrát nebudou (viz MMS a wap).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
faust  |  11. 03. 2005 11:04

Takova vsuvka: Asi pred 14 dni jsem vydel bezdaka jak vybira popelnici, vytahoval zrovna nejaky stary chleba a asi kosili a dotoho mu zazvonil mobil :) Je zvykem si u takove skupiny nabijet mobil po hospodach a ruzne. Takze mozna i tech 100% populace bude mozna i pravda :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Josallito  |  11. 03. 2005 10:42

No nevím pro kolik občanů bude tebou zde popisované služby natolik zajímat, aby za ně museli platit 2x. TV si muzou koupit kapesni za pomerne male finance, vieohovory neohromily nikoho ani pres pevnou linku, web kamera prakticky k nicemu. 90% lidi bude stacit psat SMS a normalne levne volat.
Ano, prijde doba, kdy se tyto technicke ptakoviny budou vyzadovat, ale obavam se ze je to u nas v ČR decela daleka budoucnost v řádu několika let.
Takze spuste si UMTS, platte si za to a zpristupnete cenove tuto technologii sirokym masam

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Miguel  |  11. 03. 2005 11:09

Co to tady píšete za nesmysly? Ve Vídni UMTS už dávno spustili.Mobil na síť UMTS nestojí na naše ani 5.000,-Kč a každej novej zákazník UMTS dostane tři měsíce videotelefonování zdarma,k tomu 60MB TV sledování zdarma atd...právě proto,aby si to každej mohl co nejvíc vyzkoušet.Co se týče cen vydeotelefonování,tak je dražší než normální telefonování,ale ne nijak drasticky. A kdo si videotelefonii vyzkoušel tak Vám potvrdí,že je to super - nejde jen o to,čumět na člověka s kterým voláte(i když, když někoho dlouho nevidím,tak to potěší),ale on vám zrovna může ukázat cololiv - kde je,co dělá atd.Samozřejmě,že videotelefonování asi není určeno k tomu,aby nahradilo klasický,je to zase jen o něco navíc.A to,že tady někdo namítne,že TV si můžu koupit přenosnou,to má jistě pravdu,ale jde právě o to,že mám s sebou jeden přístroj,kterej můžu využít k různé zábavě a ne jen k tomu obyč. telefonování.A o tom to je

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Josallito  |  11. 03. 2005 14:29

O tom top prave neni. Platit za TV 2x je k nicemu. Co potesi tebe, neznamena ze potesi zbylych 99% populace. Opravdu platiti tisice jen za mobil, neni pro cechy to nejtypictejsi. Navic nez se sit rozleze i na mensi mesta, dlouho to potrva.
Delej jak chces, ja vim ze z ekonomickeho hlediska kupni sily obyvatel ČR je to zatim zabita technologie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
někdo  |  11. 03. 2005 16:20

áááááá pán je umělec.... tedy prorok

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
contract  |  13. 03. 2005 05:18

Neni co dodat SOUHLAS!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ja  |  11. 03. 2005 09:43

Pekny zaver, vubec bych se nedivil, kdyby to byl opravdu obchod s CTU

Na druhou stranu se nabizi otazka, k cemu to UMTS bude a hlavne jestli to zakaznici vubec mohou v CR zaplatit. Vzdyt 90 % lidi pouziva jen volani a SMS, par lidi mobilni data a zbytek (wap, MMS, rychlost "rychleho" internetu) je naprosty propadak. V soucasne dobe si od toho slibuji jen zrychleni datovych prenosu a to jeste neni vubec jasne, jak to operatori omezi, aby lide nemohli pouzivat internetove volani a podobne vymozenosti...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ja  |  11. 03. 2005 09:42

Pekny zaver, vubec bych se nedivil, kdyby to byl opravdu obchod s CTU

Na druhou stranu se nabizi otazka, k cemu to UMTS bude a hlavne jestli to zakaznici vubec mohou v CR zaplatit. Vzdyt 90 % lidi pouziva jen volani a SMS, par lidi mobilni data a zbytek (wap, MMS, rychlost "rychleho" internetu) je naprosty propadak. V soucasne dobe si od toho slibuji jen zrychleni datovych prenosu a to jeste neni vubec jasne, jak to operatori omezi, aby lide nemohli pouzivat internetove volani a podobne vymozenosti...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor