V západní Evropě koupíte Honor 9 o 1 700 Kč levněji a dostanete náramek. U nás můžete jít aspoň na koncert

Prodejní cena Honoru 9 v českých obchodech je vzhledem ke konkurenci a vlastní výbavě telefonu vcelku rozumná. Výsledný dojem ale kazí dvojí cenová metrika značky pro západní Evropu a ostatní země EU, kterou Honor mimoděk odhalil na včerejší premiéře v Berlíně.

Zatímco český zákazník za Honor 9 zaplatí 12 990 Kč a slovenský dokonce 499 eur (cca 13 500 Kč), v západoevropských zemích se novinka začíná prodávat za 449 eur (cca 11 800 Kč). To ale není vše. V některých zemích, kde Huawei a Honor dohromady provozují svůj e-shop Vmall.eu, je spuštěna zaváděcí akce s cenovkou 429 eur (cca 11 300 Kč). K tomu navíc kupující získá nový náramek Honor Band 3 v hodnotě 69 eur zdarma.

Honor se může bránit, že náklady na distribuci jsou v rámci vlastního e-shopu nižší než v retailu a může proto nabídnout výhodnější cenu, ale s touto argumentací u nás moc neobstojí. Honor sám sebe prezentuje jako nejúspěšnější smartphonový e-brand na světě. Proč tedy v Česku a na Slovensku také nespustí prodej přes Vmall?

Na dotaz vesměs „východoevropských“ médií na dvojí ceny Honoru 9 zástupci firmy přitom sami v Berlíně uvedli, že cenová strategie odpovídá situaci na trhu – v zemích, kde je Honor zavedený a oblíbený, prodávají své produkty dráž než na trzích, kde o pozornost „náročnějšího“ (rozumějte finančně svobodnějšího) zákazníka musí bojovat. Proto tedy Honor v zemích jako je Německo, Francie a Velká Británie přichází se slevovými akcemi.

Abychom byli korektní, u nás první zákazníci k nákupu Honoru 9 získají čtyřdenní vstup na festival Colours of Ostrava v hodnotě necelých tří tisíc korun. O dárcích a limitovaných nabídkách to ale tak úplně není. Český zákazník by si přál standardní cenu stejnou jako v sousedním Německu, tedy aspoň těch 12 tisíc korun. Zvlášť pokud si značku oblíbil víc než Němec, měl by být za svou věrnost odměněn.

Témata článku: Honor, Smartphony, Nákup a ceny, Kauzy, Zlodějna, Honor 9

6 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Majk 29. 6. 2017 9:29:37
    Češi budou vždycky druhořadým evropským národem. A maximálně o tom budou...
  • Rakija 28. 6. 2017 20:56:46
    Čeští zákazníci by měli bojkovat české zastoupení firem - a dělá to nejen...
  • Ludek_II 28. 6. 2017 13:57:40
    U nás může jít Hjauwej s takovým přístupem tak do zádele.
Určitě si přečtěte


komerční sdělení

Komerční sdělení