V případě nouze volejte mého ICE

ICE = In case of emergency = Ve stavu nouze

ICE je iniciativa, která umožní záchranářům, hasičům apod. identifikovat oběť pomocí mobilního telefonu a informovat její příbuzné. Myšlenka je taková, že mobil u sebe máme všichni, všichni si do něj uložíme kontakt pojmenovaný jako “ICE” a k němu přiřazené číslo povede k příbuznému/známému, kterého si přejeme kontaktovat “In case of emergency”, tedy v případě nouze. Profesionálové o této iniciativě vědí, do mobilu se podívají a osobu kontaktují. Jí sdělí, co se stalo a mohou od ní získat důležité informace vedoucí k záchraně ohrožené osoby. Logické je nespoléhat pouze na jednu osobu, a tak je možné uložit takových kontaktů více a pojmenovat je ICE1, ICE2 atd.

logo ICE.jpg
Jestli to chcete záchranářům ulehčit ještě více, nalepte si na mobil tohle kolečko (k sehnání zde). Upozorní je, že to správné číslo najdou uvnitř

Iniciativa vznikla v Anglii po bombových útocích v Londýnském metru v červenci 2005. O její propagaci se staraly samy bezpečnostní složky, připojily se nejvýznamnější média, pomohl i Vodafone. Problém ale je, že rozšíření nedosáhlo takových rozměrů, jakých by bylo potřeba a v průběhu následujících let celé ICE takříkajíc usnulo. Kromě důvodů řekněme marketingového rázu je tu i jedna drobnost, která byla identifikována jako zásadní problém. Lidé se dozvěděli o ICE, chtěli udělat dobrou věc, svému mobilu tedy dali příkaz vytvořit nový kontakt, pojmenovali jej ICE a přiřadili k němu číslo syna Pepíka nebo manželky Marušky.

Problém nastal hned poprvé, když Pepík nebo Maruška volali – na displeji se totiž objevilo ani “Pepík”, ani “Maruška”, ale něco jako “+447942500293”. Mnoho telefonů se totiž nedokáže vyrovnat s jedním nadvakrát uloženým číslem, software s tímto případem nepočítá, neumí se s ním vypořádat, neumí vybrat jedno ze jmen (Pepík/ICE), a tak zobrazí pouze číslo. Podle toho ale uživatel jen těžko pozná, kdo mu volá. Když je problém odhalen, ICE jde z domu.

Přitom by stačilo málo – dva řádky navíc v kódu firmwaru mobilu. Jinými slovy podpora výrobce. Napsané se týká mnoha značek v čele s tou největší – Nokií. S problémem si naopak hravě poradí Sony Ericssony, k volajícímu číslu přiřadí to jméno uložené později. Od odstranění problému bránícího ICE se dostáváme k podpoře ICE a dokonce zpět k propagaci ICE. Právě velké značky by pro ICE mohly udělat to, co nedokázaly britské oficiální orgány, média a operátor. ICE by mohlo být zařazeno jako nová položka nastavení mobilu. Po prvním zapnutí by uživatel kromě času a data vyplnil i položku “Přiřadit ICE ke kontaktu”. Další a úplně jiný problém pak je zavedení ICE i jinde než ve Velké Británii případně mimo anglojazyčné země…

Diskuze (20) Další článek: Fotografie týdne: Pampeliška na modré

Témata článku: Nouze, Správné číslo, Vole, Stav Nouze, In Case of Emergency