Virtuálové pod O2 omezují práva spotřebitelů, konstatoval ČTÚ

Virtuálové pod O2 omezují práva spotřebitelů, konstatoval ČTÚ

V rámci pátečního zasedání Rady konstatoval Český telekomunikační úřad (ČTÚ), že jako závadu shledal zpoplatnění servisní linky přes kterou má účastník právo uplatňovat reklamace, a to zejména u (ne)virtuálů pod křídly společnosti O2 Czech Republic. Řeč je o BleskMobilu, Gorile a Tesco Mobile, což jsou projekty buď přímo v režii O2 nebo provozované v součinnosti s ní. Jde o tzv. přeprodejce služeb (tzv. brand reseller), nejnižší možný stupeň virtuálního operátora. V této souvislosti je opět třeba připomenou, že není virtuál jako virtuál.

ČTÚ konstatoval, že výše uvedené je v rozporu se zákonem, konkrétně uvádí § 13 zák. č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, a § 1813 a § 1814 občanského zákoníku zakazující ujednání, která vylučují nebo omezují spotřebitelova práva z vadného plnění nebo na náhradu újmy.

Zpoplatnění linky, prostřednictvím které se uplatňuje reklamace, považuje ČTÚ za způsobilé omezit práva spotřebitele z vadného plnění. Podle zákona přitom má prodávající přijmout reklamaci i v sídle, nebo místě podnikání a nikoliv si vynucovat podání reklamace pouze jediným způsobem, který je nadto zpoplatněn,“ uvádí ČTÚ ve zprávě ze zasedání Rady dne 31. října 2014.

V rámci ochrany práv spotřebitelů tak bude tuzemský regulátor zajisté požadovat nápravu.

Témata článku: O2, Tesco Mobile, ČTÚ, Bleskmobil

15 komentářů

Nejnovější komentáře

  • jaroslavlibal 25. 11. 2014 9:54:44
    Tohle je zrovna věc co mě vůbec netrápí. Podporu Tesco Mobile jsem...
  • Milan Synek 24. 11. 2014 17:21:54
    No já mám virtuála v T-Mobile síti a bezplatné číslo taky nemá, ale jak...
  • Klient ps 24. 11. 2014 14:58:43
    Na Tesco mobile jsem podával reklamace prostrednictvím webového...
Určitě si přečtěte

Datové jaro skončilo. Změny k lepšímu už nečekejte

Datové jaro skončilo. Změny k lepšímu už nečekejte

** Nové tarify O2 zakončily proces obměny ** Nic až tak zásadního se bohužel nestalo ** Další změny přijít mohou, ale boty bychom na to nevsadili

11.  6.  2017 | Kůžel Filip, Láska Jan | 38

Operátoři napadli kampaň dTestu za výhodnější tarify. Virtuálové však nabídky poslali!

Operátoři napadli kampaň dTestu za výhodnější tarify. Virtuálové však nabídky poslali!

** Operátoři zaútočili na NEZISKOVÝ dTest, že chce VYDĚLAT ** Argumentaci Vodafonu rozbil dTest, argumentaci O2 vlastně samo O2 ** Vítězem je T-Mobile, který se mediální přestřelky raději nezúčastnil

10.  6.  2017 | Kůžel Filip | 92

Slovenskému O2 vadí bezplatný roaming, žádá o výjimku z pravidel

Slovenskému O2 vadí bezplatný roaming, žádá o výjimku z pravidel

** O2 SK se bojí propadu tržeb, byť ty slušně rostou a operátor vydělává ** Účtovat příplatky mají povoleno například i operátoři v Litvě ** Proč vymýšlet triky, když to jde oficiální cestou?

7.  6.  2017 | Pospíšil Aleš | 29