V západní Evropě koupíte Honor 9 o 1 700 Kč levněji a dostanete náramek. U nás můžete jít aspoň na koncert

Prodejní cena Honoru 9 v českých obchodech je vzhledem ke konkurenci a vlastní výbavě telefonu vcelku rozumná. Výsledný dojem ale kazí dvojí cenová metrika značky pro západní Evropu a ostatní země EU, kterou Honor mimoděk odhalil na včerejší premiéře v Berlíně.

Zatímco český zákazník za Honor 9 zaplatí 12 990 Kč a slovenský dokonce 499 eur (cca 13 500 Kč), v západoevropských zemích se novinka začíná prodávat za 449 eur (cca 11 800 Kč). To ale není vše. V některých zemích, kde Huawei a Honor dohromady provozují svůj e-shop Vmall.eu, je spuštěna zaváděcí akce s cenovkou 429 eur (cca 11 300 Kč). K tomu navíc kupující získá nový náramek Honor Band 3 v hodnotě 69 eur zdarma.

Honor se může bránit, že náklady na distribuci jsou v rámci vlastního e-shopu nižší než v retailu a může proto nabídnout výhodnější cenu, ale s touto argumentací u nás moc neobstojí. Honor sám sebe prezentuje jako nejúspěšnější smartphonový e-brand na světě. Proč tedy v Česku a na Slovensku také nespustí prodej přes Vmall?

Na dotaz vesměs „východoevropských“ médií na dvojí ceny Honoru 9 zástupci firmy přitom sami v Berlíně uvedli, že cenová strategie odpovídá situaci na trhu – v zemích, kde je Honor zavedený a oblíbený, prodávají své produkty dráž než na trzích, kde o pozornost „náročnějšího“ (rozumějte finančně svobodnějšího) zákazníka musí bojovat. Proto tedy Honor v zemích jako je Německo, Francie a Velká Británie přichází se slevovými akcemi.

Abychom byli korektní, u nás první zákazníci k nákupu Honoru 9 získají čtyřdenní vstup na festival Colours of Ostrava v hodnotě necelých tří tisíc korun. O dárcích a limitovaných nabídkách to ale tak úplně není. Český zákazník by si přál standardní cenu stejnou jako v sousedním Německu, tedy aspoň těch 12 tisíc korun. Zvlášť pokud si značku oblíbil víc než Němec, měl by být za svou věrnost odměněn.

Témata článku: Honor, Smartphony, Nákup a ceny, Kauzy, Evropská unie, Zlodějna, Honor 9, Výhodná cena, Dojem, Slevová akce, Náramek, Colours of Ostrava, Nový náramek, Jít, Sousední Německo, Západní Evropa, Showbyznys, Německo, Velká Británie, Cenová strategie, Výsledný dojem, Itálie, Evropa, Ostatní země, E-shop

Určitě si přečtěte